509 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
1 Svar
Mit ene blinklys virker ikke Mit ene blinklys virker ikke
Hej Motorcykelgalleri
Jeg har en SV1000s, hvor det ene blinklys vestre foran ikke virker, de resterende virker fint. Jeg har prøvet at skifte, pære, fatning( disse virkede på den anden side). Jeg har også prøvet få udmålt strøm i både højre og venstre og der kommer samme mængde strøm igennem.
Kunne fejlen skyldes blinkrelæet?
Mvh.
0 synes godt om
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 453
Hvis der er spænding på ledningen til pæren, er der så også forbindelse til stel fra fatningen?
Sådan helt elementært kan en pære nærmest ikke lade være med at lyse, hvis der er spænding til den og den har “fat i” minuspolen på batteriet i den anden ende, og der vel at mærker er tilstrækkelig effekt i kredsløbet. Effekt lig med spænding X strømstyrke, lig med volt X ampere. Så du skal kunne måle ca 13v over pæren ( mål på ledningen som går til midten af pæren og på fatningen ) Hvis det virker uden pæren i, skal du gentage målingen med pæren i. Er der nu ingen eller kun meget lille spænding, er der for stor modstand et eller andet sted i kredsløbet. Fx fordi en ledning næsten er “revet” over eller på anden måde beskadiget.
Du kører ikke med LED pærer vel? For de er følsomme for ombytning af plus og minus, så får du ingen lys.
Mit ene blinklys virker ikke