{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
228 visninger | Oprettet:

Ladespænding Katana 1100 {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en Gsx1100s som ladede 18 volt på batteriet. Har noget skiftet spændingsregulatoren og den lader 14-14,5 volt nu med belastning, men efter 2 minutters gang bliver den så varm at den begynder at ryge... Kan statoren give for mange volt? Normalt plejer jeg at sige 60-65 vac, men den måler cirka 80 volt ved 7k rpm ved alle 3 faser. Nogen kvalificerede bud?:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ladespænding Katana 1100
  • #1   21. aug Stator spænding varierede jo efter omdrejningerne.
    80 V ved 7000 rpm er der intet unormalt i.
    Har du målt om alle “faser” giver samme spænding?
    Har du tjekket om der er fuld isolation til stel?
    Har du visuelt og mekanisk tjekket stik/ledninger?

    Til slut hvilken ensretter har du handlet ind?
    Har selv haft mine kampe på min XTZ, de blev også så varme at de kunne lugtes selv på afstand. Det kunne helt og aldeles tilskrives min egen nærighed, havde købt for billigt på eBay / Amazon. Fik en til tre dobbelt pris fra en kendt XTZ pusher, så kørte det.

    http://www.discteknik.dk/Schnabel/schnabel.htm Laver og leverer fantastiske ensrettere, er noget helt andet end det billige skrammel der findes derude. De er også aldeles hjælpsomme endda hvis du giver dem et ring.

    Der var engang et foto album her på RCG hvor der meget illustrativt var vist hvordan man udmåler et lade system, men ejeren blev vist lidt tvær og slettede det.

    Håbet du kommer videre, hvis den ligefrem ryger, så brænder stik + ledninger jo nok også hurtigt af. På gamle cykler med tvivlsomme molex stik og “spade sko” agtige stik, så ligger fejlen ofte her. Der er skiftet mange ensrettere der ikke fejler noget på den bekostning.


Kommentér på:
Ladespænding Katana 1100

Annonce