{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  yamaha xj 900
  • leif s
    leif s Tilmeldt:
    dec 2007

    Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 111
    #1   16. mar 2008 har den anti dive?

  • #3   16. mar 2008 Hvis ja....... til Anti Dive


    så er det noget specielt der skal påfyldes.... og i afmålt mængde


  • #4   16. mar 2008 hvad er anti deiv


  • #5   16. mar 2008 det er til at fylde luft på dine forgaffelben , MEN !!!! , DET ER MINIMALT HVAD DER SKAL I AF TRYK !! , kommer du lidt for meget i risikerer du at dine pakdåser står af.. hvis du kigger i toppen af dine gaffelben ved øverste gaffelbro kan du se at der er ( bør være ) en slange der går fra gaffelben til gaffelben. det er en udlignings slange sådan at trykket er ens i begge gaffelben hele tiden. men der skal simpelthen ikke ret meget tryk i , så mit råd er at du tager hen på et værksted og får det justeret nøjagtigt. har selv en xj 900 f fra 90 som 2. cykel på 13 år.
    hilsen mads , mc trykkogerne


  • #6   16. mar 2008 tak for et godt svar vil jeg gøre


  • #7   16. mar 2008 Jeg mener da helt bestemt at det er en specielt gasart der skal på . . . . .


    det skulle der på min gamle GPZ 1100 og jeg ved at på GPZ 750 er det , det samme...



    men ok......



  • #8   16. mar 2008 hey Mads!!

    betyder det meget med luft i forgaflen, eller skla jeg bare køre som den er??


    hilsen finn k


  • #11   16. mar 2008 der er vel en grund til at de har brugt en ganske almindelig luftventil, som dem på dækkene smiley man kan selv fylde op, men gør det hellere med en cykelpumpe og meget lidt af gangen.. og ikke tankens kompressor! pop, og pakningerne er færdige.

    der skulle gerne stå i instruktionsbogen hvor meget der skal i. min Honda cbx kører med 15-18psi.


  • #12   16. mar 2008 for meget luft = total hård affjedring for lidt = svampet affjedring. og begge dele er farlige for køre egenskaberne.mener at det er alm. luft som skal på . det er faktisk lidt efter cykel pumpe princip : sæt en finger på hullet i en cykelpumpe og pump. så fjedrer det lidt , men du kan ikke trykke den helt i bund . forestil dig at der er rigtig meget luft i cykel pumpen , så kan du ikke trykke den sammen overhovedet.
    håber ikke at det er sort snak det jeg skriver smiley
    mads.


  • #13   16. mar 2008 man kan på min, sagtens køre uden. jeg syntes jeg får bedre føling med den i svingene, men komfortmæssigt er det lidt ringere.. men hva faen, det er vel ikke derfor vi kører mc? smiley

  • #14   16. mar 2008 hej igen skal den hvære blød eller hår i forgaflen

  • #15   16. mar 2008 Har du ik en værksteds håndbog over din mc........

    Der vil stå både hvad, der skal i og hvor meget.....


    Ellers prøv at hør i xj gruppen, de ved det helt sikkert....

    mvh


Kommentér på:
yamaha xj 900

Annonce