952 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

William V
William V
Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 2

BMW F800 ST '10 problemer med opladning BMW F800 ST '10 problemer med opladning

Oplevede for nyligt at min BMW F800 ST ikke ville starte.
Batteriet var drænet, og det viste sig at regulatoren var brændt af.
Den målte ca 12.5V i tomgang, og faldt ned på omkring 8V når jeg åbnede for gassen.
Skiftede regulatoren (og batteriet for god ordens skyld), og den viste de rigtige målinger: >14V i tomgang ned til >13 ved høj rpm.
Den har kørt glimrende i 5 dages tid, men igår gentog problemet sig.
Målingerne er igen på niveau med målingerne før den nye regulator.
Er det ensbetydende med at det er alternatoren der ikke genererer nok strøm? Eller kan der ligge andet til grund?

Jeg er ikke en haj til teknikken (endnu), men vil gerne lære selv at diagnosticere, så alle fingerpeg er velkomne!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW F800 ST '10 problemer med opladning
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.910
    #1   23. jul 2023 Det hele starter med en værkstedsmanual... smiley

Den vil give dig nogle retningslinjer for hvad du skal måle på for at konstatere hvad fejlen er. Død stator er absolut en mulighed - og det vil koste dig en spændingsregulator efter kort tid, som du beskriver.

• William V
    William V Tilmeldt:
    jul 2023

#2   27. jul 2023 Fandt ud af at statoren var delvist død, og den er nu skiftet.
    Nu står den på >14v i tomgang (som den bør), men falder hurtigt ned til 8v omkring 5k rpms. Batteriet jeg købte var et billigt biltema batteri. Kan det være, at det simpelthen bare er for dårlig kvalitet, eller at der er fejl på det?
    Regulatoren jeg købte var også brugt (da jeg stod midt på en motorcykeltur i Sverige og det var det eneste jeg kunne få fat på), så det er også muligt at der er fejl på den, men værkstedsmanualen (Haynes) henviser bare til at man skal få den testet hos en professionel.

• #3   28. jul 2023 Der er da et eller andet galt der - der vil under normale omstændigheder være mere spænding med højere omdrejninger!

• Sajmon ™

#4   28. jul 2023 Jeg kan garantere dig for at den IKKE skal falde til 8V ved omdrejninger - og det er ikke batteriets skyld..

• William V
    William V Tilmeldt:
    jul 2023

#5   28. jul 2023 Nej noget er helt klart galt. Og ja det er nok ikke bare batteriet desværre.
    Har tjekket alle kabler fra alternator gennem regulator og op til batteriet, og alt er fint. Jordforbindelsen er også fin.
    Har bestilt en ny regulator og håber at det bare er det. Hvis noget går i stykker igen må der være en fejl i computeren (har jeg hørt fra en mekaniker)

• Sajmon ™

#6   28. jul 2023 Computeren har intet med ladesystemet at gøre, så den mekaniker skal du nok ikke stole så meget på... smiley

Har du fundet en værksteds manual? Den vil spare dig for mange penge når den fortæller dig hvad du skal måle på for at fejlfinde.

Kommentér på:
BMW F800 ST '10 problemer med opladning

Annonce