692 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Tilbremsning af nye klodser. Tilbremsning af nye klodser.

Jeg har lige skiftet klodser på min Honda så den kan bremse lidt igen. Der stod i den vejledning jeg fulgte med at man skulle bremse "forsigtigt" de første 800km (500miles)! Er det ikke vildt langt? Nogen der kan bekræfte det?

Jeg ved godt man ikke skal regne med maximal bremseeffekt de første kl da de små riller lige skal slides ned, men at man skal bremse forsigtigt har jeg ikke hørt om før.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilbremsning af nye klodser.
  • #1   29. jun 2008 Jeg satte osse nye klodser på i starten af sæsonen, og kørte da osse pænt mht nedbremsninger, men når man skal bremse så skal man satme bremse, så må klodser være klodser.

• #2   29. jun 2008 Tror jeg sgu heller ikke holder. Kør en tur, hvor du giver den et par rigtig hårde opbremsninger, så skulle de være mere end klar.

• #3   29. jun 2008 hehe, hvis der ska bremses så skal der vel bremses ???

• #4   29. jun 2008 Ja ja, self skal der bremses når en Suzuki Wagon R ikke overholder sin vigepligt, men sådan generelt kan man jo godt time sine nedbremsninger før sving og kryds så man gør det lidt mere stille og roligt end normalt. Men hvis det ikke er noget i andre gør så vil jeg da bare køre normalt og ellers bare være opmærksom på den evt mindre bremseeffekt til at starte med.

• #5   29. jun 2008 kør pænt indtil du du ikke kan holde dig i skindet mere og så er det vist fint smiley

• #6   29. jun 2008 Efter hvad jeg har læst mig til i diverse motorcykelblade, og hørt fra erfarne folk - og selv mærket på min egen cykel, så skal man de første 200 km bremse blødt. Hvis man går ud og bremser hårdt op, kommer de også til at fungere, men man risikerer at de kommer til at hyle i bremserne, og det er jo ulideligt at høre på..

• #7   29. jun 2008 I gaaamle dage var det en gylden regel at tage den med ro, den første tid, men om det stadig gælder ????, og hvad forskellen er ????

• #8   29. jun 2008 Hmmm forklaring......

dine skiver er jo slidte og er derved lidt skæve buet og rillet... når du bremse med nye klodset så er det ikke hele flade der træder på skiven.. derfor ikke en optimal bremsning.... de forslå at til passe klodsserne til skiven ved rolig kørsel.. i stedet for at få det gjort med 300 i timen... men du ødelægger ikke noget ved at bremse hårdt......

var det der imod skiverne du havde skiftet så "skal" du køre dem til stille og roligt så de ikke bliver for varme og derved kan slå sig og blive skæve....

mvh

Kommentér på:
Tilbremsning af nye klodser.

Annonce