1.416 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

cubanpete K
cubanpete K
Følger: 10 Emner: 2 Svar: 7

Honda cb550 batteri løber tør for strøm Honda cb550 batteri løber tør for strøm

Hej med jer,
Jeg har et mindre batteri (LP 12V-5Ah fra Thansen ) på en ombygget Honda CB550 (som jeg lige har købt). Det løb ret hurtigt tør for strøm, derfor købte jeg et nyt i dag og tjekkede at alt virkede som det skal, her til aften trillede jeg en tur på 15-20 minutter og inden jeg var hjemme igen var der ikke mere strøm på motorcyklen. Nogen der har en ide til, hvorfor det aflader så hurtigt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda cb550 batteri løber tør for strøm
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #1   16. jul 2021 Du skal gennemgå dit ladesystem.

• #2   16. jul 2021 ja den lader nok ikke på batteriet prøv at tjekke det først , har heller ikke så megen fidus til T hansen batteri smiley

• Sajmon ™

#3   16. jul 2021 Så er det godt der ikke findes noget der hedder et "thansen batteri". Thansen laver ikke batterier. smiley

• #4   16. jul 2021 tror godt du ved hvad jeg mener Sajmon smiley

• Sajmon ™

#5   16. jul 2021 Jeg tror du skal forklare det lidt bedre - bare så jeg ikke misforstår dig... For hvis du siger hvad jeg tror, vil jeg betragte dig som idiot.

Thansen sælger Exide og LP batterier, og de sælger JMP Lithium batterier - alle tre anerkendte mærker. Jeg har sidstnævnte batteri på min Enduro cykel på femte år - og på trods af at det faktisk har for lidt ydelse til cyklen, og det har været igennem himmel og helvede, jord, mudder, varme, kulde, stilstand og oversvømmelse, starter det stadig min 450'er som en champ.
    Thansen sælger også Castrol og Putoline olie, og Thule cykelholdere og tagbøjler og en masse andre ting.

Er alle de ting så noget lort fordi thansen sælger dem, eller hvad er det helt præcist du mener når du siger "thansen batterier"?

• #6   16. jul 2021 Har på jobbet haft flere kunder med batterier fra t hansen der ikke fungerede ret længe godt nok bilbatterier exide typen , alt andet du skriver om har jeg ingen mening/kedskab til , men ligefrem idiot mener jeg ikke jeg er , men tak for at holde den gode tone , hjælpe adminstrator , ikke flere kommentarer herfra forsat god aften alligevel

• Sajmon ™

#7   16. jul 2021 Så din påstand er, at fordi et Exide batteri er solgt hos thansen, er det lort - men hvis man havde købt det et andet sted, ville det være ok at købe Exide?

Det er jo faktisk det du siger...

Det er dumt og uvidende. smiley

• #8   17. jul 2021 Indenfor ALLE brancher producerer anerkendte fabrikker produkter i op til 4-5 forskellige kvaliteter. Nogle under Privat Label, andre med produktnummer med feks et -5 efter. Salg, salg, salg

• Sajmon ™

#9   17. jul 2021 #8 - Ja det er der mange som siger, men det er aldrig rigtigt påvist at thansen sælger den dårlige kvalitet indenfor et givent mærke.

Og "jeg har flere kunder som bla bla bla", beviser intet. smiley

Jeg siger ikke at de mennesker lyver, men at deres konklusion er potentielt forkert.

• #10   17. jul 2021 Tilbage til udgangspunktet smiley Det er helt sikkert Hondaen som er problemet - ikke batteriet..
    Som Sajmon skriver: Check ladekredsløbet. Så igang med at måle og gå det hele igennem..

• #11   17. jul 2021 Du skal måle på batteriet med et multimeter. Batteriet skal afgive 12.5 volt med slukket motor. Med startet motor holdt på 2000 omdrejninger skal målingen ligge 1.2-1.5 volt højere og konstant

Ovenstående er "sådan cirka" værdier

• Sajmon ™

#12   17. jul 2021 #11 - Ja det passer meget godt.

12,5-12,9 med slukket motor.

13,8-14,4 med startet motor og lidt omdrejninger på.

• #15   17. jul 2021 Stærkt, jeg forsøger mig med at måle ladekredsløbet og vender sikkert tilbage:)

• #17   17. jul 2021 Kunne tyde på at din ensretter er gået i udu. Så vil batteriet drænes for strøm i stedet for at blive opladet.

• #18   17. jul 2021 Hey Morten, det har jeg også læst mig frem til kunne være en mulighed, ved du hvordan jeg tester ensretteren?

• #19   17. jul 2021 Nu har jeg lige målt batteriet inden jeg startede … det lå på omkring 11,6 volt. Så startede jeg den med kick starteren og så faldt den til 4,75 volt … og så gik den selv ud efter 5 min hvor den stod og snurrede. Er det ensretteren?

• Sajmon ™

#20   17. jul 2021 Det ville være et ret godt gæt ja.

Men det er god ide at finde en manual til den, og så få nogle målemetoder og -værdier frem i lyset.

• #21   17. jul 2021 Se efter om den Honda har stik mellem stator og ensretter. Hvis den har så
    - åbn stikket
    - check at det ser ok ud, ie pindene rene, fuldkantede og ikke brændte
    - med åbent stik mål modstsnden i statoren som angivet i service manualen
    - hvis værdier til ensretter så mål dem også
    - saml stikket med mindre pindene er brændte
    - er de det så skift stikket eller lod ledningerne sammen
    - oplad batteriet helt
    - mål igen i tomgang og ved højere omdrejningstal.

Lyder det for svært så sæt cyklen på værksted eller tilkald en kær, kompetent ven smiley

• #22   17. jul 2021 Hey Richard jeg tror du har ret, den må nok hellere en tur forbi værkstedet:)

• #23   18. jul 2021 Ladespændingen skal være mellem 14.4 og 14.8 volt alt efter batteritype

• #25   22. jul 2021 AGM og GEL er det 14.4 og 14.8 volt for standardbatteri.
    Er det godt nok forklaret gamle brokkehoved smiley

• #27   22. jul 2021 14.8 ved 25 grader celsius

Kommentér på:
Honda cb550 batteri løber tør for strøm

Annonce