Bandit 600 problemer Bandit 600 problemer
God aften, håber der er nogle af jer MC entusiaster der kan hjælpe en nybegynder.
Jeg har for nyligt anskaffet mig en GSF600 fra 98, der så utroligt pæn ud, til en billig skilling. Grundet at den var billig regnede jeg bestemt med at skulle pille ved den før eller senere.
Det blev så før end senere. Den kørte mig til og fra arbejde uden problemer i lidt over en uge. Derefter besluttede jeg mig for at prøve en længere tur.
Efter ca. 100 km på motorvej uden problemer, tænkte jeg at det her skidt køre squ da bare. Køre ud på landevejene efter, hvor jeg ikke nåede så langt før den begyndte at drille.
Lige pludselig lyste olielampen/check engine lyset, hvorefter jeg tabte omdrejninger og fart. Derefter ville den ikke tænde igen, men lød som en bil der var løbet tr for batteri. Så trak den ind tilsiden, kiggede lidt på den, slukkede den og tændte den igen. Så startede den squ uden problemer igen og kørte yderligere en 15-20 km på landevej, før den gjorde det præcist samme igen, dog uden at den ville starte igen efter.
Fjernede sædet, kiggede på batteriet, da jeg tænkte det var noget med det. Ser at det er et temmeligt gammelt batteri. Kan slet ikke bruge elstarten, ingen lyd, intet. Fandt en bakke, hvor fra det lykkedes mig at rullestarte cyklen i 2. gear, hvor fra jeg fik den transporteret de sidste par km til en kammerat, så den ikke skulle efterlades ved vejen.
Ud over batteriet der skal skiftes, kan det så være andet der er galt med den? Tjekkede olien inden jeg kørte afsted, hvor den var ca. midt mellem max og min i den lille rude. Dog så den ud til at være helt fyldt, da cyklen stoppede anden gang.
Hvis i klare den gennem den lange smøre, håber jeg i kan hjælpe. Tager ud med et nyt batteri i løbet af ugen (Plus en ekstra chauffør med en trailer på slæb, i tilfælde af at kræet ikke arter sig).
P.S. Man får herrer vabler af at slæbe sådan en sag et par km mens man søger en bakke...
apr 2017
Følger: 23 Følgere: 83 MC-er: 1 Annoncer: 1 Emner: 37 Svar: 396
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 77 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.843
jul 2021
Emner: 2 Svar: 1
Bandit 600 problemer