K1200RS forbremse driller {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg har en k1200rs fra 99 hvor forbremsen giver mig en del problemer. Bremse håndtaget er ret blødt og jeg kan trykke det helt ind til styret.
Da jeg lagde mærke til det tjekkede jeg bremsevæske som var meget lavt, og tjekkede bremseklodser som var meget slidt.
Skiftede bremseklodser og efterfylde bremsevæske, men den føles ikke anderledes nu.
Jeg er ret sikker på at den har suget luft ind da bremsevæsken var lav, men jeg har luftet ud igen og igen, og jeg får simpelthen ikke noget luft ud og håndtaget er stadig blødt.
Jeg har udluftet master cylinderen, så ventre front kaliber, højre front kaliber og så abs enheden. Jeg har været det hele igennem adskillige gange, og har vel kørt godt en liter bremsevæske igennem systemet nu, og der sker bare ikke noget som helst.
Hvad faen gør jeg lige herfra?
jan 2015
Følger: 4 Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 687
Så bliver luften i systemet komprimeret og så venter man til næste dag og lufter ud igen.
Det skulle gøre at luften nemmere kommer gennem systemet.
Jeg synes selv det lyder lidt mærkeligt, men har prøvet det og det virkede.
Der kom et par luftbobler op i reservoiret dagen efter som bare ikke hvade villet ud før.
mar 2014
Følger: 2 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 130
feb 2024
Emner: 1 Svar: 1
#2 jeg har også har pillet bremseklodser ud igen, renset kaliberne ekstra godt og smurt dem med lidt kobber fedt der hvor klodserne bevæger sig så de kørte frit.
Stadig ingen held. Måske det er slangerne som du nævner #2, jeg kan bare ikke se noget på nogen af dem. Jeg prøver at se om der er nogen der har tid til at kigge på den en af de næste dage...
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.869
okt 2004
Følger: 59 Følgere: 183 MC-er: 10 Emner: 18 Svar: 797
dec 2013
Følger: 12 Følgere: 5 MC-er: 4 Svar: 29
Det skal gøres i trin i en bestemt rækkefølge, hvor der bla. også skal udluftes i ABS blokken.
Det kræver en del øvelse ... Sååååå.......
I øvrigt skal BMW-er ifølge fabrikkens forskrifter have udskiftet bremsevæsken helt/fuldstændigt minimum hvert 2. år , netop for at undgå det der med svampethed. Det er et problem som opstår pga. gammel bremsevæske, da bremsevæske optager fugt, som fordamper når bremsevæsken bliver varm, så luftboblerne opstår og det kan BMW´s bremsesystem bestemt ikke li`
Forøvrigt heller ikke mange andre motorcykler, men de er for det meste nemmere at udlufte/udskifte bremsevæske på
K1200RS forbremse driller