1.918 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 87 Svar

Zx6r dårlig træk i lave omdrejninger Zx6r dårlig træk i lave omdrejninger

Hey alle.

Er der nogle af jer der har en zx6r 00 (599)eller bar har kørt
Har haft min i 3 ugers tid nu. Men begynder at tvivle om der kun er min som føles sårn lidt død i det til den rammer 8-9 k omdrejninger, man kan ogs tydeligt høre forskel og mærke når den kommer derop, den har ingen dødpunkter eller noget men føles bar lidt sløv deroptil,

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Zx6r dårlig træk i lave omdrejninger
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #1   25. okt 2022 Svaret får du på et rullefelt, men umiddelbart er den ikke noget at råbe hurra for ved lave eller mellem omdrejninger, når det er en 600.

• #2   25. okt 2022 Iordn. Men nej det kan jeg forstå, men er bar i tvivl om min er mindre end andres. Jeg mærker intet ryk i den før 8-9 k omdrejninger. Det ligefor jeg tror en Fiesta er hurtige inden den rammer de 8-9

• Sajmon ™

#3   25. okt 2022 Sådan er alle de 600 jeg har prøvet. Nogle værre end andre. smiley

• #4   26. okt 2022 Super har ik prøvet andre end en gsxr 600, den synes jeg dog havde lidt mer smæk på i lave omdrejninger men de 2 kan ik måles når ninjaen kommer over 8-9. Men begyndte bar at tænke om det var ninjaen der var noget galt med smiley

• #5   26. okt 2022 Er jeg den eneste der tænker på om den går på alle fire?
    Det mærker du med hænderne på forrørerne ved opstart med kold motor

• #6   26. okt 2022 Vil jeg ik kunne høre det ? Her er en video hvor den står i tomgang smiley https://youtube.com/shorts/ocjRzYGmnJI?feature=share

• #7   26. okt 2022 Har prøver det som du siger men der har jeg gjort det lige efter køretur hvor jeg har mærket med handsker lige hurtigt men det var ik nem..

• #8   26. okt 2022 Nu har jeg tjekket hvor jeg startede motor mens den var kold, for mig mærkes det som de alle blir lige varme

• #9   26. okt 2022 Den lyder fint på videoen. Jeg ville bare personligt forvente mere, det er jo ikke en gsxr250 fra 92 eller sådan noget.

• #10   26. okt 2022 Jeg havde ogs forventer mere men fik afvise det var sårn de var. Og også hva jeg kunne søge på nettet men begynder at tvivle på om min er langsommere end de fleste. Hvor er du fra ?

• #11   26. okt 2022 7700 Thisted

• Don D
    Don D Tilmeldt:
    sep 2021

Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 167
    #13   26. okt 2022 Har du haft andre sportscykler? De lever jo ved høje omdr, og er gerne gearet højt.
    Denne model er opgivet til at yde maks ved 12500?

Er den optimeret til den udstødning du har på? Er ikke utænkeligt en std. potte kunne hjælpe lidt på bunden.

Se evt. denne kurve. Det ligner jo den skal holdes mellem 9 og 13 for at rykke godt af.

profilbillede
  • #14   26. okt 2022 Nej har ik haft andre sportscykler. Derfor jeg intet har at sammenligne med, men den ryster og hakker nogle gange ved 7 k omdr med dB killer i på en akropovic. Venter på jeg får købt en original så ska den den nok justereres ind derefter hvis den har problemer nu, med dB killer i på akroen

• #15   26. okt 2022 Har den fået nye tændrør og luftfilter? Hvad med karburatorer? Kan de serviceres, synkroniseres eller hvad man nu kan gøre med dem?

• #16   26. okt 2022 Nej har kun skiftet olie og renset køleren igennem, har ik så meget forstand men tændrør og luftfilter tænker jeg ogs at prøve, men synkronisering må jeg lade mekaniker om. Har du ide om hva det vil koste ved mekaniker ? Kun sync af Karburator

• #17   26. okt 2022 Jeg ved ikke hvad det koster. Det kan andre sikkert byde ind med. Ellers kan man altid ringe til et værksted og få en pris.
    Start med nye tændrør og luftfilter. Farven på de gamle tændrør kan afsløre lidt om, hvordan motoren går. Det er ikke altid, at man behøver at skifte luftfiltret. Nogle manualer foreskriver rensning med trykluft (fra indersiden og ud) og kun nyt filter ved hvert andet interval.

Hvis motoren er godt slidt kan det være at ventilerne skal justeres, men det koster vist også en del.
    Det kunne være fint hvis et medlem i området kunne komme forbi en dag og teste din bike.

