1.793 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Vælg MC olie ? Vælg MC olie ?

Her er et godt link. Husk på at der f.eks i USA kun er to forskellige Fabrikker hvor man cracker MC olier-- herefter påsætter "DE" diverse klovne mærkater zukisaki , harley-scooter mm.. og sælger Dyrt... Har man noget gammelt mc møg : Så gå dog i biltema og køb....
Google er iøvrigt din bedste ven....

Men her er det bedste link efter min mening :

https://rego2oil.castrol.com/en_au/australia/vehicle/4_Motor_Cycles

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering af gaskomfur 1.200 kr.
  • Montering af skabslågrr 650 kr.
  • Fixe afløb i Vesterbro køkken og (evt tjekke opvasker) 900 kr.
  • Opsætning af 2 lampe 300 kr.
  • Skift af dørbælg på vaskemaskine 600 kr.
  • Samling af have bænk 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vælg MC olie ?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
    #1   1. nov 2021 Men i resten af verden er der langt flere end 2.

Hvordan kan det være "det bedste link" når det kun dækker ET olie mærke, som iøvrigt er at betragte som middelmådigt i bedste fald...? smiley

Der er ingen af mine cykler som fungerer bedre på Castrol olie, end f.eks Silkolene, som jeg får til ca den halve pris.

• #3   2. nov 2021 "Google er iøvrigt din bedste ven" - Skal man være ansat eller have aktier der, for seriøst at mene et reklame firma er din bedste ven?

• #4   3. nov 2021 Jeg vil vove den påstand, at jeg har bedre venner end Google.. Og hvis man vil kæmpe mod de store organisationer (hvilket du ikke har nævnt, men det plejer din type) hvorfor så bruge Google, det er en af de store der rigtig gerne vil spionere på dig smiley

• #5   3. nov 2021 Derfor:
    https://www.motorcykelgalleri.dk/fuld-syntetisk-mc-olie-alle-nye-mc-castrol-power-1-racing-4t-5w-40/id-289790

Trådstarter prøver bare at promovere olien, så han kan komme af med sit fejlkøb ??

• #6   3. nov 2021 #5 ahh selvfølgelig smiley

• Sajmon ™

#7   3. nov 2021 #5 - Ja da

• #8   3. nov 2021 W betyder winter... Altså koldstart... 5w er bedre end 10w.... Og står self ikke i nogen manualler..... 40 er viscociteten ved motorens driftstemperatur.... Gaaaaaabbbbb

• Sajmon ™

#9   3. nov 2021 Fat det nu. Der er ingen som køber din lorte olie... smiley

• Sajmon ™

#11   3. nov 2021 #10 - Og dit svar bidrager da med helt vildt meget også.

• #12   4. nov 2021 5w 40 = 10w 40 Dvs. samme olie når motoren er varm

40 er viscositeten ved driftstemperaturen af motoren

5 w og 10 w angiver ved kold opstart af motoren.... henholdsvis 5 og 10 grader celsius. Man kan starte op på alle motorolier i frostvejr.

Hvorfor skal jeg skære det ud i pap for små legebørn ?

• Sajmon ™

#13   4. nov 2021 #12 - Ja jeg ved heller ikke hvorfor du skærer noget ud i pap, som ingen har bedt om - og som #5 påpeger, ligner det bare promovering af noget du har til salg.

Men at sige "5w er bedre end 10w" kommer jo helt an på hvilken motor du hælder det på, og vores klima er ikke koldt nok til at det vil gøre den store forskel alligevel.
    90% af danske motorcyklister HAR allerede staldet knallerten op for i år... smiley

• #14   4. nov 2021 90 % opstaldet?
    Kan det nu også passe?
    Mine 2 kører da stadig, så det må være 200 % ikke opstaldet. smiley

• #15   4. nov 2021 #14 I god tråd med logikken her i emnet

• Joh
    Joh Tilmeldt:
    jul 2019

Emner: 1 Svar: 26
    #16   4. nov 2021 Måske er Bo faktisk Mette Frederiksen, som forsøger at dreje fokus hen på olier i stedet for mink.
    Lige meget hvad vi andre siger og henviser til, så holdes der hårdnakket fast og der traves rundt i viscositet til den lyse morgen.
    Men i det mindste taler vi ikke om sms'er og mink.

• #17   4. nov 2021 egentlig ret sjovt at trådstarter køber flere olier for at spare fragten...gad vide om han ikke havde sparet mere, ved ikke at brænde inde med flere liter olie, og i stedet havde betalt fragt smiley

• #18   5. nov 2021 #17 man kunne måske endda konkludere, at hr trådstarter ikke er den skarpeste ud i logik smiley

• #19   5. nov 2021 Læg mærke til, at olien er nyindkøbt i december 2020 smiley

• #20   5. nov 2021 19: ja så går det jo ikke, prøv at forestille dig hvis det var mælk..så var det blevet til gamle Ole nede i dunken og det gider man jo ikke hælde på sin kværn ! smiley

• #21   5. nov 2021 Hvis man læser annoncen sammen med Bo`s profiltekst, er det da helt klart en forhandler der reklamerer for sin glidecreme - ups, jeg mener naturligvis olie, på denne måde. Om det så er i strid med reglerne skal jeg ikke blande mig i smiley

• Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    maj 2019

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 37
    #22   7. nov 2021 Tallene eksempelvis 5w40 siger noget om hvor tykflydende olien er ved henholdsvis kold og driftstemperatur, disse tal har intet absolut intet med oliens kvalitet at gøre, der fides en gammel standard for oliekvaliteter, den er uinteressant. det du bør se på er hvad fabrikanten anbefaler, hvis du ikke kan finde det så se på en olie som opfylder diverse fabrikkers krav eksempelvis VW Mersedes eller Renault, det står som oftest på bagsiden af dunken. Nogle mcer kræver en ret højviskos olie, det er formodentlig af hensyn til gearkassen, når motor og gearolie er den samme.
    Glem enhver formodning om at en dyr olie NØDVINDIGVIS er bedre end en billig, det har langt stører betydning om der i de grosist og forhandlere som olien passerer før du køber den er en avance på 50% eller 300%

• #24   7. nov 2021 Faldt for nylig over denne video fra Revzilla, hvor Ari Henning fortæller lidt om olie.
    https://m.youtube.com/watch?v=aPN6InDHE4k

• #25   12. nov 2021 Mine to bedste venner.. Rofl.. og lol…

Kæft en sjov tråd.

Lige som jeg er ved at opgive McG helt, - så serveres der sådan en perle tråd.. !

Som at se en hugorm æde sin egen hale..

Tak venner, - og jeg elsker også jer - forresten smiley

Kommentér på:
Vælg MC olie ?

Annonce