559 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Bremser håbløse. Bremser håbløse.

Min ældre Cx'er, har vi igennem længere tid gået og gjort klar til syn. VI har gennemgået bremserne både for og bag. Bag bremser den fint, men for er der et problem. Klodserne er skiftet, rør/bremser er luftet, skiverne er så godt som nye og er blevet affedtet i benzin, inden der er blevet monteret. Det skal siges ikke alt bremsevæsken er skiftet, men den er ikke MEGET grumset. Caliber "stemplerne" er blevet motioneret. Men til trods for det, kan den næsten ikke bremse. Bremselængden er op mod 4 gange længere end den burde. Hvad kan vi have gjort forkert?

/Lars

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremser håbløse.
  • #1   16. okt 2005 det kan også være dine bremseslanger der er for bløde, hvis ikke der er luft i væsken og grebet er 'svampet' og blødt ville jeg mene at slangerne er et godt bud.
    Held og lykke med at løse problemet...

• #2   16. okt 2005 Der har altid været problemer med slagerne på cx'eren. Hullet er simpelthen ikke stort nok og der er sidenhen lavet slager medd større indre diameter. Disse er dog ikke monteret på denne. Jeg ved ikke om det kan være slangerne, da den for mindre end 3 måneder siden, har kørt med fuldt velfungerende bremser.
    Jeg må prøve at lufte lidt mere og så skifte al væsken.

Tak

Lars

• #3   16. okt 2005 Jeg prøv at skifte alt væsken og luft ud på ny. Helt nye bremseklodser skal som regel også lige 'bremses til' før de griber 100%. Og mht affedtning, brug ikke benzin, men bremserens/sprit.

Ronny.

• #4   16. okt 2005 Affedt bremserne ordentligt og skift slangerne ud med stålslanger. Det hjalp gevaldigt på min gamle CX'er og min GL500

/
    Jesper

• #6   16. okt 2005 Hvis du har en kompressor, kan du købe en udlufter i Harald Nyborg. Den suger væsken ud og gemmer det i en beholder. Koster hvis omkring 150. Det er meget næmere...

• #7   16. okt 2005 Man kan også bruge fortynder til affedtning...

• #8   16. okt 2005 Jeg kan ikke klemme grebet længere ind til håndtaget, end man burde. Det vil sige ca. halvvejs! måske 2/3.

• #10   16. okt 2005 Jeg prøver at starte med at udlufte igen og har jeg ikke held med det, efter alle jeres forslag, må jeg prøve at rense stempler.

Tak alle sammen.

• #11   16. okt 2005 Hvis din CX'er er fra 82-83 eller før har den samme bremseskiver som CB400N og CB250RS (enkelt skive) - og de er lidt klejne efter nutidens standard. Det var måske værd at undersøge om det er muligt at montere skiver (og evt forgaffel) fra Euro-modellen (CX500E fra 1985 og frem)

• #12   16. okt 2005 Cyklen er en 78' model og har det gamle sæt bremser. Jeg er ikke sikker, men jeg synes at have set at det kun er custum modellen, dr har enkelt skive. Min cykel har dobbelt skiver og de burde egentlig være i orden. De er trods alt så godt som nye. Det ER muligt at monterer bremser fra E modellen (eurosport) og jeg gjorde det på stedet, hvis økonomien var til det. Men da jeg er en fattig studerende og cyklen helst skulle være synet indenfor et par uger, må det bedre sæt bremser, vente på sig.

Se evt. billeder.

/Lars

• #13   16. okt 2005 Grunden til at jeg skrev at bremserne er lidt klejne efter nutidens standard er, at de skete en enorm forbedring af bremserne bare fra 1980 til 1990. Har du chekket på eBay? Jeg ville da helt sikkert sigte mod et par CX500E-bremser. I øvrigt en fin-fin touring cykel du har dér - motoren skulle ku' holde i "evigheder" - har hørt om CX'ere i Tyskland, der har rundet både 500.000 og 900.000 km!!!

• #14   17. okt 2005 Jeg har slet ikke checket priser endnu.
    Jeg har et projekt med cyklen til ca. 30000. Så der skal spares hvor der kan, i første omgang. Nu skal den bare synes og så skal der ellers ske en hel masse i vinter.

Mange tak.
    Også nydelig nydelig cykel du har.

Kommentér på:
Bremser håbløse.

Annonce