• #18   26. okt 2022 Simon, så lige du er fra Esbjerg af, ved ikke om du har set der er gratis rullefelt ved Carstens mc i Varde fredag aften denne uge. Så kan du da få syn for sagen og et godt råd om hvad der kan gøres ved indkøring.

• #19   26. okt 2022 Super tak for det begge to. Og hvor er det fedt du liger skriver det med rullefelt. Det vil jeg hel sikkert gøre smiley

• #20   26. okt 2022 Og Jesper har du kørt zx6r fra 00erne eller deromkring før ?

• #21   26. okt 2022 Nej jeg har ikke kørt meget mindre end 900ccm de sidste 15 år, og kun Zxr 750 og Zx9r af ninjaer.

Har nærmest kun kørt række 4’er men sprang 600-klassen over dengang.

• #22   26. okt 2022 Fair nok. Er den ogs sløv under 8-9 k omdr? Din zxr 750

• #23   26. okt 2022 Det synes jeg ikke den var, men dengang kørte jeg også hårdere til.
    Generelt har jeg dog aldrig haft behovet for at køre dem til rødt felt for at følge med.
    De fleste rækkefire motorer har dog en grad af ketchup-effekt, hvor der lige pludseligt kommer mærkbart mere ryk i dem længere oppe i omdrejningerne. Dette har været gældende for alle dem jeg har haft, dog mindre udpræget på min Zx9r og den nuværende Z900

• #24   26. okt 2022 Fanme ogs en fin maskine ! smiley tror det blir noget alla det næste jeg ska ha smiley

• #25   27. okt 2022 Jeg har 2 600 maskiner, en gammel udkørt taxa af en yzf600r Thundercat med 120000 på klokken, og en yzf r6 fra 2005. Selvom de har samme slagvolume er der kæmpe forskel i deres måde motoren trækker på. Thundercat'en har bundtræk så man tror det er en 750, det har R6 overhovedet ikke den trækker ikke en skid under 5000 rpm Til gengæld har r6 20 hk mere, og noget højere topfart.

Så tænker ikke din 600 racer fejler andet end at du skal få den dB killer afmonteret smiley så den kan ånde.

• #26   28. okt 2022 Så jeg mer rolig men får den målt på rullefelt idag så glæder mig til at se tallene smiley

• #27   28. okt 2022 Så fik jeg den rullet. Tak for tippet Jesper. Rullemanden sagde den var hel gal... og burde de ik ogs gi den fuld gas ? For ved den ka komme over 200, men her viser den kun 178

profilbillede
  • #28   28. okt 2022 Læs tabellen rigtigt.
    Den har sin målte max effekt ved 178kmt men udskriften viser 210kmt. Tænker den er rullet i 5 gear.
    Men hvad sagde ham der rullede den ?

• #29   28. okt 2022 Ruller de ik kun i max 4 gear ? Men han sagde den fik for meget benz

• #30   28. okt 2022 Og hvad gjorde / vil han gøre ved det ?

• #31   28. okt 2022 Du kan ihvertfald se det flatspot på motorkraft du nævner, samt at din Air/fuel dropper i det samme område.
    Jeg havde startet med at sætte et par ordentlige forrør/ mellemrør på, og aflivet den potte du kører med, og gået til en original eller en yoshimura eller model passende akra og en indkøring.
    Plussiden er at den ikke ligger helt skævt på heste på toppen, men din kurve er langt fra jævn nok.

• #32   28. okt 2022 Damn. Troede det var nok bar at skifte potten.. og dyse lidt ned

• #33   28. okt 2022 Og Brian s det var gratis idag så han nævnte bar lige at den fik for meget benz

• #34   28. okt 2022 Men vil jeg aldrig få den til at køre optimalt uden mellem og forrør og potten udskiftet ?

• #35   28. okt 2022 Hvis den blev rullet med dB killer i, så start med at fjerne den dB killer smiley

• Sajmon ™

#36   28. okt 2022 Det er svært at sige om forrør skal skiftes - for det kommer an på om der er skåret noget af dem, men du skal minimum finde en anden potte.

Når den er skiftet, besøger du rullefeltet igen.

• #37   28. okt 2022 Super vil jeg prøve. Men den er målt uden db killer. Kunne ik få uden, og med da det var gratis så der var en del der sku igennem smiley

• Sajmon ™

#38   28. okt 2022 Er den målt med db killer eller uden db killer i potten?

• #39   28. okt 2022 Enig, kan være det kun er mellemrøret der er skåret til, men det billede du har lagt i en tidligere tråd ser ihvertfald helt forkert ud til modellen.

