{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

interphone bluetooth til hjemlen {{forumTopicSubject}}

jeg er helt ny på mc og jeg overvejer at købe bluetooth tlf som kan sætte inde i hjelmen

hvad er jeres erfaringer med sådan noget udstyr

mit formål med den er at kunne ringe op og modtage opkald og måske snakke med dem jeg køre sammen med vis du nu har det samme udstyr

min hjelm er en shuei x-sprint

håber i kan hjælpe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  interphone bluetooth til hjemlen
  • #1   25. feb 2008 Jeg har selv Interphone i hjelmen og det fungerer fint....atl efter hvor meget støj, der er i din hjelm.

Jeg har nogengange problemer med at høre, hvad der bliver sagt, når jeg er over 100 kmt, men den anden part kan uden problemer høre, hvad jeg siger.

Fint system.

Har ikke prøvet at koble 2 op med hinanden, så man kan bruge dem som samtaleanlæg, men mon ikke det fungere ligeså godt på samme vilkår ?!

• #2   25. feb 2008 hvordan fungere det når man skal ringe op eller modtage opkald
    og skrue op og ned

• #3   25. feb 2008 Ole kan du ikke lige linke til det udstyr du har? Har du selv monteret, eller er det en prof der har monteret det? evt. nogle billeder af instalationen i hjelmen?

Jeg har selv bestilt et bluetooth headset med stereo in-ear høretelefoner, som jeg håber jeg kan bruge mens jeg kører, men har ikke testet det endnu. Kunne godt tænke mig at få nogle fifs til montering af hørepropper i hjelmen??

• #4   25. feb 2008 Det fungerer på den måde, at du har selve enheden siddende på ydersiden af hjelmen. Den har en stor knap, som er nem at finde, uden at den stikker ud...selv med handsker på. Ved at trykke på den, når du har et opkald, modtager du opkaldet. Ligeledes lægger du på igen ved at trykke endnu en gang på samme knap.

Man kan også vælge at man kan modtage opkald ved hjælp af stemme aktivering. Så når der er et opkald, så siger man bare et eller andet, så oprettes forbindelsen. Denne funktion måtte jeg dog slå fra igen, for når jeg ligger på motorvejen, hvor der er lidt mere støj i hjelmen, så hørte jeg ikke, når telefonen ringede, og støjen i hjelmen var nok til at stemmeaktiveringen blev aktiveret, så lige pludselig havde jeg en til at sidde og råbe "Halloooo..." i øret på mig, fordi jeg ikke vidste, der var et opkald.

Når man selv skal foretage et opkald, så kan man, hvis man har stemmeopkald på sin tlf, bare holde den store knap inde i nogle sekunder, og så sige, hvem man vil ringe til. En lidt langsommelig måde at ringe op på, og ikke altid nemt, hvis der er støj i hjelmen. Alternativt kan man også bare trykke på telefonen, hvis den evt. sidder i en holder eller ligger tilgængelig i en tanktaske.

• #5   25. feb 2008 Må sige at kombinationen med at rode med sin mobil mens man kører virker lidt farlig? Det var ikke noget jeg ville rode mig ud i... Hvis et opkald ikke kan vente, kan man vel holde ind til siden og foretage det. Ved modtagelse af opkald, kan man sætte sin telefon til at tage telefonen automatiskt efter et par ring.... Det havde jeg tænkt mig at benytte mig af når jeg skal køre med mit. Det er sådan, at jeg nogengange har tlf. vagt, så ville det da være lidt blæret at man kunne køre samtidigt med at man passede tlf... smiley

• #6   25. feb 2008 @Triple - Mit er kun med en ørebøf, jeg kunne ikke finde det med stereo, da jeg købte, men det er nemt at sætte i hjelmen. Selve enheden klemmes fast i underkanten af hjelmen, alternativt skrues eller limes, men den klemme der fulgte med virker udemærket. Ørebøffen fastgøres inde i hjelmen med velcro og er ligeledes nem at tilpasse, så det sidder godt.

