{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.619 visninger | Oprettet:

Hydraulisk kobling {{forumTopicSubject}}

Jeg har gsxf 750 fra 89, der er mont med hyd. kobling. Den virker rigtig godt når den er kold, men efter 7 km kørsel bliver frigang mindre og mindre jo varmere den bliver. Alt koblingsvæske er skiftet, hvad kan være årsagen til det problem? Sidste tur måtte jeg stoppe og lade den køle af, da jeg ikke kunne give gas uden at den gled i kobling smiley
vh thomas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hydraulisk kobling
  • #1   16. maj 2021 Det kunne jo være motorolien du kører på der er problemet.

• #2   16. maj 2021 jeg kører på Motul 5100 10w-40 som jeg fik anbefalet af Mcimporten. Mc verdenen er ny for mig. hvordan kan den være problemet?

• #3   16. maj 2021 Du har 99% en død kobling

• #4   16. maj 2021 Thomas N, det med at olien kan være problemet, er kun hvis du vælger en motorolie til biler, med friktionsnedsættende tilsætningsstoffer af en eller anden slags, som får koblingen til at glide (de fleste motorcykler har jo olien cirkulerende i både motor og gearkasse). Din olie fra mcimporten burde være helt ok.

• Hans Erik D
    Hans Erik D Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 395
    #5   17. maj 2021 Enig med# 3.
    Men den glider vel også, hvis du presser den lidt lige efter start i relativ kold tilstand?

• #6   17. maj 2021 Tak for info om olien, der er rart at vide hvorfor og hvilken olie der skal fyldes på. jeg kan læse ud fra andre opslag at deres kobling glider efter olieskift eller forkert olie. mit er så omvendt. den kobling fint til når den er kold og trækker og acc uden problemer jeg kan mærke på koblingsgrebet at frigang bliver mindre, jo mere varm den bliver og som om trykket i slaven bliver større men kan ikke komme af med trykket. Kan det være et væskebeholder problem hvis der ikke plads til væsken når denne udvides af varmen? Det er et skud i tågen

• #7   17. maj 2021 Det kan godt være væskebeholderen er for fuld, men er du helt sikker på der ikke er en luftlomme et eller andet sted? Luft udvider sig jo når det bliver varmt.

• Hans Erik D
    Hans Erik D Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 395
    #8   19. maj 2021 Har du fået løst problemet? Jeg kom lige i tanke om en anden mulighed - nemlig at du har en defekt hydraulik slange som blokerer delvis for returløb.
    Så jo oftere du bruger koblingen - jo mere tryk bliver der på slavecylinderen og dermed begynder koblingen at glide.
    Du kan jo prøve at trække koblingen en 30 - 50 gange i kold tilstand med motoren standset - og se om ikke problemet er der med det samme så?

• #9   19. maj 2021 Har desværre ikke fået det løst endnu, jeg har lige prøvet at trække koblingen 70 gange og der er en lille forandring, der bliver lidt mindre frigang. koblingsmaster er eftermonteret at tidligere ejer fra en honda og da skulle udlufte systemet måtte jeg gøre det baglæns med en sprøjte. Den var umulige at lufte ud på almindeligvis.

• #10   23. maj 2021 Min gamle Honda havde samme problem .jeg tog grebet af og brugte en stump jern til at trykke med da grebet ikke trykket langet nok ind når jeg skulle lufte den ud

• #11   24. maj 2021 Jeg vil lige give en tilbagemelding på mit koblingsproblem. Hydraulikslangen har jeg flyttet så den ikke er så tæt på motoren og fået den til at side mere naturligt end før. Dernæst fik jeg luftet den ud og en prøvetur på 40 km. har ikke har nogen problemer med at at den kobler ud mere, altså kun jeg gør det smiley Tak for jeres forslag smiley

• #12   24. maj 2021 Fedt du lige ramte den ene % når det 99% sikkert var en død kobling.
    Det skal næsten fejres.

profilbillede
Kommentér på:
Hydraulisk kobling

Annonce