1.013 visninger
|
Oprettet:
integreret baglygte {{forumTopicSubject}}
Hej
jeg har for nyligt købt en baglygte med blinklys integreret ind i. jeg har får installeret baglygten så baglys og bremselys fungere fejlfrit. jeg har dog det problem at det nye blinklyset har en ledning til højre og en ledning til venstre, hvor det gamle blinklys havde to ledninger til hver side. Kan ikke finde noget om hvordan jeg skal sætte det sammen, og om det er mugligt.
har fundet lidt frem til at den ene er stel og den anden er plus, og i det nye blinklys er der stel i i forvejen, så derfor har den kun brug for en ledning.
Men hvordan sætter jeg det sammen.
køretøjet er en Kawasaki ninja 400 fra 2021
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.957
Du skal bare bruge +/signal ledning fra det eksisterende ledningsnet.
Altså, 1 ledning fra hvert eksisterende blink.
Tjek lige om dine blink faktisk er synlige, dette blot for din egen sikkerhed.
Håber også du er opmærksom på at en sådan baglygte sikkert ikke er godkendt som blinklys, der er nemlig krav til blandt andet afstand mellem blink osv.
jul 2023
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 4
Jeg prøvede at tage ledningen fra den nye baglygte og skabe en forbindelse mellem den positive fra ledningsnettet og den nye lygte men der skete ikke noget. Kan være den skal forbindes ordentligt. Og angående stel fra ledningsnettet, skal den bare isoleres så den ikke skaber kontakt eller skal den kobles på selve stellet eller et andet sted
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.863
jan 2015
Følger: 4 Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 680
Så man må antage at der er en fælles stel ledning for blink og bremse og baglys.
Hvis det er en bænktest skal man selvfølgelig have forbundet begge før der kommer lys (Eller have stel via chassis, alt efter hvordan det er lavet.)
dec 2003
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 1.475
jul 2023
Kan godt være som mupersule skriver at begge skam være forbundet før der kommer blink så det vil jeg give et forsøg næste gang jeg får skilt motorcyklen ad.
jan 2015
jul 2023
jan 2015
Stel er stel.
dec 2003
Her er:
Sort = stel
Rød = lys eller bremselys
Grøn = lys eller bremselys
Gule = blink.
De eksisterende stelledninger fra blink skal du ikke anvende til noget.
Måske du skulle søge efter en der i praktik fysisk kan hjælpe dig, blot så det ikke går op i røg.
jul 2023
integreret baglygte