806 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
4 Svar
szr 660 vs gs 500 szr 660 vs gs 500
Hej hej som genfødt MCist (jeg solgte min off roader i "88", og har nu efter at børn, hus etc er "kommet i kassen" købt en GN 250) overvejer jeg til næste sommer at købe GS 500 eller en SZR 660 - Jeg tror nok jeg er mest til Yamhaen - MEN!! jeg er 192 cm høj - nogle der har erfaringer enten med ovst og højde eller højde og MC valg generelt ???
Det skal siges at jeg har ingen "højde problemer" med GNeren - men jeg er nok ikke til "den helt så tilbagelænede stil". Jeg regner med at ofre ca 35-40 kilo på projektet.
0 synes godt om
jun 2005
Følger: 55 Følgere: 52 MC-er: 1 Emner: 245 Svar: 1.699
Jeg har selv haft storesøsteren TRX 850 i 3 år, også fantastisk, men koster jo lidt mere!!
Held og lykke med det,,,,,,, ;o)
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.023
Jeg er 190cm og kører på en SZR 660 (jeg er 25 år gl.) Jeg har lige taget kørekort til MC på Honda CB 500, som grundlæggende minder en hel del om GS 500, og jeg må sige at forskellen på CB 500 og SZR 660 er enorm - især siddestillingen er hvad jeg nok vil kalde meget race-orienteret, specielt sammenlignet med en GN 250... Jeg har dog ingen problemer med at være der med benene, selv om de stikker lidt uden for de der buler i tanken. Det føles i hvert fald ikke forkert at sidde på den.
Men det bliver aldrig en langturs/hygge/dase kværn pga. siddestillingen, samt rystelserne fra den en-cylindrede motor. Om man kan lide dette er en smagssag - jeg elsker det - det føles imo bare så meget mere af MC at køre på sådan en rystepudser!
Det super stive stel, bagsvinger, forgaffel, affjedring og ikke mindst styrevilligheden gør, at de andre motorcykler nævnt her føles som det rene slingre-gummi i sammenligning
Den har dog ikke overvældende mange hestekræfter (ca 50 stk.), men kombinationen mellem et rigtig godt bundtræk og en lav vægt, gør den rigtig sjov på de snoede landeveje og i byen, hvor den er kvikkere end de fleste. Motorvej er derimod ikke rigtigt dens livret - den ryster rigtigt meget og mangler egentligt et 6 gear for at det er behageligt, ved mere end 140 km/t. Kåben tager heller ikke særligt godt fra på vinden, så man kan godt blive øm i nakken efter længere ture.
Til gengæld er den så ekstremt meget sjovere og mere personlig en maskine, end fx CB 500. Jeg har dog svært ved at se hvor meget Yamaha der er over den, ud over kvaliteten/delene...Jjeg tror aldrig den var blevet til, hvis ikke det var for de tossede italienere i Belgarda (Yamahas Italienske race-afdeling), som har stået for at designe, udvikle og bygge cyklen. Og lyden uha! Med min Vampire potte på oplever jeg ofte at folk i biler, på gaden og på MC vinker/dytter og giver tegn til at jeg skal give den lidt, så de kan høre den...
Ja det var så min helt subjektive mening
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 6 Emner: 41 Svar: 115
Nogle der vil købe en fin GNer fra 95 med 26 kilo på klokkken
vh
Lars
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 156 Svar: 907
Kan se du måske ville have dig en gs500 hvis du er intr kan du købe min... Prisen kan vi jo snakke om..... Du er velkommen til at kontakte mig på mail brm_85@hotmail.com hvis du er intr...
szr 660 vs gs 500