{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
553 visninger | Oprettet:

Koblings-problemer eller hvad...? {{forumTopicSubject}}

Jeg har et spørgsmål vedr. min kobling.

Hvis jeg giver fuld gas og motoren når 7000 omdr. springer den til 8500 omdr. i stedet for at køre jævnt. Den har gjort det i al den tid jeg har ejet den (opdagede det på hjemturen efter jeg havde købt den), så dvs. siden den har kørt 8000km.

Er det noget Ducati's mc'er gør eller er det fordi den glider i koblingen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Koblings-problemer eller hvad...?
  • #1   17. mar 2008 Lyder som om den glider i koblingen.

• #2   17. mar 2008 Det er ikke normalt. Den glider i koblingen. Skift olien og se om det hjælper.
    Hvor meget har den kørt nu??

• #3   17. mar 2008 Den har kørt ca. 16.000 og har lige fået lavet service. Vi skiftede koblings-master og dermed også væske (pga. ekstra skive der skulle monteres) ved ca. 13.000 km og den kørte sådan både før og efter denne operation.

Kan godt forstå I tænker sådan en rookie - selvfølgelig glider den i koblingen, men jeg er bare i tvivl om det er det.
    Det er svært at forklare, men når den laver det "spring", så tager den fat med det samme og fortsætter fra de 8500 - 10000 omdr.
    Hvis den gled ville den vel "stå stille" i omdr. (eller måske falde en smule) indtil motoren havde "indhentet" omdr.-tallet...

Det er sgu svært at forklare, men håber der er en der kan hjælpe.

Hvis det er fordi den glider i koblingen. Er det så ikke MEGET tidligt at koblingen allerede er slidt efter 8000km? Uanset hvor meget bedstefars kørsel man laver, så kan man vel næsten ikke slide den så meget på så få km - eller hvad?

• #4   17. mar 2008 Min 620Sie gjorde det sammen, det kostede en ny kobling og det var efter 18000km.
    Er MEGET sikker på at det var pga tidligere ejer havde smidt forkert olie på.

• #5   17. mar 2008 Bruger man forkert olie kan man ødelægge sådan en kobling ganske hurtigt.
    Har den fået autoriseret service gennem hele dens levetid??

• #6   17. mar 2008 Jeps - hos Feldballe...

Jeg har fået det lavet hos en kammerat der lige har startet en mc-forretning op og det var ham der gjorde mig opmærksom på det...

Desuden har jeg i mellemtiden snakket med F.I. Motorcykler og han sagde at de blev brugt som skolecykler og der holder sådan en kobling ikke 10.000km... Han ville ikke hårdnakket påstå at den glider før han har prøvet at køre på den, men han lød til at være temmelig sikker på det.
    Så det kan være, at hende jeg købte den af har været lidt for hård ved koblingen smiley

Anyway, så er det hverken blevet værre eller bedre siden jeg købte den og jeg kan sagtens leve med det... Så jeg kører videre lidt endnu inden jeg skifter koblingsplader i den - men tak for hjælpen til Jer alle.

• #7   17. mar 2008 er der ikke tør kobling på ducati ? ved godt jeg spørger dumt

• #8   17. mar 2008 Henrik: Jo på deres racere/sports modeller. Minsteren har vådkobling.

• #10   17. mar 2008 problemet er løst - jeg kører til det bliver værre... om de bliver skiftet når de er lidt slidte eller når de er meget slidte kan vel værre ligemeget - ikke sandt?

Kommentér på:
Koblings-problemer eller hvad...?

Annonce