758 visninger
|
Oprettet:
interphone bluetooth til hjemlen {{forumTopicSubject}}
jeg er helt ny på mc og jeg overvejer at købe bluetooth tlf som kan sætte inde i hjelmen
hvad er jeres erfaringer med sådan noget udstyr
mit formål med den er at kunne ringe op og modtage opkald og måske snakke med dem jeg køre sammen med vis du nu har det samme udstyr
min hjelm er en shuei x-sprint
håber i kan hjælpe
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 46 Svar: 275
Jeg har nogengange problemer med at høre, hvad der bliver sagt, når jeg er over 100 kmt, men den anden part kan uden problemer høre, hvad jeg siger.
Fint system.
Har ikke prøvet at koble 2 op med hinanden, så man kan bruge dem som samtaleanlæg, men mon ikke det fungere ligeså godt på samme vilkår ?!
dec 2006
Følger: 30 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 35 Svar: 274
og skrue op og ned
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 115 Svar: 1.643
Jeg har selv bestilt et bluetooth headset med stereo in-ear høretelefoner, som jeg håber jeg kan bruge mens jeg kører, men har ikke testet det endnu. Kunne godt tænke mig at få nogle fifs til montering af hørepropper i hjelmen??
apr 2007
Man kan også vælge at man kan modtage opkald ved hjælp af stemme aktivering. Så når der er et opkald, så siger man bare et eller andet, så oprettes forbindelsen. Denne funktion måtte jeg dog slå fra igen, for når jeg ligger på motorvejen, hvor der er lidt mere støj i hjelmen, så hørte jeg ikke, når telefonen ringede, og støjen i hjelmen var nok til at stemmeaktiveringen blev aktiveret, så lige pludselig havde jeg en til at sidde og råbe "Halloooo..." i øret på mig, fordi jeg ikke vidste, der var et opkald.
Når man selv skal foretage et opkald, så kan man, hvis man har stemmeopkald på sin tlf, bare holde den store knap inde i nogle sekunder, og så sige, hvem man vil ringe til. En lidt langsommelig måde at ringe op på, og ikke altid nemt, hvis der er støj i hjelmen. Alternativt kan man også bare trykke på telefonen, hvis den evt. sidder i en holder eller ligger tilgængelig i en tanktaske.
sep 2006
apr 2007
Har desværre ikke billeder af det, men det kommer.
Link til sættet : http://www.mc-select.dk/interphone.asp
apr 2007
Jeg har brugt mit meget, og har ikke haft nogle problemer med at køre sikkert
apr 2007
sep 2006
dec 2006
Følger: 30 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 35 Svar: 274
du har det der er til full face ikk
for kan se det er en stiv ledning til åbne hjelme
apr 2007
Jeg vil hellere have fuld kontrol over, hvornår jeg er til rådighed.
Rigtigt at in-ear giver en bedre lyd....var også mit første valg, men det giver så lidt besværligheder, når hjelmen skal af og på. Med interphone er det bare af og på uden noget.
Håber du finder hvad du leder efter.
sep 2006
apr 2007
Men helt enig...sikkerheden er så mange gange vigtigere end at kunne tale i sin telefon, som jo egentligt slet ikke hører hjemme på en mc-tur, der burde nydes uden "larm".
Det er bare nogengange rart at have muligheden for at være til rådighed, som du også selv ønsker.
sep 2006
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 66 Svar: 473
Har også kun positive erfaringer med Interphone som gemalen og jeg anvendte hele sidste sæson. Det fungerede bare også selv om der var afstand mellem cyklerne.
Nu er jeg dog meget spændt på at se hvor sløvt batteriet er blevet hen over vinteren - andre 'consumer electronics' har jo typisk kun batteri levetid på 2-3 år så det bliver ret interessant at se hvor hurtigt det går ned ad bakke med Interphone. Til orientering kan jeg sige at sidste år brugte vi typisk sættet op til ca. 6 timer da vi var på ferie i syden.
Mvh
Anna
interphone bluetooth til hjemlen