{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
917 visninger | Oprettet:

Oliestand falder markant ove natten {{forumTopicSubject}}

Kawa ZX10 fra 89.

Ved kontrol af oliestand efter instruktionsbogen, ligger olieniveauet lige under maximumsstregen - oliekontrol sker efter 1-2 timers stilstand på centralstøttefod, hvilket burde være tilstrækkelig til til at olien synker ned.

Imidlertid synker olien fortsat over natten, ned til minimumsmærket.

Jeg er ikke Kawasaki kyndig, så jeg ved ikke om den virkelig skal stå så længe før man kan kontrollere olien, eller der er en eller anden finurlighed med netop denne model.

Er der en ZX10 kyndig der kan hjælpe

JLL

P.S inge antydning af oliespild på fliserne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Oliestand falder markant ove natten
  • #1   2. jun 2008 P.S.

    Instruktionsbogen siger blt den skal stå "adskillige MINUTTER" før oliestanden checkes, men 12 timer ?????????

    JLL


  • #2   2. jun 2008 den skal ikke stå på centralstøttefod,når du tjekker den

  • #3   2. jun 2008 nemli , cyklen skal vel stå på hjulene når du foretager kontrol af oliestand
    syntes da ikke jeg havde problemer med min gamle 10er


  • #4   2. jun 2008 Er der tørsumpsmøring på sådan en fætter - dvs med separat olietank, og checkes oliestanden her? Hvis det er tilfældet kan det være fordi den ventil, som skal forhindre olien i at løbe fra olietanken og ned i selve motoren er utæt / hænger.

  • #5   2. jun 2008 Nej den er ikke med tørsump

  • #6   2. jun 2008 Jeg bliver sku lidt træt hænder og fødder hvis jeg skal holde den på hjulene natten over ;o).

    Nå .... men når den står på centralstøttefoden, så er ikke mere end 2 mm luft mellem baghjul og underlag, så det burde ikke have den store betydning, den står med andre ord rimeligt horisontalt, og næsten i "vatter". Mystisk

    JLL


  • #7   2. jun 2008 Udover de 2mm så er forskellen i affjedringen der jo også, cyklen presser den selv en del sammen når den står på hjulene.

  • #8   2. jun 2008 Hmmm..... Min skal nu ikke stå 12 timer inde olien kan aflæses ... max 1-2 min, så er olien standen stabil ... Er det ikke for tyk olie du har på, eller hvordan ?

  • #9   2. jun 2008 Få da forresten et billed af svinet på din profil, så får du en adgang til ZX-10 forumet smiley

  • #10   2. jun 2008 BL: Og hvilken forskel gør det??
    Det er helt ok at sætte den på centralbenet.


  • #11   2. jun 2008 Hej Bo (Hadsten), det er ikke min egen ZX10, men min nevø's, men jeg skal punke ham for at få en profil, så han kan få del i Jeres erfaringer i ZX10 forummet - det er hans første MC.

    Hilsen
    JLL


  • #12   2. jun 2008 På mig lyder det her helt blæst smiley

    Ligeggyldigt hvilken motor jeg har set på, stiger oliestanden efter længere henstand - simpelthen fordi der olie, der hænger fast rundt om umiddelbart efter kørsel løber ned.

    Jeg ved godt, at olien trækker sig sammen ved afkøling, men det er så lidt, at jeg næppe vil finde det synligt:-)


  • #14   2. jun 2008 400 kr til 4 liter olie og så behøver du ikke tænke mere over det. Det vil den sikkert ikke brokke sig over.

  • #15   2. jun 2008 Knud og Martin - ja det er så også det jeg synes at det er umanerligt underligt.

    C4, ja det bliver måske nok til et nyt filter og 4 liter olie, selvom den netop er leveret tilbage fra forhandler med ombyttermotor, man kunne jo forvente at de havde læst manualen og fyldt netop ....... 4 liter på.

    JLL


  • #16   2. jun 2008 du tørrer lige oliepinden af inden du måler ikke? og undlader at skrue den i?


  • #17   3. jun 2008 Jesper (Vejle) R: Hvilken olie pind ..... Det er jo glasset man kigger på. Der er ihvertfald ingen olie pind på min ...

  • #18   3. jun 2008 Her må jeg vist lige bryde ind...

    Det er desværre et velkendt fænomen på GPZ 900/1000 at oliestanden kan være svær at aflæse, under visse forhold. Da ZX10 kører med samme bund, så kan det give samme problemer, og jeg er selv ude for det - på min er problemet udtalt når jeg lige har skiftet olie. Oliestanden kan have en tendens til enten at være fyldt langt op over oliestands-glassets synsfelt, eller måske ser det tilsyneladende ud til at der slet ikke er nogen olie på, selvom der er fyldt 4 ltr. på som påkrævet.

    Det bliver ikke løst selvom man har startet motoren, og nogle gange heller ikke selvom man lader maskinen stå længe. Den umiddelbare grund til dette, må være luft som på en eller anden måde bliver "fanget" bag glasset, når man lige har skiftet olie, eller måske skift til en anden olietype???

    Normalt løser det sig selv - jeg kender bare ikke årsagen til dette. Det har været diskuteret på Kawasaki-klubben ((link fjernet) og der kom flere gode svar. Men det er som sagt ikke altid at problemet opstår - det er åbenbart kun når nogle bestemte betingelser er opfyldt... smiley



  • #19   3. jun 2008 Men så længe man ved at man har tømt alle 4 ltr. ned i motoren, så er det såmænd ikke så farligt. Og det plejer at blive løst inden for et par tures penge - så fungerer olieglasset fint igen... smiley

    Jeg kan se at den lige har fået ombyttermotor på - så kan det være at olien også lige er skiftet, og så giver det jo mening!! smiley


  • #20   3. jun 2008 Ok, jeg har ikke prøvet det på min, men det lyder da meget logisk, når man ved det, og ja, så længe man ved der er 4 liter på, gør det ikke så meget smiley

  • #21   3. jun 2008 hæ hæ .. Der kan du se ... Han skal være med i ZX-10 forumet, da Eddie er en af gutterne derfra, og de ved sku en del omkring denne model smiley

  • #22   3. jun 2008 Eddie Takker mange gange.

    Han behøver så ikke være nervøs for Oliestanden, tror vi lader ham køre videre et lille stykke tid og ser om problemet løser sig, så længe olien på intet tidspunkt falder under minimumsstregen, så går det vel med det.

    Skal få ham på det ZX10 forum snarest ;o).

    Tak for hjælpen

    JLL


Kommentér på:
Oliestand falder markant ove natten

Annonce