688 visninger
|
Oprettet:
Spændings problemer / blink {{forumTopicSubject}}
Jeg har en xj 650 fra 1981 som ter sig lidt mærkeligt, den vil ikke blinke, den står bare og lyser! Dog vil den godt blinke når motoren køre. Jeg har prøver at sætte en lader på, og når batteriet er opladet, vil den godt blinke, selvom motoren ikke køre.
Har haft en avanceret lader på, som skulle kunne fortæle om batteriet en fallet sammen, men den indikere ingen ting!!
Hvad med ensretteren, kan det være den, eller er den ok når den gerne vil, når motoren køre (så lader den vel) ??
Nogen kvalificeret forreslag??
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 59 Svar: 602
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 280
prøv at åbne blinkrelæet, der sidder normalt en plastikhætte på du lige kan vippe af med en skruetrækker.
tjek om der sidder ir eller rust på kontaktpunktet der hvor bimetallet strækker og trækker sig, evt. giv det et skvæt wd-40 og prøv så igen..
ellers ku man forestille sig at blinkrelæet er "træt"
jun 2005
Følger: 55 Følgere: 52 MC-er: 1 Emner: 245 Svar: 1.699
Syntes også det var lidt mærkeligt,,,,,,, Selvom jeg ikke er en ørn til det med el :o/
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 168 Svar: 1.109
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 280
Der var kommet fugt i blinkrelæet så kontaktpunktet var irret godt til, blæste det igennem og smurte det, så virkede det igen.
jun 2005
Følger: 55 Følgere: 52 MC-er: 1 Emner: 245 Svar: 1.699
XL (Ama´r) & - Jeg har også haft binke relæet adskildt og renset, men nu prøver jeg med et nyt relæ, så må vi se om det hjælper!!
Det der er lidt træls er at den skal til syn idag kl 17, så jeg har ikke så meget tid at løbe på :o/
Spændings problemer / blink