• #40   28. okt 2022 Troede jeg ku nøjes med potten.. Men er målt uden db killer

• #41   29. okt 2022 Puha 13,5/1 ved fuld gas og høje omdrejninger, det skulle undre mig at den ikke detonere ved den blanding! Det er rigtig skidt for motoren smiley

• #42   29. okt 2022 Okay det forstår jeg så ikk. Han sagde til mig den ingen skade tar, så længe den får for meget og ik for lidt benz

• #43   29. okt 2022 Vil i andre ogs mene den tar skade af køre videre? inden der blir gjort noget

• #44   29. okt 2022 Vil den her gøre forskel. Hvis rørene er ok

profilbillede
  • #45   29. okt 2022 Det er ikke skide kritisk, men 13,5\1 ved fuld gas kan give detonation eller tpndingsbanken. Jeg siger ikke det gør, det nærmer sig bare risikoområdet smiley

• #46   29. okt 2022 Er det fordi den ik kan komme af med al luften, at den kan detonere ?

• #47   29. okt 2022 Nej, det er hvis blandingen bliver for mager og belastningen er høj, så kan den lave tændingsbanken eller værre detonation. Stoikmetrisk (tror jeg det hedder på dansk) blanding af luft og benzin pr vægt er vistnok omkring 14,7/1 og det er for lidt benzin ved høj belastning, så risikerer man blandingen selvantænder. Og det er rigtig skidt. Optimal blanding ved fuld gas er omkring 12/1

• #48   29. okt 2022 På den måde, så den får altså for lidt ? Troede den fik for meget benz

• #49   29. okt 2022 Den får for meget fra 70 til 130. Og så har du der hvor afr går op mod 13,5/1 der får den for lidt smiley

• #50   29. okt 2022 Nåår så får den jo faktisk også for lidt der til en start ved 50 ik

• #51   29. okt 2022 Men okay så ska jeg jo ogs kære hurtig her kør den jo enten 178 eller 202. I 4 gear tænker jeg. Ka man ik få en hvor den viser omdr istedet ?

• #52   29. okt 2022 Burde den Air/fuel grafen køre hel lige og følge den røde der, eller er det umuligt ? Svinger min ik usædvanligt meget ? Ogs der fra 170-190

• #53   29. okt 2022 Lige i starten kan du ikke regne med afr, da det er lige der han giver den gas. Og jo afr ved fuld gas bør følge 12,5/1 det gør ikke noget den svinger en smule, men den rutcher for meget op og ned.

• #54   29. okt 2022 Men lad os sige den ligger på 13-14k omdr der hvor den får for lidt. Sker der noget ved det så ? Så længe jeg ik kør konstant med de omdr hvor den får for lidt, og tror det deromkring.

• #55   29. okt 2022 Det er umuligt at sige, og det kan være svært at høre. Den kan lave tændingsbanken hvilket er skidt for motoren, men ikke noget den dør af øjeblikkeligt. Jeg er ikke motortuner men jeg har rodet lidt med det. Jeg tror ikke der er den store risiko for at den detonerer ved den afr, men detonation er meget skidt og smelter stempler i løbet af meget kort tid. Men igen, jeg tvivler på det vil ske når den trods alt er federe end 14,7/1.
    Igen jeg minder om, jeg er bare amatør. Så hvis rullemanden (der forhåbentlig er professionel) har sagt den er ok, kan det sagtens være sandt og jeg bare er en smule overforsigtig smiley

• #56   29. okt 2022 Iordn jeg takker men ved du om det her er slip on eller bolt on potte ?

profilbillede
  • #57   29. okt 2022 Ellers må lige ha Jesper å banen

• #58   30. okt 2022 Det ser meget bolt on ud smiley

• Don D
    Don D Tilmeldt:
    sep 2021

Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 167
    #59   30. okt 2022 Man kan vel kalde det bolt on... Den boltes på i de 3 huller du kan se. Kræver at enden af dit udstødningsrør har en flange der ligner det du ser på billedet.
    Den ser ud til at have en god bule.

• #60   30. okt 2022 Holder mig ogs fra den, ville var lige være sikker at det var bolt on

• #61   30. okt 2022 Er vi ik enige om hvis jeg går ud og kører i 4 gear op på 130 der hvor den får perfekt Benz på grafen, så lad os sige den står på 8-9k. Ka jeg så ik gå udfra at det der den får den bedste blanding og så så vidst som muligt prøve at køre i de omdr ? Man kan ik se hva omdr står på,på den her måling

• #62   30. okt 2022

profilbillede
  • #63   30. okt 2022 Jo 120 til 140 i det gear den er rullet i, der får den fin blanding. Men den er kun målt ved fuld gas, så hvis du ikke giver fuld gas, så er det ikke sikkert blandingen er den samme. Indkøring af motorer er kompliceret smiley

• #64   30. okt 2022 Så hvis jeg kør i 4 gear som den er rullet i, stille og rolig gas ved med de 130-140. Så kan den stadig få for mager eller fed blanding ?

