Ensretter på GSX-R {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg har en mistanke til at ensretteren på min Suzuki GSX-R 250'er er stået af.
Da jeg købte cyklen, for nolge måneder siden, fik jeg af vide at batteriet var blevet skiftet for nyligt (så vidt jeg husker :)), men allerede nu opfører det sig underligt. Efter jeg har kørt en tur, er spændingen på 12,5 volt, men når den så har stået en halv dag, er spændingen faldet til 10,5 volt, på trods af jeg har pillet batteriet helt ud af maskinen.
Spørgsmålet er så om det bare er batteriet som er stået af, eller om det er noget andet elektronik i ladesystem, der har dræbt batteriet. Kunne det måske være ensretteren der var skyld i dette? Hvis ja, er der så nogle der har erfarringer med at måle på sådan en på en mini-gixxer?
Jeg har godt nok købt et nyt batteri, men er ikke meget for at smække det på, hvis det alligvel dør hurtigt igen.
På forhånd kæmpe tak for alt input!!!
Hygge
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.016
Thansen batterier kan sgu dø hurtigt, skal jeg lige huske og sige..
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.302
Det skulle være af ganske ok kvalitet. Det hedder Yuasa (det dyreste fra mc-nøglen).
jun 2004
Ang. Yuasa så synes jeg nu at jeg har set det anbefalet et par steder, så helt tosset kan det da ikke være?
Hygge
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.016
Et batteri kan falde sammen SÅDAN.. Det kan være en fejl i det, der gør at det bare klapper sammen i løbet af et par timer.. Prøvede det selv her for nylig med min bærbar.. Og kvaliteten af den er ellers HELT i top..
jun 2004
Så nu tager jeg chancen, og kører en tur på cirka 200 km i morgen
Mange tak for hjælpen!
Hygge
Ensretter på GSX-R