{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

Martin V
Martin V
Tilmeldt:
25. jun 2007
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 14

1,2 og 3 gear er væk {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

I forgårs skiftede jeg kæde + tandhjul på min Xj 600

Da jeg skulle til at køre på den igen, var det somom gearkassen kun havde de tre øverste gear. Jeg kunne altså ikke skifte ned i 1, 2 eller 3 gear.

At fejlen opstår lige efter jeg har skiftet kæde kan jeg ikke få til at give mening. Jeg har jo ikke pillet ved gearmekanismen, udover at jeg har pillet den lille arm til at skifte med ('gearstangen') af og sat den på igen. Kan der være et sammenfald? Hvad kan det ellers være? Hvis en af jer har et muligt fix, så må I også meget gerne fortælle hvor svært det er at udføre. Jeg er lidt lorren ved at skulle åbne gearkassen.

Håber meget der er en af jer der kan hjælpe.

-Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1,2 og 3 gear er væk
  • #1   29. jun 2008 hmm.. Er kæden for stram?

  • #2   29. jun 2008 eller har du fået sat "den lille arm" omvendt på, så du har fået reverse shift ?? for så ligger dine gear jo omvendt.. prøv lige at kigge efter om ikke bare det er en stor "fejl 40" ..

  • #3   29. jun 2008 Sidder skiftearmen det rigtige sted..

  • #4   29. jun 2008 Bare der ikke er gået en skiftegaffel inde i gearkassen.

  • #5   29. jun 2008 Martin......


    der er bare din geer pedal du ikke har fået sat rigtig på...... sæt den i fri geer.. af med den og ryk den lidt op og på med svinet igen...... så er du kørende igen . .


  • Martin V
    Martin V Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 14
    #6   29. jun 2008 Hej Alle

    Tak for jeres svar!

    Jeg er ret sikker på at skifterarmen sidder rigtigt. Jeg har ikke justeret på den, og jeg kiggede på min vens mc (som er nøjagtigt den samme) og der sidder den på samme måde, så jeg har heller ikke vendt den forkert. Jeg har også tjekket, at den ikke sidder så armen ikke kan nå, altså så den ikke kan tvinge akslen der går ind i gearkassen tilstrækkeligt rundt til at der skiftes gear - i det hele taget er jeg ret sikker på at armen (gearstangen) og det lille system af dimser der sidder i forbindelse med dem sidder som det skal. Og hvis den ikke gjorde, ville jeg så have nogle gear overhovedet? Jeg kan jo godt skifte mellem 4., 5. og 6.

    Jakob S skriver at kæden måske er for stram?! Kan det have en indvirkning? Hvordan det?

    -Martin


  • #8   29. jun 2008 Din kæds skal kunne bevæge sig ca 2.5 cm op og ned .. når du har strammet den og klar til at køre..... en mega stram kæde har indvirkning på geer skiftet........ tjek tjek

  • #9   29. jun 2008 ps...
    mødtrik på foreste tandhjul spændes med ca 5.5 kgm... eller et godt tag på en skralde. hvis du ik har momentnøgle.......


  • #10   29. jun 2008 Jeg har engang oplevet præcis det samme på min gsxr-750.. Og det VAR altså geararmen, der var vendt forkert.. Jeg jeg ville, ligesom Peter, starte forfra og montere det hele igen..

  • #11   29. jun 2008 Peter.. det er ik en fejl 40... han er nærsynet så det er en fejl 30

    lol lol


  • #12   29. jun 2008 Martin V ja hvis den er for stram kan du godt have problemer med dine gear.

  • Martin V
    Martin V Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 14
    #13   29. jun 2008 Hej alle!

    Det lyder somom det bedste bud er kæden. Det vil jeg prøve nu og så alternativt splitte det ad og sætte det på igen.

    Tak for jeres hjælp. Jeg vender tilbage med en update når jeg har prøvet!

    -Martin


  • #15   29. jun 2008 Det er næsten sikkert at på et eller andet tidspunkt har du flytte den rundt i gear og troet den stod i frigear og satte derved gearpedalen på igen i den position som du troede var frigear og derved regnede med at der lå 1 ned og 4/5/ op af...
    Løsen den gear pedal og find frigear ved at dreje di baghjul rundt og træk din gearpedal helt af og sæt den på igen... og så skulle der gerne være 1 ned og résten op....
    Det lyder altså til at du har flere "skift"nede pt... det er der også andre der mener...


  • #16   29. jun 2008 helt sikkert din gearpedal, kan umuligt være andet.....

Kommentér på:
1,2 og 3 gear er væk

Annonce