{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
554 visninger | Oprettet:

Musik/lyd i hjemlen hvad er bedst ? ?? {{forumTopicSubject}}

Halløj alle.
Jeg er med garanti hverken den første eller sidste der spørg til dette, men håber folk har lidt erfaringer at byde ind med.
På længere ture, lad os sige, fra Sjælland og besøge en kammerat i Jylland, der overvejer jeg muligheden for headset i hjelmen både musik og telefon.
Hvad fungerer bedst i praksis her?
Skal være bluetooth i hjelmen når man køber den da jeg ik kan sætte sådan noget ordenligt i

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Musik/lyd i hjemlen hvad er bedst ? ??
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #1   17. nov Et godt sæt formstøbte ørepropper med højttalere i, er klart at foretrække.
    Din hørelse bliver ødelagt af både støjen fra hjelmen, og så skulle overdøve det med musik. Der findes ikke en hjelm på markedet, som har lavt nok støjniveau til at du ikke behøver at bruge ørepropper - så man kan lige så godt være lidt smart.... smiley

• #2   17. nov In ear earbuds klart bedst. Både lydkvalitet, vægt, vægtfordeling, skånsomhed.
    De skal ikke stikke for meget ud af øret, ellers presser hjelmen dem ind i hovedet på dig når du har hjelm udenpå.
    Og så vil jeg anbefale en tynd åndbar hjelmhue balaclava, det letter opgaven med at få hjelmen af og på uden øredutterne blir rykket ud af øregangen, foret i hjelmen bliver mindre snavset af dit beskidte fedtede hoved smiley og frisuren bliver mindre ulet, hvis du slås med den slags ifm hjelm.

Personlig bruger jeg et headset med ledning, fordi det 1 er billigere 2 er nemmere at finde et par der er småt nok til ikke at stikke for meget ud af øret 3 de blir ikke så let væk 4 de skal aldrig lades 5 de dræner ikke telefonen for strøm 6 har mikrofon på ledningen som jeg kan stoppe op mellem fjæset og balaclavaen og fint bruge op til knap 80kmt med visiret lukket.

• #3   17. nov Jabra elite 75t

• #4   18. nov Jeg er også klart på in-ear, og gerne med noget noise-canceling. Jeg har benyttet airpod pro's de sidste par år. Når man lige vender sig til hvordan man får hjælpen på uden af de smutter ud af ørene, så fungerer de rigtigt godt. Uden musik dæmper de næsten lige så effektivt som mine skum-ørepropper.

• Don D
    Don D Tilmeldt:
    sep 2021

Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 158
    #5   18. nov Vil give Sajmon ret.
    Du kan have nok så gode systemer i hjelmen.
    Men der er stadig vindstøj og oftest ørepropper for mig. Men mit cardo er da højt nok til jeg kan høre det gennem det.. Men lyden er jo ikke fantastisk under disse forhold.

Når jeg har ville have god musik har jeg haft earbuds i der samtidig har virket som ørepropper. Skulle trække lidt ud hjelmen for at få den på. men der var plads inår den var på. Man kan nok få nogen mere kompakte og evt. formstøbte som nævnt

• #6   19. nov Få nu lavet de formstøbte høreværn, og bagefter kan du købe en hjelm ved thansen med indbygget intercom.

• Mikkel R
    Mikkel R Tilmeldt:
    nov 2024

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #7   19. nov Ved det ik vil bare kun høre musikken bedre ind støjen fra scooteren

• #8   20. nov Jeg har tidligere kørt med højttalere i hjelmen og kører nu med in-ears, som er koblet til min Cardo Packtalk. Jeg er vildt glad for at køre med in-ears. Både lydkvaliteten og støjniveauet er lavere, fordi højttalere skal spille om kap med vindstøjen.

Det eneste tidspunkt jeg savner mine højttalere er når jeg skal køre en lille tur i byen med min søn bagpå, hvor jeg er nødt til at proppe in-ears i for at vi kan snakke sammen.

Lige nu kører jeg med Sennheiser IE400, som er super gode (og dyre). Jeg har også brugt Shure SE215, som dæmpede støjen lige så meget men lød væsentligt dårligere.
    Jeg har også et par formstøbte in-ears (Ultimate Ears UE4 Pro), men de stikker så meget ud af øret, at jeg hiver dem ud når jeg tager hjelmen på.

Hvis det ikke er noget du skal bruge hele tiden, så køb nogle trådede in-ears som har skum-propper (silikone dæmper efter min mening ikke nok), og kobl dem til din telefon. Den største ulempe ved det er, at det er svært at ændre på lydstyrken mens du kører.

Hvis du vildt gerne vil have noget formstøbt kan du få formstøbte ender til rigtig mange hovedtelefoner på https://snugs.com/. Bare vær opmærksom på hvor meget de stikker ud af ørerne.

Kommentér på:
Musik/lyd i hjemlen hvad er bedst ? ??

Annonce