781 visninger
|
Oprettet:
løsning af bremsestempler? {{forumTopicSubject}}
Hep,
Jeg kunne godt lige bruge et par fif til hvordan jeg løsner bremsestemplerne (piston)? Jeg har nemlig problemer med at få dem skubbet ind og kan derfor ikke få plads til nye bremseklodser.
- Rune
mar 2004
Følger: 53 Følgere: 53 MC-er: 5 Emner: 149 Svar: 439
når det nu er begyndt at være et problem så vil den bedste løsning være at pille stemplerne helt ud og rense dem af.. skifte pakninger og give dem nyt bremsepasta inden du sætter dem ind igen..
så er du i hert fald sikker på det er gjort ordenligt!
Hilsen Esben
apr 2007
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 173 Svar: 426
mar 2004
Det kan ofte været nødvendigt at holde nogle stempler inde med en tang mens andre er fri til at komme længere ud.. når alle stempler er nsæten helt ude skulle du kunne vrikke dem ud med fingrene.
Hvis du har svært ved at få fat kan det nogle gange hjælpe at pille caiperne af og sætte trykluft på der hvor bremseslangen normalt sidder.
så kan man "skyde" cylindrene ud..
Hvis det går helt galt må du gerne sætte en tang på, du skal bare lige huske at sætte lidt gummi imellem så du ikke ridser stemplerne.
Når de er ude så piller du de gamle pakninger ud og renser godt af.
Så givere du det noget bremsepasta der hvor pakningerne skal sidde, sætter nye pakninger i. og giver dem bremsepasta også..
Så renser stemplerne helt af, enten med noget meget fint sandpapir eller en stålbørste. Så får de også lidt pasta, så går de nemmere i.
Når de er i sætter du caliperne i igen og fylder nu bremse væske på
Så er det bare igang.... hvis der er noget som driller så skrive du bare!
apr 2007
mar 2004
Men så længe du ikke laver ridser på stemplerne så går det nok..
Jeg har nogle enkelte gange haft nogle stempler som bare sat uhjælpeligt fast.. Der satte jeg en papegøjetang på hvor jeg havde sat lidt gammel cykelslange omkring stempletså det ikke blev ridset..
Så er det eller at vrikke og dreje til stemplet kommer ud..
feb 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 303
mar 2004
ellers er en alm grydesvamp også ganske udemærket!
hilsen Esben
feb 2005
hilsen Per,
ps og så forresten hvis der sidder et stempel uhjælpeligt fast det har jeg lige været udsat for .
jeg satte en smørenippel som passede i gevindet hvor luftskruen sidder og pressede detr så ud med en fedtsprøjte det kom ligeså fint så var der altså bare lige en gang omhyggelig rengøring bagefter.
apr 2007
feb 2005
Per
løsning af bremsestempler?