{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
707 visninger | Oprettet:

Nyt bagdæk..? {{forumTopicSubject}}

Hejsa MCG.

Det er snart ved at være tid til et nyt bagdæk til RF'eren.
P.t. kører jeg Pirelli Dragon GTS - 160/60ZR17.

Jeg har egentligt været fint tilfreds med dækket. Den har fin vejkontakt og holdbarheden har været ok.

Jeg har kørt godt og vel 9000 km på den, men da jeg mestkører langture ud af lige vej, er det naturligvis midt på dækket den er slidt op.

Kan i anbefale et godt, prisbilligt dæk i samme klasse?
Eller eventuelt en afdem der er hårde på midten og bløde i siderne, så jeg kan beholde den udemærkede vejkontakt, men få en længere levetid på midten af dækket?

/Jesper!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt bagdæk..?
  • #1   3. jun 2008 Jeg har selv skiftet til et 2ct dæk. Der er ikke 100% det samme grip helt ude på kanten, som i mine gamle racer dæk, men som all round dæk er jeg godt tilfreds med det. Det er kun hvis man presser det til yderligheder det kan finde på at slippe lidt, men holdbarheden ser ind til videre ud til at være i top - jeg bruger den til at køre i skole, 30 km ligeud, og det har jeg gjort 2500 km siden jeg skiftede dæk, og man kan stort set ikke se det er brugt. Når der køres frisk på små snoede veje, er der også grip nok. Men på bane manglede den måske en anelse helt ude på kanten. Dækket jeg snakker om er et Michelin Pilot Road 2.

• #3   3. jun 2008 Køb et helt SÆT billigt!! Kan varmt anbfales og pris + levering er ca. 1500 kr..

http://www.busters-accessories.co.uk/productInfo.aspx?catRef=MAP901034

Har selv lige købt dem..

• #4   3. jun 2008 Mit Metzler Roadtech Z6 bagdæk har lige rundet 8500km og er totalt nedslidt. Begyndt at sprække overalt og ekstremt fladt på midten.

Det er dog det dæk der holder længst på min cykel og stadig bider godt i vejen.

Skifter til Metlzer Racetech M3 foran og et nyt Roadtech Z6 bagpå.

Kommentér på:
Nyt bagdæk..?

Annonce