936 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Min mc starter kun på det ene ben ? Min mc starter kun på det ene ben ?

Min TL 1000 har fået en sygdom, pludselig fra den ene dag til den anden noget mere omstændelig at starte, normalt bare et tryk på knappen men nu skal der lidt mere tilløb til og har en udpræget tildens til kun at gå på den ene cylinder når den er kold og ved lave omdrejninger, når den får lidt at leve af og hvis man fyre den af så køre den fuldstændig som den plejer, hvad kan det være ? smiley

Skal lige siges at den skal i vinterhi på værksted, men vil gerne lyde klog når jeg aflevere den smiley

God weekend..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af vandhane i køkkenvask 800 kr.
  • VVS udskiftning af vandhane der drypper 1.600 kr.
  • Fugning af fodlister ca 30 kvm. 400 kr.
  • Toilet skyller ikke ud. 1.999 kr.
  • Opsætning af dampspærre og gipsplader 1.500 kr.
  • Opgravning af rødder 6.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min mc starter kun på det ene ben ?
  • #1   28. okt 2022 Går den stadig kun på en cylinder i tomgang? I så fald kan det være snavs i en karburator, hvis den har den slags smiley

• #2   28. okt 2022 Den er med sprjt og pc smiley

• #3   28. okt 2022 Så hjælper det nok ikke smiley

• #4   28. okt 2022 Men når jeg tænker over det har den altid haft lidt tendens til at halte sådan periodisk ved lave omdrejninger og når man bare sådan fedter med gassen forstå det hvem der kan..nu er det bare blevet forstærket meget endda..glæder mig til at få det opklaret smiley

• #5   28. okt 2022 Bliver det bedre når den bliver varm? For så kan det være fugt ved et tændkabel. Jeg tvivler på det er et dårligt kabel, for så ville den nok også gøre det ved høj belastning.. smiley

• #6   28. okt 2022 Ja klart bedre når den er varm men tvivler på det er fugt for den holder altid i tørvejr smiley

Men jeg tror også det er noget med tændingen, hvad skulle det næsten ellers være ?

• #7   28. okt 2022 Og det jeg skriver i opslaget jo..at den køre af helvede til når den er kold.. smiley
    Uhh, magter ikke når der er noget i vejen med den !

• #8   28. okt 2022 Svage håndled og for lidt gas, det er ikke motorcyklen der har passerer sidste anvendelsesdato.

profilbillede
  • #9   28. okt 2022 Tændrør, eller kabler, måske tænd spole. Ved ikke om den har to? Kan der ikke sættes en tester på?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.921
    #10   28. okt 2022 Der er ingen mulighed for at sætte tester på - man kan maksimalt udlæse en fejlkode ved at sætte den i "dealer mode" (google det)

Få testet dyser, tjekket benzintryk (3,2-3,6 bar skal den have) og synkroniseret gasspjæld.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.921
    #11   28. okt 2022 Jeg ville dog starte med at pille powercommanderen fra, så den kører på original styringen. Det er ikke ualmindeligt at de fejler.

• #12   29. okt 2022 Fedt, tak for hjælpen..jeg varmer godt op i tomgang til glæde for hele nabolaget og begge cylindre går jævnt smiley ..og triller på værksted og giver selvfølgelig en tilbagemelding når fejl er fundet !

• #13   29. okt 2022 Har lige haft prof. Mekaniker til at høre på den han siger den skal synkroniseres så det prøver vi lige smiley

• Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 3 Svar: 136
    #14   3. nov 2022 Synkroniseres ja Og, nye tændrør..

Så tar’ du den derfra.

• #15   3. nov 2022 Det haster ikke mere end det javer nu og nu skal den fanme køre helt Smooth uanset hvordan man bevæger gassen smiley ..jeg har oplevet det enkelte gange så jeg ved den kan..

Men jeg har også oplevet mc mekanikere sige som Onkel Jan..skal satme bare have noget hane sådan noget låårt der så kører det smiley ….men jeg holder på at man som i en bil eller alt muligt andet skal reagere når der er en ændring smiley

• #16   3. nov 2022 Hej Bertil, har en magen ved dog med tl1000r motor. Har et par fif, skriv en pb.

Kommentér på:
Min mc starter kun på det ene ben ?

Annonce