889 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Gæt en motorlyd?! (Mislyd?) Gæt en motorlyd?! (Mislyd?)

Halløj Mcg

Så blev det igen min tur til at stille et spørgsmål.
Min dejlige Gsx400F runder snart 12.000 km.
Den blev købt sidste år af en mc mekker nær sønderborg, og han havde givet den den store tur inden salg ( komplet renovering, den blev købt som forsikrings skadet)

Altså fik den 2006 i December: Stillet ventiler, skiftet knast kæde, skiftet olie, dæk, osv osv. Hele turen. ( havde kørt 9000 da jeg købte den)

Nu efter 12.000 køre den stadigvæk godt. Dog er der kommet en mislyd.. (Cirka 2000 km siden)

Det lyder som om motoreren "tikker", den gør det kun ved 3500 omdrejninger, til 3600.. Og kun hvis jeg har kørt motoreren lidt hårdt ( over 8000 omdrejninger kortvarigt). Så siger den sådan en "tik tik tik tik" lyd når jeg så kommer ned i fart og rammer præcis det antal omdrejninger. Den gør det også når jeg holder koblingen inde og giver gas.

Den har lige fået strammet kæde (Tak jesper), og olien bliver skiftet en af de nærmeste dage.

Så jeg har selv tre gæt på hvor problemmet er:
enten er det min knastkæde strammer der gør brok
ventilerne
eller stempelringene?

Lyden irritere mig grænseløst, men jeg er desværre fattig studerende, så har ikke råd (eller lyst) til at smide den til mekker for at få det tjekket.

Så Hvad tror du det er?

Lyder kommer fra motoreren et sted. Og den gør det i kold som varm tilstand, ved under 4000 omdrejninger.

Mvh
Michael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gæt en motorlyd?! (Mislyd?)
Kommentér på:
Gæt en motorlyd?! (Mislyd?)

Annonce