Kliklyd fra CBR 600 {{forumTopicSubject}}
Hejsan!
Vil lige starte med at understrege at jeg ikke har voldsom meget forstand på MC teknik og søger derfor hjælp
Da jeg fik min CBR 600 i slutningen af sidste sæson, var synes jeg ikke der var en raslen som jeg synes der er nu.. Synes den kommer nede fra højre side af baghjulet, og har spekuleret på om hvorvidt det er et kædekit der skal skiftes(Synes jeg kan læse mig til inde på forummet her at det ofte er galt på en CBR fra den årgang..)
Kæden er strammet, og burde være perfekt..
Så er i tvivl om det bare er mig der tror jeg kan høre det eller det virkelig er der?..
Nogen måde jeg kan se på om det er et nyt kædekit der skal på, eller kan det være noget andet der er galt?
HÅber i kan hjælpe og/eller har nogle forslag til hvad det kan være..
Mhv.
Mark
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 83 Svar: 597
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 213 Svar: 1.685
hvis lyden kommer når du trækker den fremad med slukket motor er det kædekittet der enten er nedslidt
eller også er den for stram... så kan den godt "knokke"....
alt efter hvilken cykel man har skal kæden kunne vandre 2-4cm op og ned på midten (ialt) når man sidder på cyklen...
jan 2006
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 331
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 5 Emner: 9 Svar: 222
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 77
Mht. til hvornår det opstår tror jeg kun det er i de første 3 gear enten ved stigende eller faldende omdrejninger, men er lidt i tvivl for min carbon udstødning larmer en helt del så er svært at høre
Kan sagtens være jeg har forvekslet kædekittet med knastkæden.. Hvor sidder den djævel så jeg kan lure den en gang ?
Kæden bliver smurt ved ca. hver 400 km. så burde heller ikke være det..
Dæktryk har jeg dog ikke tjekket for nyligt, det kunne være jeg lige skulle få gjort det forresten
Kliklyd fra CBR 600