Har desværre ikke billeder af det, men det kommer.

Link til sættet : http://www.mc-select.dk/interphone.asp

• #7   25. feb 2008 Om det er farligt ??! Det er vel ikke meget anderledes end at ringe op når man kører bil ? Der betjener man vel heller ikke sin telefon, hvis der ikke er overskud til det ?!

Jeg har brugt mit meget, og har ikke haft nogle problemer med at køre sikkert

• #8   25. feb 2008 Og jeg kan som sagt ikke anbefale, at telefonen automatisk opretter fornindelse....så risikerer du at sidde med en i øret, mens der måske ikke lige er overskud til det !

• #9   25. feb 2008 tjaa Ole sådan kan man selvfølgelig se det... jeg vil dog hellere sidde med en i øret og sige "øjeblik, eller jeg ringer lige tilbage", end at skulle sidde og tage øjnene fra vejen og begynde og sidde at rode med en tlf i min tanktaske mens jeg kører... men det så bare mig.... men tak for link... Det er nu ikke lige sådan noget jeg kigger efter, in ear giver en noget bedre lydgengivelse når man kører +100

• #10   25. feb 2008 hvad har du givet for dit sæt
    du har det der er til full face ikk
    for kan se det er en stiv ledning til åbne hjelme

• #11   25. feb 2008 @ Triple - Nu skal man blot tage venstre hånd op til hjelmen for at besvare et opkald, og ikke sidde og rode med sin mobil......ingen grund til at gøre det mere besværligt end det er. Og skulle man være i en presset situation, så vil jeg helst slippe for at have en i øret, der godt vil have en samtale igang.

Jeg vil hellere have fuld kontrol over, hvornår jeg er til rådighed.

Rigtigt at in-ear giver en bedre lyd....var også mit første valg, men det giver så lidt besværligheder, når hjelmen skal af og på. Med interphone er det bare af og på uden noget.

Håber du finder hvad du leder efter.

• #12   25. feb 2008 Ja Ole du har ret mht. at det er besværligt af og på... Det var også derfor jeg lige skulle høre om der var nogen der havde opfundet den dybe talerken der.... mht. at rode med sin tlf, så var det mere som svar til det indlæg længere oppe med at skulle ringe op mens man kørte... jeg kan helt ærligt ikke se ideen... kommer man i tanke om at man skal ringe og snakke med nogen, så må man da lige stoppe op de 5 min og foretage opkaldet IMO.... men kan nu godt se det smarte i at kunne tage et opkald hurtigt mens man kører....

• #13   25. feb 2008 @ Triple - Helt enig....holder også ind til siden, da det ikke er nemt at ramme de rigtige taster med handsker på, og derfor tager for meget opmærksomhed, men hvis det er et gankald eller et speeddial, så går det fint med lige at ramme 2 taster.

Men helt enig...sikkerheden er så mange gange vigtigere end at kunne tale i sin telefon, som jo egentligt slet ikke hører hjemme på en mc-tur, der burde nydes uden "larm".

Det er bare nogengange rart at have muligheden for at være til rådighed, som du også selv ønsker.

• #14   25. feb 2008 Ja helt enig Ole.. *S*

• #15   25. feb 2008 Hejsa.

Har også kun positive erfaringer med Interphone som gemalen og jeg anvendte hele sidste sæson. Det fungerede bare også selv om der var afstand mellem cyklerne.

Nu er jeg dog meget spændt på at se hvor sløvt batteriet er blevet hen over vinteren - andre 'consumer electronics' har jo typisk kun batteri levetid på 2-3 år så det bliver ret interessant at se hvor hurtigt det går ned ad bakke med Interphone. Til orientering kan jeg sige at sidste år brugte vi typisk sættet op til ca. 6 timer da vi var på ferie i syden.

Mvh
    Anna

Kommentér på:
interphone bluetooth til hjemlen

Annonce