{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
692 visninger | Oprettet:

Olie spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hey folkens.

Min gixxer skal have et par dråber olie, men jeg ved ikke hvilken slags der er på cyklen nu. Da jeg købte den i år, havde den tidligere ejer lige skiftet olie, og jeg ved ikke hvilken han har hældt på.

1: Kan jeg godt købe en olie og komme lidt på, selvom jeg nok ikke rammer samme mærke/type ? eller skal jeg skifte det hele, så det er samme olie ?

2: Hvilken olie er bedst, til en cykel der tager 14.000 omdrejninger?

Tak
Michael Pedersen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olie spørgsmål
  • #1   1. sep 2005 Hvis den mængde du skal efterfylde ikke er flere liter, så sker der intet ved at efterfylde med en god syntetisk olie til 4 taktere.

• #3   1. sep 2005 Johnny
    der skulle ikke ske noget ved det - motoren får bare et højere olietryk ud til lejer mv. men 2-3 mm mere skulle efter min bedste mening ikke skade noget. Spørg for en sikkerheds skyld din lokale MC-mekker.
    Er det MC olie du har købt ved Q8? eller er det til bil?

• #4   1. sep 2005 sørg nu for at olien er jaso godkendt, så du ikke laver samme fejl som mig og hælder en God olie til bil på.. med efterfølgene glidene kobling..

Køb en olie som er godkendt til vådkobling, dvs den er jaso godkendt, min nye olie er en semi synt. det sagde ham castrol manden var bedst for min ZX9R..

han sagde også at fuldsynt, kun er til baneracere.. om det passer ved jeg ikke men han lød som om han havde styr på lortet.. det skal man vel have for at være tekniker hos castrol smiley

• #6   1. sep 2005 den er sikkert glimrene smiley

Kommentér på:
Olie spørgsmål

Annonce