{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.731 visninger | Oprettet:

Chris J
Chris J
Tilmeldt:
24. apr 2022
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5

250cc hakker og sprutten ved gas {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har købt min første mc, en lifan 250cc, den har stået i et år inden jeg hentede den.
Kunne kun lige få gang i den i starten også ikke mere.
Har renset karburator i ultralyd, nyt benzin, ny benzin slange, tændrør, tændkabler, justeret ventiler, skiftet studs mellem luftfilter og karburator da den var flækket.
Men den vil stadig ikke tage ordentligt gas, har justeret på luftskruen, både mere og mindre luft men det ændrer sig ikke rigtigt. Hvis jeg bare giver fuld gas så dør den, giver jeg halv så begynder den at dø også hakker den lidt og kommer så igang. Igår kørte jeg en tur og nåede 3 km så ville den ikke tage gas mere og gik til sidst ud, derefter kunne jeg ikke få liv i den igen. Først da den var kold igen.

Er der nogle som har en ide til hvad det kan være?

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  250cc hakker og sprutten ved gas
  • michael N
    michael N Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Svar: 15
    #1   24. apr 2022 benzinhane stoppet.

  • Chris J
    Chris J Tilmeldt:
    apr 2022

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5
    #2   24. apr 2022 Benzinen render fint smiley

  • #3   25. apr 2022 Hvordan ser tændrøret ud?
    Og kan du evt. holde noget hånd/fingre for og begrænse indsugningen når du giver gas, som indikator for at blandingen har for meget luft.

    Den skal være HELT tæt på indsugnings-siden, er den det?? Ellers har du ikke andet end problemer.
    Og ventiljustering? Hvordan står de, skal serviceres jævnligt på sådan en mener jeg.


  • Chris J
    Chris J Tilmeldt:
    apr 2022

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5
    #4   25. apr 2022 Henrik L- tændrørene er mørke.
    Vil prøve det med at begrænse luften når jeg er hjemme igen.
    Jeg fandt en lille utæthed i gummi studsen mellem kasse og karburator som har fået noget flydende pakning.

    Ventilerne justerede jeg i lørdags, de står med 0.05mm, det er hvad de skriver i bogen de skal stå. Om den skal ændres til at stå 0.06 så meget forstand har jeg ikke på ventiler at jeg ved om det gør nogrt godt.


  • #5   25. apr 2022 Skal udstødningen også stå på 0.05??
    Lyder af lidt men kan sagtens være rigtigt. Kender ikke lige direkte til Lifan.
    Men en utæthed du har fundet må bare ikke være der. Det skal være hermetisk tæt og tit en ting man ikke er så meget opmærksom på.

    Det jeg mener er når man samler skal man virkelig have følelsen af det er tæt og ikke "bare" samle skidtet. Håber du ved hvad jeg mener smiley


  • Chris J
    Chris J Tilmeldt:
    apr 2022

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5
    #6   25. apr 2022 Ja de skal begge stå på 0.05 efter hvad jeg kan læse mig frem til.

    Ja jeg ved hvad du mener, det er den eneste utæthed jeg har kunne finde, så krydser fingre for at den flydende pakning tager det. Men kan det virkelig være det som gør det? Jeg havde gættet på et tændings problem. Har bestilt nye tændspolen.


  • #7   25. apr 2022 Der skal ingenting til på indsugningssiden. Så har du det bøvl der du beskriver, så det er et godt bud... Det skal bare være tæt

    Så er der selfølgelig dyser og hvor meget benzin den får.... Meen den har jo kørt med dem der sidder i, så det skulle da passe


  • Chris J
    Chris J Tilmeldt:
    apr 2022

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5
    #8   25. apr 2022 Ja jeg tror heller ikke det er dyserne den er glad med. For den kører fint indtil den har kørt et par km.

    En anden ting jeg først lagde mærke til igår, så har tidligere ejer blændet det ene udstødnings rør af og begge kører ud af samme rør. Ved ikke om det har noget at sige hvorfor den laver det nummer når den er varm. Hvis du kan forstå hvad jeg mener smiley


  • #9   25. apr 2022 Næ det er jo nok ikke lavet i nyere tid.

    Men generelt er det sådan at man ikke skal ændre ret meget, så virker skidtet ikke..


  • #10   26. apr 2022 Hvis det først er et problem når den bliver varm, så skal du nok kigge i retningen af nogle af de ting der ændrer sig med varme...:
    * Gummistudserne omkring carb. bliver blødere når de er varme, så tjek for utætheder der og ikke kun i kold tilstand
    * Tjek også tændspolerne - de kan godt være fine når de er kolde og ikke fungerer ordentligt når de bliver varme.


  • #11   26. apr 2022 #10
    Studserne er vist skiftet i henhold til start indlægget.
    Men en rigtig god pointe med tændingen der svigter når de bliver varme


  • #12   26. apr 2022 Måske kondensatoren i tændingen ?

    Har du forresten tjekket platinafstanden ?
    Måske endda standen af selve platinerne ?


  • #13   26. apr 2022 #11 måske: Jeg kan kun se at der er skiftet studs (i ental) mellem luftfilter og karburator. Hvis der er en der er flækket (gammel og træt), så kan der også være flere. Særligt vil det være relevant at se på studsene mellem carb og motor. Hvordan er tomgang når maskinen er varm? Er den markant højere end med en kold motor kunne det godt være falsk luft.

    Start motoren og lad den varme op derefter sprayer du dieselstart omring studsene én efter én og lytter efter om det har en effekt på tomgangshastigheden - hvis det har, så har du en utæthed.

    AT du slet ikke kan få liv i den igen kunne godt tyde på et tændingsproblem ved en varm motor. Modstanden i tændspolerne kan godt ændre sig en del når de bliver varme.


  • #14   26. apr 2022 #13

    Ja det er den med det skrevne ord og hvordan man lige forstår det.
    Jeg har også kun skrevet om det generelt. Jeg kender ikke til sådan en lifan


  • Chris J
    Chris J Tilmeldt:
    apr 2022

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5
    #15   28. apr 2022 Fandt frem til fejlen.
    Karburator var defekt, tænker det er en membran som har drillet. Dem hsr jeg ikke haft åbnet op til på den gamle, så erfaren er jeg ikke med karburatorer.

    Også udstødningen, at tidligere ejer havde kørt begge over i et rør vsr skyld i at den drillede når den var varm. Efter kabu og udst blev skiftet så kører den upåklageligt


Kommentér på:
250cc hakker og sprutten ved gas

Annonce