{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.304 visninger | Oprettet:

Trimning af VFR 750 {{forumTopicSubject}}

Heysan.. Jeg er den lykkelige ejer af en Honda VFR 750 RC36, fra 90.
Jeg har lige fået monteret et scorpion sports potte på, og har ladet mig fortælle, at motor/karboratorne skal dyses om og fintrimmes..
Jeg søger derfor nogen som kender nogen i det midt jyske, som kan klare dette til overkommelig pris... smiley
Har kontaktet Big Bike i Silkeborg som forlanger mellem 28 og 3500kr for opgaven..
Syntes at det lyder en smule dyrt, eller er det prisen???
Håber at få lidt respons fra nogen af jer..
På forhånd tak..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trimning af VFR 750
  • #1   25. apr 2008 Kære Ralf......

    Glemt ALT om det forkølede ælv folk kan komme af med. Skru skidtet på og kør glad ud i naturen med et smil på læben over din nye lyd.
    Brug pengene til en dusk til konen/kæresten. Det vil du få meget mere ud af.
    Har haft en seks syv VFR, hvor jeg har gjort det samme. Fik to dysset om uden den mindste effekt eller andet end penge ud af lommen.
    Du skal vel ikke sætte nye omgangstider rundt om den lokale købmand alligevel ??
    ;O)

    Go´ tur.


  • #2   25. apr 2008 .......................der er nok en flok teoretikere, der vil begynde med en masse snak benzinflow kontra luft og så videre. KUN teori og ikke en skid praksis, du kan mærke. Og din motor ta´r bestemt IKKE skade af IKKE at dysse om. Spørg selv den mest erfarne i VFR-klubben, som jeg iøvrigt synes du skal melde dig ind i. Kanon klub !!
    ;O)

    Kør så......


  • #3   25. apr 2008 He he.. nej det skal jeg dog ikke..
    Men når nu at jeg får af vide, af både honda folk og andre, at jeg kan risikerer at brænde ventiler eller stempler af, hvis jeg ikke søger for at den får nok at leve af, så bliver jeg da selvfølgelig en smule nervøs, ønsker jo ikke at skade min nyeste investering...


  • #4   25. apr 2008 Jamen det er jeg da glad for at høre, så køre jeg sku.. prøver lige at kigge på vfr klubben, lyder da spændene..

  • #5   25. apr 2008 som James skriver : kør .............og husk at smile , har samme erfaring især med VFR

  • #6   25. apr 2008 oki.. jamen det gør jeg så.. men der er sku godt nok delte meninger om indlægget.. har stilt det samme spørgesmål i teknik forummet på vfr-klub hjemmesiden, og der kommer der også lidt forskellige svar..

  • #7   25. apr 2008 prøv og få den rullet, tror rydbergs mc tager omkring 400 for en rulning, uden justering, men du kan se om den får nok at leve af, gør den det, gør som james skriver, køb en dusk til konen og kør med smil....

  • #8   25. apr 2008 Nu lige nøjagtigt VFR har en ekstra potte under motoren så tror det sidste stykke rør er der for udseendet og ikke meget andet , modtrykket er nok meget nær det samme .......... skal den justeres med den nye potte , skulkle den sikkert også med den gamle jerntønde smiley

    ville dog nok få den rullet hvis du skiftede hele systemet


  • #9   25. apr 2008 Ak ja!!

    En RC36 var engang min drømmecykel - nogle gange kan jeg stadig ønske mig en... Flot cykel, og feeeed lyd (mangler dog en del heste i forhold til min egen)... smiley


  • #10   25. apr 2008 velkommen til... ikke undskylde.. det lyder skam spændende..

  • #11   25. apr 2008 Haha...bare kør Carsten !!!

    ;O)


  • #12   25. apr 2008 Og kan den samtidig knalde lidt er det bare fedt.

  • #13   26. apr 2008 Jeg fik ca 1,5hk ud af få min rullet, så spar pengene.. hvis du kan få den til at skyde mangler der ikke benzin hehe.

  • #14   26. apr 2008 Nu ved jeg ikke hvor mange km den har kørt, men kan jo være den alligevel trænger til at få justeret ventiler/karburator?
    Fik selv min 'Blade rullet ind efter jeg fik ny potte på, og der hentede ProBike (som forresten er den eneste ud over mig selv som får lov at skrue i min mc) 5 heste på det meste af kurven.

    Og så har jeg lige fået justeret karburator og ventiler derude igen i forgårs (48.000km service) og nu går den bare som en drøm uden den mindste mislyd.
    Gav forresten 3500kr for justeringen af karb. og ventiler, samt nyt luftfilter og tændrør. Alt inkl. Money well spend.

    Så jeg vil klart anbefale at få den kontrolleret.


  • #15   26. apr 2008 Kører RC36 med åben potte, den kører rigtig fint og den er ikk dyset ind... Men fik den rullet for ikk så længe siden... 96 HK på hjulet med slidt kædekit...

  • #16   2. maj 2008 Så fik jeg også min bike rullet hos Rydbergs mc
    Blev målt til 93hk på baghjulet, og den fik nok at leve af, så der skulle ikke justeres i noget.. dejligt dejligt..
    Havde mit kamera med og filmede under testen, fuck det lyder vildt..
    Skal nok lige få filmen lagt på snarest muligt..
    testen kostede 450 kr, så det var sku til at komme over..


Kommentér på:
Trimning af VFR 750

Annonce