{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
568 visninger | Oprettet:

Opbygning vs. lovgivning / afgift {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har kigget efter nogle lign tråde men har ikke kunne finde nogle der beskriver mit problem.. Så her kommer det..

Jeg skal til at bygge min cbr f2 op efter en skade. Regner med at købe en uden afgift og så sætte de bedste stumper sammen.. Men så kommer spørgsmålet.. Hvor meget må man flytte over?? Min plan var at finde en nyere model og flytte stort set det hele over.. Men kan det lade sig gøre?? og skakl man betale afgift af det færdige projekt hvis man smider næsten alt på fra en nyere maskine??

På forhånd tak
Søren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opbygning vs. lovgivning / afgift
  • #1   23. mar 2008 Hvis det passer på. kan jeg ikke se noget problem i det.. Du ændrer jo ikke antal HK eller lign..

• #2   23. mar 2008 Jeg ville rette henvendelse, til relevant myndig og spørge dem! Herinde vil du sikker få forskellige svar, men der er ingen garanti for at de passer med myndighedernes mening. ♠

• #3   23. mar 2008 Hvis det er samme type cykel du tager dele fra, kan du tage alt det du vil, pånær stellet.

Det er nemlig i stellet at registreringsafgiften ligger smiley

Så sålænge det er samme type motor osv osv osv, så er der ingen problemer!

• #4   23. mar 2008 Nogle af de nyere cbr 600 har flere HK en min gamle 92´er.. Ved heller ikke hvor "ny" en model jeg kan parre sammen med min.. Mine hænder vender helt rigtigt og er (hvis jeg selv skal sifge det) ret fiks på fingrene.. For min skyld kunne jeg måske tage en 97> og flytte alt over på det gamle stel.. Men hvad siger MCG-brugere??

• #6   23. mar 2008 Altså, der er jo ingen der opdager om du tager en nyere motor der yder flere HK.

Du skal bare huske på, at cyklen ikke er indregistreret med den motor, og derefter så vil være ulovlig.

Men det er jo kun ulovligt hvis du bliver opdaget!

Men i uheld osv gælder forsikringen ikke, så det er jo en risiko. Evt undersøg hvad det vil koste dig at få den omregistreret med en nyere motor. Det kan ikke være alverden!

• #7   23. mar 2008 Bare igang! Og lav lige et fotoalbum og hold os opdaterede med projektet ;o)

• #8   23. mar 2008 det er hamrene ligegyldigt hvilken motor der sidder på den . det har intet at sige . den skal bare overholde de regler der er for modellen med hk osv . at den ikke er indreg. med den betyder ikke en ski. .

stellet kan du ikke bruge . men det er også alt .

• #9   23. mar 2008 Nogle der har erfaringer fra lign projekter hører jeg meget gerne fra jer.. Triller PT rundt i en kørestol efter et "lille" uheld d. 3/3 (se evt. fotoalbum) Men regner med at skal igang så snart jeg er gående igen.. (også uden krykker).. men skriv endelig og meget gerne henvisninger hvis i kender nogle der har gang i samme projekt.. Kan man bruge en F4 eller er den for ny??
    Mvh
    krøblingen

• #10   23. mar 2008 20% reglen gælder, mig bekendt, stadig ved motor skift!
    Du kan desuden komme ud på kanten af et modelskift, hvis du tager kåbedele og ligende, fra en nyere/større/dyrere model.

Kommentér på:
Opbygning vs. lovgivning / afgift

Annonce