{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
500 visninger | Oprettet:

Honda CB500Four soder rørene til {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har lidt bøvl med min Honda CB500Four fra ' 76 nogen måske kan komme med input til.
Den har altid kørt godt, men ikke meget de seneste 5 år, nærmest ingenting.

Nu er sagen, cyklen starter nemt og kører fint, men efter 10-15 km går den dårligt, mister trækkraft, kan ikke tage gas.
Tændrørene på alle 4 bliver meget sorte, ikke våde.

Renses tændrørene let med stålbørste kører den fint igen, men efter 10-15 km sker det samme.
Uden at have noget at sammenligne med, synes jeg gnisten på alle 4 er svag, selv ved nye rør, men måske er det ikke tydeligere.
Og gnisten bliver naturligvis ikke bedre med et lag sort sod. Der er monteret elektronisk tænding, eller hvad det hedder.

Benzintank er tømt, renset og nyt benzin på.
Svømmerhuse er afmonteret og tømt, og ved åbning af benzinhanen flyder benzinen godt på alle 4.
Svømmerne lukker også for benzinen når de aktiveres op.
Choker spjæld ser ud til at følges ad på alle 4.
Nye tændrør monteret. Magen til dem jeg tog ud, NGK D8EA
Batteri ok, og lade spænding ok.
Originale 4 i 4 udstødninger.

Er der andre ting jeg kan prøve ?
Den eneste forskel på at den kørte godt til nu, er tilsyneladende for meget stilstand desværre, det skal aldrig ske mere : P

Med venlig hilsen
Jens Jensen
Gistrup

CB500Four 1976


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda CB500Four soder rørene til
  • #1   24. jul Hælder du e5 eller e10 benzin på?
    Gl cykler skal køre e5 benzin og skal selv med det nogen gange dyses om.


  • Hans Erik D
    Hans Erik D Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 387
    #2   24. jul Hvordan ser dit luftfilter ud? Prøv evt at tage det ud og se om den stadig gør det efter en lille tur?

  • #3   24. jul Tak for hurtige svar.

    Tanker altid e5, Shell eller OK, måske findes der flere.

    Nu kører den:
    Tog luftfilteret helt af, det sad i øvrigt ikke ordentlig tæt. Så kunne den slet ikke tage gas. Men i samme omgang fjernede jeg en pudseklud der lå ovenpå låget til luftfilteret, og dækkede for luftindtag. Da luftfilteret blev monteret korrekt tæt igen, og uden pudseklud, kørte jeg en tur på 60 km uden problemer.

    Så tak for input. Lærerig omgang - luftindtaget kan være så afgørende.
    Det kunne være interessant at se om rørene så er pænere nu, men den kører i hvert fald som altid. Tak.

    MVH


  • Hans Erik D
    Hans Erik D Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 387
    #4   25. jul Det var da godt at problemet blev løst..
    Jeg har selv haft en magen til for mange år siden..
    En af mine venner havde også en som havde suget en klud ned i luftfilteret - og det kunne den heller ikke lide??
    Men prøv da lige at tage et tændrør op - jeg tænker de er fine nu..


  • #5   26. jul Rørene er stadig koks-sorte og tørre, men slet ikke så meget som før. Måske et nyt luftfilter vil tage det sidste. Måske er det også inden for rammen af en gammel cykel, der sikkert kunne trænge til service alle steder. Den skal nok bare bruges. Og det kan den nu.
    Sådan et eller andet sted midterst i den øverste række https://landberg.dk/taendroerguide

    MVH


  • Hans Erik D
    Hans Erik D Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 387
    #6   26. jul Ja det er da en del sort..
    Jeg ville prøve en god lang tur med noget motorvej hvor den kan få lov at arbejde lidt og 'brænde lidt igennem ' for at få svedet resterne af alt det sod som sidder på stempler og topstykke og så se en gang til..
    Men det kan da sagtens være at den også kunne bruges et stort service..


  • #7   29. jul Tror også, at en god lang tur på motorvejen vil gøre godt. Prøv evt. at tilsætte additiv, som f.eks: https://www.billigbilpleje.dk/pi/Bell-Add-Benzin-Additiv-500-ml_2640219_439552.aspx

  • #8   4. aug Hej

    Beklager den sene tilbagemelding grundet ferie.

    Jeg vil prøve at tilsætte omtalte produkt, har ikke nogen erfaring med sådanne miksturer, men det er da et forsøg værd. Og så en lang tur på motorvejen. Melder lige tilbage med erfaringer. Tak for idéerne.

    MVH


  • #9   25. aug Hej

    Her endelig en tilbagemelding, man ofte savner på et løst problem:

    Om det er rensekur, nye tændrør og luftfilter, eller bare at blive brugt ved jeg ikke (700km på 5 år er ikke prangende), men den kører som jeg husker den skal igen - godt og frisk, og når man flittigt bruger gearene, helt kvik. Tændrørene ser ud, indenfor skalaen. Der er nok blevet skyllet noget skidt igennem. Tomgangen falder også på plads straks koblingen gribes, hvor den før dalede laaangsomt ned på niveau.
    Med tak for inputs og tålmodighed.

    MVH
    Jens

    Cb500Four ´76
    XS1,1 ´83


Kommentér på:
Honda CB500Four soder rørene til

Annonce