{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
718 visninger | Oprettet:

Forgaffel låst efter olie skift. {{forumTopicSubject}}

Yamaha Dragstar

Efter at have skilt den ene forgaffel helt ad, er der skiftet tætnings ring (navn?) og olie samt de 2 metal ringe.

Men hver gang jeg skruer bundskruen i, så låser den i samlet position. Altså støddæmper trykket i bund. Vakuumlåst kan jeg læse mig til at det nok er, men har ikke kunne finde en løsning.

Jeg skal jo have bundskruen i for at kunne hælde olie på, men bundskruen skal ud før at jeg kan pumpe så luftbobler kommer ud.

Hvad gør man her? Eller hvad gør jeg forkert?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forgaffel låst efter olie skift.
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #1   30. apr 2022 Bundskruen skal blive siddende i, når først der er fyldt olie på - og så pumper du et stykke tid, holder pause, pumper lidt igen og holder pause - og så måler du af på niveau. Man starter med at overfylde benet, før man pumper - og så suger eller hælder man den overskydende olie ud.

Men du skal være 1200% sikker på det er samlet rigtigt. Jeg kender ikke den specifikke gaffel, men nogle af dem har en kegle som hydraulisk bundstop, og hvis man får skubbet den for langt sammen, låser den på keglen. Det kan godt føles som vacuum lås...
    Den vil aldrig ske når først den er samlet med fjedre osv, for der er power nok i fjedrene til at trække den fra hinanden igen.

• #2   30. apr 2022 Problemet er at jeg slet ikke kan pumpe. Kun 5 millimeter kan jeg rykke den op og ned.

Den ér samlet korrekt. Fulgte både en på YouTube og manualen.

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #3   30. apr 2022 Når benet er helt i bund, lukker den for oliegennemstrømningen, det gør den for at den ikke skal bunde mekanisk, det kan være svært at hive den op igen, men du burde kunne hive den op, bare bliv ved at hive mens du drejer lidt rundt med benet,

Kommentér på:
Forgaffel låst efter olie skift.

Annonce