712 visninger
|
Oprettet:
OmtiMate charger på Honda Shadow {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Under forårs opstart af Honda Shadow VL 600 fandt jeg dette stik under batteriskjoldet. Stikket et koblet til batteriet. Jeg har researchet mig til at det muligvis er et OptiMate kabel:
* er der nogen, som kan bekræfte det?
* er der nogen, som har nogen erfaringer med OptiMate charger?
* hvilke OptiMate charger passer til kablet / og Honda'ens 12V batteri?
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.957
Men i stedet for at fokusere på hvad du har, så ville jeg overveje at få en Ctek lader som eksempelvis https://www.batteribyen.dk/ctek-mxs-5-0-batterilader-4?gclid=CjwKCAjwxOCRBhA8EiwA0X8hi-UJ43etEjk3FUF0hk15CTSHoCpGTuhAWZwbDeUjMsg08XYFNhYluhoC-gEQAvD_BwE
HAr ikke forholdt mig til om linket er det billigste.
Så kan du jo bare skifte stikket til et der passer til Ctek. Tilbehør til Ctek er lidt mere tilgængeligt.
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
Det amerikansk ladeværk.
Ctek er vist Svensk producent, men også rigtig god og handy. Ctek XS0.8 skal du købe, men kræver nye stik fra dit batteri. Simpel udskiftning…
Hvis jeg var dig, vil jeg enten finde en Optimate 4 lader - eller skifte til Ctek. Ctek fås til gode priser nye og kan starte opladning igen efter endt ladning.
Optimate skal tændes og slukkes for at oplade på ny, men viser status (spænding) i displayet på low/med/high farveskala.
Jeg har selv repareret en Optimate 4 lader da mange kortslutter polerne når laderen er startet for at skifte ladeprogrammet. Det dumt lavet og ikke brugervenligt! Min virker igen pga. fingersnilde herfra og evnen til at reparerer elektronik giver stor tilfredshed
På Ctek får du ikke det problem.
Min Ctek lader har været i brug siden 2016 og altid tændt og tilsluttet mine mc batterier før og efter tur. Ingen batterier er stået af, men holdt sig kørende. Laderen svigter dig ikke, så price value med ctek er superb!
maj 2011
Følger: 3 Følgere: 20 Emner: 6 Svar: 171
Hvorfor lader du altid på dine batterier før og efter en køretur.
Kan din motorcykel ikke lade ?
aug 2018
Følger: 12 Følgere: 5 Emner: 4 Svar: 3
Jo tak, den stater, køre og lader fint. Men når det stikker en ledning ud bag skjoldet bliver man nysgerrig. Og det ville jo være smart hvis man kunne holde liv i batteriet i vintersæsonen.
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
Jo den kan snildt lade, men særligt i de kolde tider og der går en uge imellem turene så står batteriet ikke og taber spænding.
Jeg har eksperimenteret med mc batterier siden 2007 og de batterier der har holdt længst har fået Ctek laderen på ofte og hele vinteren haft vedligeholdelsesladeren på. Det duer.
OmtiMate charger på Honda Shadow