• #65   30. okt 2022 Og så længe det der er med fuld gas, kan det vel umuligt være sårn den for manerer blanding ved fx kvart gas. Forhåbentlig til den federe side. Som burde være ok

• #66   31. okt 2022 Ved lsvere belastning er det helt fint at liggepå 14,7/1. Det er kun ved høj belastning det er noget skidt. Men det er helt aldeles umuligt at sige noget om hvad den gør udenfor fuld gas, for det er det eneste der er testet.

• #67   31. okt 2022 Men er vi ik enige om den ik kan få magere blanding ved halv eller kvart gas

• #68   31. okt 2022 Det kan den sagtens, det er bare ikke helt så stort problem som ved fuld belastning

• #69   31. okt 2022 Så ska jeg altså ha den rulle med kvart og halv gas for at finde udaf det..

• #70   31. okt 2022 Hvis det skal blive helt godt, s gør du det ved udstødningen du gerne vil have gjort, og så booker du rullemanden til en komplet rulning og justering. Det koster, men så får han den til at gå rigtigt ved forskellige belastninger og omdrejninger. Men det skal først gøres når udstødningen er fikset sådan som du vil have den for fremtiden smiley

• #72   31. okt 2022 Det ik fordi jeg ik tror på dig men prøvede lige at søge på hva den normal ligger på og der står den på 12.8-13.5 for bedste kræfter

profilbillede
  • #73   31. okt 2022 Du skal ikke blindt stole på hverken mig eller nogen andre smiley selvom de skriver 13,5 er ok for bedste effekt, så kan man sagtens ramme ind i tændingsbanken allerede ved 13,5/1:-)

• #74   31. okt 2022 Googlede det ogs bar for sjov. Men kan en beskidt kæde have betydning for Air/fuel ratio ?

• #75   31. okt 2022 Helt og aldeles nej smiley

• #76   31. okt 2022 Iordn vil man ku mærke det i optræk. For har ik gjort den ren i en måned og har nok kørt 600 km i regnvejr og sårn..

• #78   31. okt 2022 Kæden stjæler en smule og er den snavset og mangler smøring snupper den nok mere, men næppe noget man mærker. Jeg kender ikke den specifikt, men den skal smøres hellere tit og en lille smule. Og i regn vil jeg sige mindst for hver 200 km.

• #79   31. okt 2022 Det vil jeg til at gøre. Så har jeg vidst kørt lidt for længe. Men hva plejer du at rengøre din kæde med af produkter ? Vand, og kædebørste fandt jeg udaf ik var nok. Så nu vil jeg prøv den der imorgen:)

• #80   31. okt 2022 Sidste ting.. Block off plates, ved ik hva de kaldes på dansk. Sidder de kun på nyere maskiner med FI ikk ?

• #81   31. okt 2022 Jeg bruger lampeolie til at rengøre kæden med. Block off plates er så vidt jeg ved kun noget med pair systemet, det kan en karburator cykel også godt have. Der er ikke rigtig nogen grund til at lave om på det på nogen cykler, jeg ved ikke helt hvorfor nogen roder med det. Det er kun aktivt når du har sluppet gassen helt alligevel så vist jeg ved smiley

• #82   31. okt 2022 Iordn spørger kun fordi jeg læste på en tråd at man ikk kan måle Air fuel ratio præcist hvis man har fjernet den.. og aner jeg ik om er gjort her. Og kan ik finde nogle videoer med min model fra før 07 det kun 07 og opefter. Derfor jeg tænkte de ældre med karbu ikk havde dem smiley

• #83   31. okt 2022 Nææ det kan der være noget om, det ved en tunermand smiley

• #84   31. okt 2022 Jeg tror jeg vil få den kørt derind igen og betale for ny rulning og at han tjekker boksen sidder i smiley

• #85   31. okt 2022 Så ka jeg få den målt med kvart og halv gas. Når jeg gør kæden ren skal man så ha noget af for det ik drypper med lort fra kæden i gearboxen ?

• #86   31. okt 2022 Du kan bare gøre kæden ren, motoren er tæt, der kommer ikke noget ind.. Man kan tage dækslet over det forreste tandhjul af og skrabe gammelt fedt af, det gør jeg ind imellem smiley

• #87   31. okt 2022 Super. Så var det han gjorde synes bar han nævnte noget om skidt i gearboxen, engelsk er heller ik min stærke side smiley

• #88   1. nov 2022 Er der ik noget som mangler her ? Skulle det ik være her jeg slukker og tænder for Benz ?

profilbillede
  • #89   2. nov 2022 Det ligner en benzinhane, men jeg kender ikke modellen.

Kommentér på:
Zx6r dårlig træk i lave omdrejninger

Annonce