863 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Rotor/generator til honda cb 650 1981 Rotor/generator til honda cb 650 1981

HJÆLP !!Er der nogen her der har en "top" til at banke rotoren af en gammel Honda cb 650? Eller ved hvor den kan skaffes. Det kan også være en løs bagaksel til samme model??
Og er der nogen der ligger inde med en billig brugbar rotor?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rotor/generator til honda cb 650 1981
  • #2   26. apr 2021 Man kan være heldig at give den bagryk med et par skruetrækkere og give den et fast bank på krumtappen med en hammer. Men pas på ikke at banke for hårdt, det går ud over thrustlejet i motoren. Det er en kobberskive på Ca 5 mm bredde og Ca 40mm i diameter. Hvis du har en fornemmelse for hvor hårdt du kan slå på sådan en uden at deformere den, så hårdt kan du slå uden at skade noget smiley

• #3   26. apr 2021 Jeg har bestilt en aftrækker.

profilbillede
  • #4   26. apr 2021 Jeg har også bestilt en rotor/generator. Så nu er det "bare" at vente, og så se at få lortet skiftet smiley

• #6   28. apr 2021 Jeg havde engang en cb750f. Der gik rotoren også, afbrudt spole smiley

• #7   28. apr 2021 Den lader ikke. Jeg går ud fra det er rotoren. Jeg har testet regulatoren, det ser ikke ud til at den fejler noget. Men det kan jo være noget helt 3.?

• #9   28. apr 2021 Hvis du har måleapparat så mål modstand over de to baner på rotoren, hvis du har 3-8 ohm så er rotoren ok. smiley

• #10   8. maj 2021 Rotoren måler 4 Ohm. Den nye måler 5,2 så mon ikke den er ved at være færdig. Det ene kul er kun halv størrelse?? Så de skal skiftes. Jeg måtte opgive at få rotoren af smiley Den er spændt som en i helvede!!! Så nu tager jeg en tur forbi meskemekanikeren.

• #11   8. maj 2021 Så tror jeg ikke din rotor fejler noget. Og kullene skal være lange nok til at nå banerne på rotoren. Det kan også være din regulator/ensretter. Hvis den ikke giver spænding til rotoren så sker der intet. Eller hvis ensretter delen er død, sker der heller ikke noget. Det er en dårlig løsning at kaste dele efter en cykel uden at fejlfinde først.

• #12   9. maj 2021 Lang tråd, men er der god forbindelse og ledningerne mellem stator og ensretter? Ofte er snavsede eller defekte stikkene årsagen...

• #13   9. maj 2021 Nu finder min mekaniker forhåbentlig ud af det. smiley smiley

• #15   9. maj 2021 Er det ikke nemmere at være bagklog? smiley En mekanikker koster jo ikke gratis! Desuden vil jeg helst lave min mc selv. Min nye mek. mener det kan være fordi den anden mek., ( som skiftede pakninger på dyret, måske ikke har sat en ledning (eller to) ordentligt på efter sig. Det er jo ikke nye ledninger. Maskinen er fra 1981! smiley

• #17   3. jun 2021 Det er en lære. Men det er ingen skade til, at få sat nye dele på sådan en gammel fætter. Når nu det hele skal skilles ad alligevel. Min mekaniker fandt også et par bolte der var løse.
    Så nu er den "strammet op" og lige så klar som jeg er, til at komme ud og nyde solen og landevejen smiley

Kommentér på:
Rotor/generator til honda cb 650 1981

Annonce