{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af karburator
  • #1   17. aug 2021 Umiddelbart ja hvis det er samme type, der kan måske være lidt dyse størrelse du skal rode lidt med. Og indstilling generelt.

    Har i foråret hjulpet en med skift af karburator på en MZ, da den gamle Bing var gået i plukfisk. Han havde anskaffet en kopi på Ebay fra Tyskland. Ikke den bedste kvalitet, men det virkede da som det skulle.


  • #2   17. aug 2021 Som Henrik skriver det kan du bare gøre ingen problem i det smiley der er jo lige kablerne men det må du jo se om du kan få til at passe

  • #3   17. aug 2021 ja kabler selfølgelig, men det er nu tit samme måde det sidder på i sådan et spjæld...Og mål på enden/afslutningen af kablet... På MZen var det bare og sætte på

  • #4   17. aug 2021 Tak Henrik L og Kristian B ??
    Tillægsspørgsmål smiley - når nu den hedder 1/16/32 kan en af jer guide mig mod hvad en ny så skal hedde? (Jeg kan absolut ikke finde en der har samme tal!)


  • #5   17. aug 2021 prøv og mål karburatorens diameter, altså hullet igennem. Et gæt er 21mm måske lidt mere når det er en 125cc maskine.
    Kristians MZ er en 250er den er 28 mm mener jeg.... hmmm måske... Ihvertfald ik større smiley

    Men man kan godt have en 24mm og dyse der passer dertil eller en 21mm og en anden str. dyse. Når alt kommer dertil er det den rette mængde luft/benzin blanding der skal passe.
    Dog ikke en karburator helt ved siden af standardmålet.


  • #6   17. aug 2021 Rettelse smiley
    Googlede Bing 1/16/32

    Det er et typenummet, midterste tal 16 angiver det er en 16mm karburator. 32 er typen så vidt jeg kunne lure, noget med højre venstre side??? Måske placeringen af luftskrue,??


  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #7   18. aug 2021 Er det for at spare penge du vil finde en tilfældig karburator?
    For ellers er der https://www.oldtimervergaser.de/de/bing-vergaser-nsu-2-takt-fox-1-16-32-3223.html


  • #8   18. aug 2021 Den er sgu fin, og lidt dyr men der findes nok ikke ret mange tilbage længere smiley

    Men hvad fejler den karburator egentlig som du vil skifte ud


  • #9   18. aug 2021 Martin E - ja et forsøg på at spare penge, jeg har hivet mindre for cyklen endende karburator koster ??

    Henrik L - den ene skrue til svømmerhuset er skruet over gevind så den lukker ikke helt tæt der, og så vil jeg tro at de fleste dele inden i er slidte og skal skiftes alligevel.
    Henrik L - ved du om den studs karburatoren sider fast på er et standart mål? Jeg synes ikke den størrelse står oplyst når jeg kigger rundt ?????


  • #10   18. aug 2021 Det skal jeg ikke kunne sige, kender ikke størrelserne på de ting.

  • #11   18. aug 2021 kunne du smide et billede på af det overdrejede gevind måske????

    Tænkte om det kunne repareres???


  • #12   18. aug 2021 Henrik L - ja det kan jeg godt prøve, snupper er billede af det når jeg kommer ud til den igen ??

  • #13   18. aug 2021 Super smiley

  • #14   20. aug 2021 Henrik L - det er her den er kørt over gevind. Skruens gevind er fint men det er i hullet den er kværnet

    profilbillede
  • #15   20. aug 2021 Tænkte jeg nok, kan man ikke snige et nummer større gevind i. Lave M5 istedet for M4, det ser da ud som om det lige kan snige sig ind der???

  • #16   20. aug 2021 Evt sætte en helicoil i ???

  • #17   20. aug 2021 Problemet er os at skruen kan jeg ikke få ud af låget! Har prøvet men tør ik bruge fr meget kraft i det gamle alu.
    En helicoli havde jeg slet ik skænket en tanke - det skal sgu da lige ha et forsøg og så med locktight ??????


  • #18   20. aug 2021 Det kunne vel også bores op og så lave et gennemgående hul, det ser jo ud til at sidde "udvendigt". Så er det bare en længere bolt og en møtrik. Den gamle bolt skal nok komme ud, måske skulle du få lidt hjælp! Og Når man arbejder med den slags, så tager man karburatoren af, det er ganske simpelt på sådan en!

  • #19   20. aug 2021 Super, men tror nu ik du behøver loctite til en helicoil. De plejer og blive der og du skal ikke have limen ind og genere skruen

  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #20   20. aug 2021 Bolten kan vel ikke komme ud fordi den har hevet gevindet fra hullet med sig op. Så den er blevet for stor til hullet.
    Jeg ville nok også forsøge mig med noget gennemgående.


  • #21   20. aug 2021 Skruen er muligvis lavet så den ikke kan falde ud, det kunne man vel også i 1954.

    Men du kan sikkert holde den lidt ind mens du skruer ud og få den med op.
    Og ja!!! Gennemgående skrue er da en mulighed men skal så vidt muligt undgåes.
    Det virker "lidt hjemad" efter min mening ??


  • #22   20. aug 2021 Tænker ikke engang Tom kan få en møtrik på efter at have lavet et gennemgående hul. smiley

    Bor igennem og skær gevind, og brug en længere bolt.


  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
  • #24   20. aug 2021 #23
    Der er overhovedet ikke plads til en møtrik.man kan ikke engang borer hullet uden at boret rammer kroppen…

    Se billede i #14


  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #25   21. aug 2021 Jeg ved ikke helt hvor(dan) du vil bore hullet hvis det ikke skal kunne lade sig gøre.

  • #26   21. aug 2021 #25
    Man kan sagtens skærer gevind selvom boret lige snitter kroppen hvor det går igennem.
    Skal man have en møtrik på kræver det plads mellem hul og krop.
    Et M5 gevind bores med et ø4.2 bor. En m5 møtrik er 8mm (8÷4,2=3,8/2=1,9)
    Så her SKAL der være 1,9mm frigang mellem hul og krop.
    Det er logik i min verden smiley


  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #27   21. aug 2021 Der er jo ingen grund til at gøre hullet større hvis man bare skal have en bolt igennem.

  • #28   21. aug 2021 #27
    Gider ikke forklarer dig det tydeligere smiley smiley


  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #29   21. aug 2021 Det er er i orden, det har jeg heller ikke rigtigt behov for.


  • #30   21. aug 2021 Undskyld at jeg blander mig, men fortryder mit forslag nu smiley Jeg skulle nok få plads til en møtrik, man kan bare slibe noget af en side hvis det kniber. Og den med størrelsen af hullet, det behøver ikke være større end diameteren på bolten, der er jo ingen grund et bore det op så man kan proppe et lokum igennem smiley

  • #31   21. aug 2021 @Tom
    Du er også den seje type der er ligeglad med det hele er noget skævt pis.
    Kroppen næsten slebet igennem og møtrikker slebet ned så man aner lys i gevindet smiley
    Hullet skal være samme str som hullet i #14.. Det passer præcis til bolt diameteren. Og borer du det lodret så er der kun plads til 1/2 møtrik. ...
    Så eneste møtrik løsning er at bore skrå ud på siden af kroppen... Og det er fandme kun noget man gør for at komme hjem og købe en ny karburator ....
    Fucking fynske klamphugger smiley


Kommentér på:
Skift af karburator

Annonce