951 visninger
|
Oprettet:
God teknik til at afmontere bagfjeder ? - Og søjleboremaskine i København? {{forumTopicSubject}}
Jeg skal have sænket min bike lidt og har ingen donkraft.
I tilfælde af at jeg SKAL have en donkraft, hvad skal jeg så købe, og hvor skal jeg sætte den på ?
Jeg borer et nyt hul nederst i dæmperen og fjerner det gamle hul. Det skulle give 20 mm. Jeg ved bare ikke om jeg tør kaste mig ud i det med min håndboremaskine osv. - Nogen der har skruestik og søjleboremaskine ?
Den skal også sænkes foran for at opnå samme vinkel på forgaffel igen, men det kan jeg godt klare.
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 148 Svar: 1.026
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 794
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Prøv at se billedet.. affjedringen på denne mc er uden kødben.
Hvis opperationen skal lykkedes så skal center af hullet flyttes min 15 mm, for at opnå gods omkring det nye hul. Eftersom montagen af fjedren er ca 1/3del mellem stelmontering og hjulaksel, vil det give en sænkning på 45mm..
Med mindre dæmperen er elektronisk, så ville jeg skifte den ud med en i den ønskede lgd.
okt 2011
Følgere: 180 MC-er: 4 Emner: 283 Svar: 2.390
Hvordan ville du støtte cyklen så den ikke falder sammen ?
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Stropper i loftet fungerer glimrende, hvis man også hænger den op i styr enden.
Et simpelt træ stativ under motor eller fodhvilere kan også varmt anbefales. Blot man sikre sig det er stabilt.
En donkraft alene er ikke stabilt nok for mig. Kun kombineret med en forhjulsfiksering.
Kender også folk der lægger cyklen forsigtigt ned på en billig skummadras... Så falder den i hvert fald ikke
okt 2011
Følgere: 180 MC-er: 4 Emner: 283 Svar: 2.390
God teknik til at afmontere bagfjeder ? - Og søjleboremaskine i København?