2.050 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

DB Killer stjæler hestekræfter !!? DB Killer stjæler hestekræfter !!?

Hej.

En motorcykel motor skal jo have luft, den skal også kunne komme af med det igen.

Har du nogensinde siddet på en motorcykel hvor du kunne mærke forskel på kraften af den, om den havde DB killeren i udstødningen eller ej? Hvis ja, hvilken MC var det?

Og du tænker ikke bare at den ekstra lyd blev overført til hjernen som: "Det her føles da vildere nu den lyder vildere" / "placebo" ?

Jeg ved ikke om DB Killere på nogle motorcykler begrænser luften så meget at et menneske kan mærke at den har færre heste med DB killeren i.

Det vil jeg gerne vide.

Så skyd jeres lommeteorier og "Ass Dyno historier af"

Hvis du har fået rigtigt dyno målt en MC med DB Killer i og uden, skriv også endelig.

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DB Killer stjæler hestekræfter !!?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.708
    #1   14. jul 2022 Hvis udstødningen er dimensioneret til cyklen, og man begrænser flowet med en dB killer, så koster det effekt. Det er et faktum... smiley

Mentalt mener man at der er forskel, men er tabet mindre end 8-10% kan man ikke fysisk mærke det.

Jeg har brugt halve og hele dage med motorcykler (mest baneracere) på rullefelt, for at finde en løsning der kunne begrænse lyden uden, det kostede effekt. Det er ikke nemt, hvis man samtidig skal have 190+hk ud af en liter cykel - men det er muligt. smiley

Min SV1000 var nem nok - der smed jeg bare en standard potte fra en GSXR1000 på. Potten har flow nok til 180hk, men en SV smider kun 125 - så det løste problemet. smiley
    Der var ingen forskel på effekten fra en Akrapovic Evo 52mm til GSXR potten, men al lyden var væk så jeg fik lov til at køre på bane med den.

• #2   14. jul 2022 Hej Sajmon.
    Virkelig fint svar. Mange tak!

Jeg har lige købt en Leo Vince potte til en Yamaha WR450. det var den potte og cykel der primært fik mig til at tænke på det.

Med den cykel tror jeg virkelig ikke man kan mærke forskel på om db killeren er i eller ej i Leo Vince potten.

Men standard potten er virkelig virkelig begrænset. På 2 meter afstand siger den kun en smule over 90 DB.

Bliver spændende lige at se hvad Leo Vince potten siger.
    Ved enduro træninger og løb må de max sige 110 db.

(Men jeg har også en ZX10R hvor jeg kører med største db killer der fulgte med en tysk udstødning. den cykel må på gaden sige 96 db mener jeg det er. den siger så 104 db nu hvis jeg husker rigtigt. efter den målemetode som politiet bruger.

• #4   14. jul 2022 Henrik: Og det tænker jeg ikke man kan mærke.
    så fin er min mås i hvert fald ikke smiley

• #5   15. jul 2022 Jeg ved ikke hvor mange jeg har målt på rullefelt, men typisk, kommer der mere mellemområde / bund. Men topeffekten ændre sig sjællen ret meget, måske 2-3Hp på de fleste cykler.

• #6   15. jul 2022 havde min gamle crf150 på felt den lagde 3,5 mere fra bund til midt og ca 0,5 mere fra midt til top MED DB killer

• #7   16. jul 2022 Skiftede lige udstødning på en WR450.
    den går nu på hjul i 1. og 2.
    det gjorde den ikke med standard udstødningen.

Men den larmer desværre for meget nu smiley

• #8   18. jul 2022 https://youtu.be/KeHzlFtctIY

Se denne her, ret interessant.

• #9   18. jul 2022 Det er selvfølgelig meget forskelligt fra cykel til cykel. udstødning til udstødning.

Jævnt meget forskel på 1000cc racer og så en wr450, men fin video smiley

• #10   21. jul 2022 Har testet en gsx750f 08' med ukendt slipon udstødning med og uden dbkiller.
    Den smed 83,38 hk på hjulet uden db kilder og med dbkiller 78,51 ud fra 3 tests. Og det kan godt mærkes på landevejen i høje rpm og tophastighed.

• #11   24. jul 2022 efter jeg har monteret fløjten igen,ka. jeg mærke forskel. eks så er den længere om og trække den helt ud i speedometeret,med fløjte som uden fløjte i. uden fløjte i,trækker den Speedo helt ud,uden problemer smiley

Kommentér på:
DB Killer stjæler hestekræfter !!?

Annonce