1.481 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Opladning af syrebatteri Opladning af syrebatteri

Hej,

Jeg har altid været i tvivl om man skal fjerne påfyldningspropperne på batteriet når man oplader et syrebatteri på MC (eller bil). Jeg har altid gjort det, men det er lidt besværligt at komme til på den MC jeg arbejder på lige nu.

Jeg har købt en CTEK lader, som jeg kan koble til og den kan lade over natten når jeg ikke arbejder på cyklen. Jeg ville meget gerne slippe for at fjerne propperne hver gang jeg oplader.

Så spørgsmålet er om man kan oplade uden af fjerne propperne?

Der er meget blandede svar på nettet, så jeg er blevet ret meget i tvivl.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opladning af syrebatteri
  • #1   7. jan 2022 Er der ikke udluftning på siden? Jeg har aldrig åbnet dem under ladning

• Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 200
    #2   7. jan 2022 Batteriet bliver jo opladet under normalt brug også uden at man hiver propperne af. Hvis man smider en hurtiglader på ville jeg løsne propperne, ikke ellers.

• #3   7. jan 2022 Ja den lader selvfølgelig når motoren kører uden problemer. Det havde jeg slet ikke tænkt på smiley Der er udluftning på siden så der burde gasser kunne nå at slippe ud ved langsom opladning.

Jeg takker for svar og satser op at der ikke er noget der springer i luften over natten.

• #4   7. jan 2022 Propperne skal kun af hvis engang du skal efterfylde med batterisyre

• #5   7. jan 2022 CTEK måler og sænker strømmen.... Lad bare m. propper.

Sluk for CTEK når den grønne lampe lyser

• #6   8. jan 2022 Hvis udluftningen virker, så er der ingen problemer.
    Har en enkelt gang oplevet et batteri som skød propperne af.
    Det skal i ikke ønske jer - det var under vinteropbevaring og cyklerne stod tæt på række.
    Cykel med batteriet og sidemanden på hver side fik skader, den ene så tanken måtte omlakeres.

Efter den gang begyndte jeg lige at smide et håndklæde over batterierne under ladning.

Kommentér på:
Opladning af syrebatteri

Annonce