1.501 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Positionslys!!! Positionslys!!!

Ja lige et spørgsmål mere. Jeg fik CBR´en på plader idag dejligt, men afgiften skulle også lige betales.

synsmanden skrev betinget godkendt p.g.a manglende Positionslys.

Der står de må køre derfa og til værksted,, Hmmm

Hvad ville i gøre!!

Bore et hul i parabolen og sætte en pære i og sige ledningen må været faldet af hvis Policen kom forbi??

Lave det rigtigt med en 12 volts pære der er sat til tændningen.. Husk jeg ved ingenting om strøm.??

Lade som ingenting og bare kører videre??

Ved ikke hvor vigtigt det er jeg for det lavet. Hvem fanden ville lade sine nøgle sidde i hvis man gik fra den et mørkt sted.

Michael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Positionslys!!!
  • #1   3. apr 2008 Bruger aldrig positionslys.. Men synes da ligeså godt det kunne virke - så tag da og få det lavet engang..

Altså når du får tid, til næste vinter - nu skal der jo køres i stedet..

• #2   3. apr 2008 Ja men hvor vilde er policen med dette hvis eller når jeg bliver stoppet er det ikke registreret et elle andet sted????

• #3   3. apr 2008 Jeg ville nok også bare køre og så lave det engang ved lejlighed.

• #4   3. apr 2008 Policen aner ikke en bjælde om dit synresultat.
    Min Kawa. fik samme tur. Men mellem linierne sagde synsmanden at det blot var en formalitet og at han var nødt til at give en betinget godkendelse.

• #5   3. apr 2008 er det bare mig her eller betyder betinget godkendt ikke at du skal tilbage og fremvise at det ER blevet lavet inden for kort tid ????.

• #6   3. apr 2008 Jeg ville være ligeglad og køre med nærlys tændt hele tiden

• #7   3. apr 2008 Har du ikke positionslys bagpå? Det havde min, så det var bare at trække en ledning derfra...

• #9   3. apr 2008 Der står betinget godkendt og ikke lovlig før den er blevet lavet!!
    Ved ikke om de har sådan noget registret!!!

• #10   3. apr 2008 Jeg har også haft min Maxim til syn i dag. Det var det samme.
    Betinget godkendt.
    Jeg blev enig med synsmanden, om at jeg skulle montere positionslys, så det skal jeg da have gjort (hvis jeg husker det).
    Man burde vel montere det med en kontakt, så det kan tændes uden at nøglen siddder på.

• #11   3. apr 2008 De fleste mener jeg ikke skal gøre noget.. Så det er nok dette svar vi ender ved!! Hehe..

• #12   3. apr 2008 - Jo (præci) - du har fuldstændig ret, man skal nemlig have det lavet og til syn igen, ellers får man ikke plade på smiley

Michael B - Du kan godt brokke dig herfra og til Ullebølle, få istedet fat i en fingernem, hvis du ikke selv kan smiley

• #13   3. apr 2008 Betinget godkendt skal ikke genfremstilles.

• #14   3. apr 2008 Ja, Michael B lige indtil klokken 22:52:34 smiley

Lars S - Det jeg har fået lavet på min, er som du nævner, muligt at tænde/sluk uafhængigt.

Michael B - Forstår godt din ærgelse, jeg havde det på samme måde, men bagefter er det super at vide, at cyklen er ok ordnet.... smiley

• #15   3. apr 2008 Når den er betinget godkendt, er det med en formodning om at man for lavet den ofte lille fejl der er opfdaget ved synet( f.eks. en pære altaå småtings afdelingen), ergo er den lovlig når du har rettet den lille fejl, den skal ikke til omsyn, medmindre det står i synsraporten(læs regler på bagside af den)
    Så det er op til din samvittighed at få det ordnet.

• #16   3. apr 2008 Per T - Du har sku ret - har lige googlet det - men køretøjet er så ikke lovligt, hvis Michael B, ikke selv får det udbedret, og hvor fedt er det.

Da mit lys blev lavet for 4 år siden, skulle jeg til tjek med det i synshallen.

• #19   3. apr 2008 - Alle mcér efter 1981, skal have positionslys smiley

• #22   3. apr 2008 Emne: Synsregler Honda XR600R
    Sendt: 04.10.07 kl. 18:34
    Hej

Jeg har mødt en synsmand på min vej og vil dele min frustration med andre. Glad for min "nye" Honda XR600R (1997) kører jeg til syn. Det skal siges at den allerede er på plader og synet sidste år præcis som den står idag. Den kan ikke synes siger synsmanden, da den ikke har batteri, positionslys og tændingslås. Han synes jeg skulle bygge en generator på og lave plads til batteri, sætte et konsol på hvor der er mulighed for at tænde/slukke og sætte i positionslys og så montere en tændingslås! Han viste mig synsreglerne og ganske rigtigt står der at alle motorcykler efter 1981 skal være forsynet med batteri og positionslys

Alt argumentation om at den allerede er synet, har kørt i tyskland som hører under EU osv prallede desværre helt af.

• #23   4. apr 2008 Min Honda vfr dumpede i dag pga. der manglede positionslys for, eller det gjorde der ikke for jeg havde stripset en cykellygte fast.
    Idioten dumper den så fordi cykellygten ikke er E mærket.
    kvarter efter jeg kørte der fra ringer han mig op og siger, ups jeg tog fejl, lygten behøver ikke være E mærket. Men han siger positionslys for og bag skal tændes på samme kontakt.
    Dvs min Honda dumpede pga der er en kontakt til for og en til bag, nogen der ved om det ikke kun ville give en anmærkning?
    Og nogen der kan bekræfte det med der kun må være en kontakt? Jeg ringede til 3 synshaller, de sagde alle der intet kraf var til kontakten????

• #24   4. apr 2008 min goldwing skulle også have positionslys før den kunne blive synet,men der var en pære i lygten,den var så bare ikke sat til,det er noget med at der i usa ikke skal være positionslys på en mc.jeg lavede så bare en knap kun til det,men tog strømmen fra baglygten.min kawa er der ikke positionslys på,men nærlyset bliver ved med at lyse selvom motoren går ud og det gør det til man tager tændingen fra den.
    MEN DER SKAL VÆRE POSITIONSLYS TIL SYN.

• #25   4. apr 2008 Michael B: Hvor i Nordjylland er du fra? Jeg skal gerne hjælpe dig med at få lavet noget positionslys, så slipper du for 500 kr i bøde hver gang du møder en af de kedelige betjente smiley

• #26   4. apr 2008 fuck p-lys det er ikk nødvendigt men jeg plejer at sætte lys i til kunder ville ikk spilde tid på det hvis min egen ikk havde det. noget andet er det er jo ikk alle mcer der har batteri disse skal have p-lys aligevel hvorfor det virker jo kun når den er starte og man lader jo ikk sin mc stå i tomgang til man kommer tilbage

• #27   5. apr 2008 Hvis et køretøj er betinget godkendt, SKAL fejlen være rettet inden næste gang køretøjet skal synes. Ellers bliver køretøjet kasseret og så er det omsyn. Ved godt at det ikke er før ved næste ejerskifte. (med mindre de får indført det tåbelige periodiske syn ) Så det ville være en god ide at få det lavet engeng.

• #29   5. apr 2008 Jens E - Der var du da heldig smiley

Kommentér på:
Positionslys!!!

Annonce