{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.248 visninger | Oprettet:

OLIE !! Kobling glider {{forumTopicSubject}}

Er der andre der har erfaring med at koblingen kan glide, lige efter man har skiftet olie.

Jeg har lige skiftet olie til castrol's 10w50 den model til 125 kr/liter og derefter er min kobling begyndt at glide.

Tænkte det nok var fordi den var slidt, så jeg skiftede til en anden brugt kobling, som jeg vidste fungerede og den glider stadig, mest når den er kold.

Hjælp

Hilsen Simon

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  OLIE !! Kobling glider
  • #1   23. aug 2005 Er lige med på en lytter...

Min kobling glider også siden jeg fik den tilbage efter vinteropbevaringen med ny olie... har også fået skiftet olien; men den glider stadig.

Den er "kun" gået 34500 km, så den burde ikke være slidt. Min mekaniker mente, at man kan rengøre koblingen, så den ikke glider mere; men når de piller hele lortet ud kan man vel ligesågodt smide en helt ny kobling i?!

Min glider så også kun når den er kold... når den er kørt varm, er der ingen problemer...

• #2   23. aug 2005 Olien der bruges skal være beregnet til oliebadet kobling.
    Ellers kan der være friktions-nedsætter i, og det duer ikke.

• #3   23. aug 2005 Bare et skud i tågen, men hvis der er anvendt alm. bilolie er det derfor. I bilolie findes et additiv der lægger sig på koblingspladerne og gør at disse midster friktion. Biler har seperat smøring af kobling - det har de fleste bikes ikke.

• #4   23. aug 2005 Det skal måske tilføjes at den olie jeg kører på er motorcykkelforhandlerens bedste gav 500 kr. for nyt olie til min mc..
    Hilsen Simon

• #5   23. aug 2005 Prøv at snakke med forhandleren eller deres mekaniker. Det kan være du har fået den "forkerte" olie - bare et forslag

• #6   23. aug 2005 også selv begyndt at køre castrol r4. min fedter også markant med kold motor. skifter snarligt tilbage til silkolene

• #7   23. aug 2005 Både min fætters 92'er FZR 1000 samt min egen 94'er FZR 1000 gled i koblingen, trods ny kobling, stramere fjedre, reovering af hydralik m.m.

Men var jeg dig ville jeg ikke købe Castrol, men det er jo nærmest et religions spørgsmål.
    Synes også en 10W/50 virker tynd til en olie slugende FZR.
    10W/40 passer fint til din, og jeg har gode erfaringer med Motul.

Kommentér på:
OLIE !! Kobling glider

Annonce