Honda VF750F - diagnose? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en honda vf750f, som har problemer.
Efter skifte af tændrør kører den super godt nogle timer, men så begynder den at hakke mere og mere og skyder lidt ud af udstødningen. Det tager til og til sidst mister den alt sin kraft. Jeg har nu været udsat for det 3 gange. Første gang, hvor jeg selv skiftede tændrørene. 2 gang på værksted, hvor den fik skiftet stempelpakninger mv. og tændrør og nu 3 gang, hvor jeg har fået skiftet en knastkædestrammer og en toppakning fordi den svedte lidt. Inden sidste reparation kørte den ikke på alle cylinder og jeg tror den er på vej til igen at ende med udvikle sig fra at være super velkørende med voldsomt træk (den har top kompression), til at hakke og skyde ved særligt lave stabile omdrejninger til at miste alt saft og kraft.
Ideer?
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
feb 2019
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 18
feb 2019
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 18
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.867
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
Kører du med åbent dæksel, og det ikke sker, har du fundet fejlen...
Men du skal være systematisk. Der er 15 forskellige fejlmuligheder ud fra din beskrivelse.
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.672
?
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 98 MC-er: 4 Emner: 224 Svar: 2.696
feb 2019
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 18
Hvis det var en tændspole, hvorfor hjælper det så at skifte tændrør i nogle timer? (kan en forkert tænding ødelægge tændrøreret?
Hvis det var brændstoffilter ville det vel ikke hjælpe at skifte tændrør?
KAN DET EVT. VÆRE KARBURATORENE DER IKKE ER SYNKRONISERET ORDENTLIGT, SÅLEDES AT BRÆNDINGEN PÅ DET ENE TÆNDRØR BLIVER DÅRLIG OG DET DERFOR EFTER TIMER SODER TIL ELLER BLIVER HVIDT VED FOR MAGER EN BLANDING. SIDST DER JEG KØRTE MED DET MEGET LANG TID, ER JEG RET SIKKER PÅ, AT DEN STOPPEDE MED AT KØRE PÅ DEN ENE CYLINDER. DEN BLEV I HVERTFALD IKKE VARM. I DAG DAG JEG KØRTE CA. 7 KM PÅ ARBEJDE, HAKKER DEN IKKE LÆNGERE, MEN DEN HAR OGSÅ MISTET VÆSENTLIG TRÆKKRAFT OG DA JEG PARKEREDE SYNES JEG DEN BAGERSTE VENSTRE CYLINDER VAR MINDRE VARM END DE 3 ANDRE.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.835
Hvordan ser tændrørene ud når de kommer ud?
feb 2019
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 18
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.672
Men begynder at fejle i takt med at den bliver varmere og varmere under kørsel...
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.867
maj 2023
Følger: 1 Svar: 1
feb 2019
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 18
Mht. tændspolen, så er det nok heller ikke der problemet ligger, da den jo heller ikke trækker når den er kold.
Opdatering: Jeg har taget tanken af og skruet de to bagerste tændrør ud efter motoren ca. har kørt 2 timer på 3 dage efter værksted og nye tændrør. Det ene tændrør var sort, det andet grå-brunt afhængig af hvilket lys man ser det i. Altså er der noget galt med forbrændingen. Jeg vil se om jeg lige kan få et par billeder på.
... og tænk. For 2 år siden havde jeg den på værksted og betalte næsten 10.000 kr. for at få skiftet nogle mystisk piston vacuum pakninger - de to sidste i Europa, så de kostede næsten 4000 samlet. Det hjalp ikke, og det er jo nok bare forbrændingen den er gal med så. Et mere simpelt problem.
PS. BEMÆRK FORSKELLEN PÅ TÆNDRØRENE ER OPSTÅET PÅ 3 DØGN - KØRSEL SAMLET UNDER 2 TIMER.
feb 2019
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 18
feb 2019
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 18
feb 2019
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 18
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.109
feb 2019
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 18
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.109
maj 2022
Følger: 11 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 22
feb 2019
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 18
En ting bekymre mig dog lidt og det er, at den sveder lidt fra en af de slanger som er forbundet til cylinderen. Ved ikke hvad sådan en hedder, men jeg er bange for, det skyldes nogle olie i cylinderen. Jeg synes ikke mekanikeren var helt klar i spyttet og havde travlt, så jeg ved ikke mere.
maj 2022
Følger: 11 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 22
feb 2019
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 18
Efter beskrevede problemer ovenfor kørte jeg endnu engang forbi værksted. Han justerede på karburatoren, 2,5 omdrejning ind for at gøre blandingen mindre fed. Jeg kørte hjem. Næste dag da jeg kørte igen gik det galt igen - host og hak. Jeg gik hjem og tjekkede tændrøret og nu var det gået fra sort til hvidt. Jeg justerede derefter skruen en omgang for en federe blanding og skiftede tændrøret. Nu har den kørt fantastisk siden. Trækker super godt og køre rigtigt godt i motoren. Så problemet lader til at være løst. Et ikke stort problem, når alt kom til alt.
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.125
Så når/hvis problemet med 1-2 sodede tændrør opstår igen, bør du få karburatorerne renset, checket dysestr og synkroniseret IMHO
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.278
Honda VF750F - diagnose?