Leonardo 250 kan ikke starte {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg håber i kan hjælpe, for jeg har i 3 måneder ikke kunne køre på min Aprilia Leonardo 250.
- Ikke at vejret har været til det alligevel, men tjo.
Jeg vil hurtigt skrive hvad problemet og symptomerne er og jeg håber i har nogle gode forslag.
Mc'en er en Leonardo 250 maxiscooter som har kørt ca 15.000km
På vej hjem fra arbejde, gik den ud ved at den nærmest tændte forkert, sagde "puf" og så var den død.
Jeg får en fin gnist og jeg har prøvet med et andet tændrør.
Jeg har prøvet følgende:
Tjekket toppakning.
Slebet ventilsæderne.
kontrolleret ventil-spil ( indsug: 0,10mm, udstødning 0,15mm)
Tjekket komprition ( 9,5bar)
Renset kaburator og testet auto-shoker.
Skiftet spolen, tændhætte og tændrør.
Skiftet statorplade og svinghjul fra en reservemotor der virkede.
Testet CDI tænding.
Renset og testet vaccumm pumpe - benzin i orden.
Skiftet olien.
igår holdt jeg hånden for kaburatoren og fuld gas.
Den startede og den fik lidt høje omdrejninger - tæt på fuld gas, men den 2-taktede fælt
Røgen var lidt sort og efter 10sek kom der ca 40cm lange flammer ud af udstødningen.
Så jeg slukkede motoren og så at udstødningen indeni var helt rød-glødende.
Jeg har leget lidt med tændingen idag, frem og tilbage og jeg har prøvet at dreje knasten en omgang, i forhold til cylindern, for ligesom at vende rundt på takterne.
Og før, så sugede den hårdt igennem kaburatoren og min hånd blev våd, når jeg holdt hånden for kaburatoren.
Men når den så tændte lidt, så skød den ild igennem indsugningen og ud af kaburatoren og det pissede benzin ud af udstødningsporten.
Når jeg så vendte takterne, ved at dreje knasten en omgang, så suger den ikke ligeså kræftigt igennem kaburatoren og min hånd bliver ikke engang våd.
- Den kan så kun lige akkurat stå i tomgang, indtil tændrøret soder til og så er det slut med det.
Kan det være cylindern? men der er jo 9,5bar tryk?
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
Jeg har selv kørt leonardo og det italiener lort (for at sige det mildt) Går sgu da i stykker hver anden dag. Min tog en toppakning v. 15000 km, v. ved godt og vel 20000 døde motoren, det er bare for ringe.
Ps. jeg havde selv pillet katalysator ulden ud af potten pga. det skraldrede under acc.
mvh Offslow
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
og du må da gerne oprette den herinde... vi vil jo godt se dyret.
mvh Offslow
aug 2006
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Den har en PM-Tuning "Thunderroad" potte.
Den gamle originale faldt sammen for et godt ord.
Den nye er fed nok..
Jeg har prøvet her idag og starte den uden udstødning på og det var det samme problem.
Der var ikke nogen forskel på med og uden.
Jeg kan ikke lige forstå dig at din gik i stykker så ofte.
Ud over dette seriøse nedbrud, så har den aldrig brokket sig.
Jeg skiftede motor sidste sæson, da den gamle der havede kørt 54.000 uden probs, begyndte at drikke olie og tilsidst satte krumtappen sig.
- Nok om det
Jeg prøver lige at fixe nogle billeder af den.
Hvordan kan det være at der er forskel på sugeevnen igennem kaburator, fra om tændingen står helt i skoven = god sug og våd hånd.
Eller om tændingen står som den skal = dårlig sug og tør hånd ved blokering af kaburator.
Det skal nævnes at den går ud, ligeså snart at jeg prøver at give den mindste smule gas.
Leonardo 250 kan ikke starte