{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skift af forgaffel
  • Don D
    Don D Online Tilmeldt:
    sep 2021

Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 145
    #1   23. aug 2023 Hele forgaflen? Bare dele af den? Er det en anden forgaffel? Bliver caliperer også skiftet?

• #2   23. aug 2023 hele forgaflen da dækket vender 10-15 cm til højre, når styret pejer helt mod venstre. kaliberen er jeg i tvivl om

• Don D
    Don D Online Tilmeldt:
    sep 2021

#3   23. aug 2023 Er den kørt ind i noget? Den lyder helt krøllet som du beskriver det.
    Så bør stellet også kontrolleres for skader?

• Don D
    Don D Online Tilmeldt:
    sep 2021

#4   23. aug 2023 Ellers vil jeg sige en 1-2 timer hvis samme calipere, fælg og styr anvendes. Så det kun lige skal afmontereres og på igen.. Nu ved jeg ikke om kåben er i vejen på sådan en.

Tog mig 45 min sidst jeg skiftede en..

• #5   23. aug 2023 det var ik langtid. men den er kørt ind i et træ. fordækket er ik smækket ind i køleren, hvilket jo er det første den går imod så tvivler på stellet har taget skade uden at vide det

• Don D
    Don D Online Tilmeldt:
    sep 2021

#6   24. aug 2023 Hvis det ikke har taget andet med sig en selve forgaflen.
    Så er der efter min mening ikke meget i det.

Men igen.
    Det kan jo have ført ting med sig der kan være sværere at se.
    Forhjulet kan måske have fået en skade eller ujævhed, en caliper kan risikere at have taget lidt imod. Stellet kan risikere at være blevet lidt skævt ved kronrøret eller begyndt med en revne et sted.

Det er ikke sikkert det fejler noget. Men man bør ihvertfald være opmærksom på det. Det ville også være ærgeligt at få det lavet for derefter at se det stadig står lidt skævt.
    Så ønsker man heller ikke noget pludselig fejler under kørsel grundet en skade der har udviklet sig.

• #7   24. aug 2023 Tak for svar jeg vil få den tjekket af en mekaniker inden. Du må ha en go dag

• #8   25. aug 2023 På en trailer og ned til Motorrad-Technik i Oeversee. De er dygtige, til rigtige tysker priser:-) smiley
    https://motorradtechnik.de/

• #9   27. aug 2023 Men kan det svare sig at ta til Tyskland hvis det ik tar mer end 1 time ca og lave den ?

• #10   27. aug 2023 Her ses hvor meget dækket ka dreje til højre

profilbillede
  • Hans Erik D
    Hans Erik D Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 393
    #11   27. aug 2023 Hvis ikke du har kaskoforsikring, så ville jeg starte med at afmontere tank og kåbe samt luftfilter kassen og se om der er synlige skader på stellet og kronrøret..
    Hvis der er det - er det jo en helt anden sag - så er det jo næsten sikkert at det er en totaskade.
    Samtidig får du jo et overblik over hvad du skal have anskaffet af dele hvis den skal på gaden igen..
    Det ser lidt træls ud..

• Don D
    Don D Online Tilmeldt:
    sep 2021

#12   27. aug 2023 Den tid er baseret på at det er en ren udskiftning der er ligetil. Det bliver hurtigt besværligt hvis alt er bøjet og binder godt. Det er også uden skift af lejeskål og olie.

• #13   1. sep 2023 Tak men troede bar ik der noget som ku være bøjet når forhjulet ikk var trykket ind i noget. Men vil jeg prøve at gøre. Tak for jeres tid, og go weekend smiley

• #14   17. sep 2023 Hey alle kan se køleren er skubbet lidt så den går på udstødnings rørene, og dækket når man drejer til den venstre.. er der stor sandsynlighed for den vil blive meldt total skadet?

• #15   17. sep 2023 Det kommer an på om stellet også er skævt eller om reparationen bliver så dyr, at den falder for grænsen for om den må laves.
    Om grænsen er den samme som for biler, ved jeg ikke. Men her lidt om biler: https://fdm.dk/alt-om-biler/bilen-hverdagen/bilforsikring/hvornaar-er-min-bil-totalskadet

• #16   17. sep 2023 Iordn men er der stor sandsynlighed for det når køleren er trykket ind ?

• #17   17. sep 2023 Men rettede forgaffel ud idag så den idet mindste ku køre ligeud, med styret hel til venstre.. den kørte hel fin uden problemer, men stadig den mislyd som kommer fra ca køler området

Kommentér på:
skift af forgaffel

Annonce