{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.876 visninger | Oprettet:

Lauge P
Lauge P
Tilmeldt:
5. jul 2017
Følger: 13 Emner: 2 Svar: 23

Mc går ud efter ca. 45 min kørsel {{forumTopicSubject}}

Hej folkens håber der er nogen herinde som kan hjælpe mig. Købte i efteråret min første mc, bare en billig begynder gs500 fra 1997

Den blev kørt let og korte ture i starten uden problemer, dog skete det nu og da at gassen satte sig fast.....

I det nye år begyndte jeg kørsel igen og efter en 45 min tur stoppede jeg i 30 min og kørte derefter hjem, efter 7 min på hjemturen døde cyklen ned og slukkede. Den reagerede næsten som om den var tør for Benz ( var den langt fra ) Den bliver startet op igen og køre 5 min mere før samme sker den mister kraft og når koblingen trykkes ind dør den.

Jeg venter her 20 min ca får den startet op og køre hele vejen ca 35 min uden problemer.

Næste uge skal jeg køre 1t og efter 45 min sker det samme ( også lige efter et stop dog kun på 2 min uden slukket motor.”

Denne gang tændes den op igen og køre 5 min før samme sker. Den blev fragtet hjem på trailer og er ik kommet videre...... nogle ider? Flere siger det kan være manglende Benz og carburatorene skal stilles?? ( vedhæftet biled af tændrør som gir fin gnist ca 25-30 min efter nedbrud )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mc går ud efter ca. 45 min kørsel
  • Lauge P
    Lauge P Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 23
    #1   21. mar 2021 Og her er den anden

    profilbillede
  • #2   21. mar 2021 Vacuum i tanken?
    Prøv næste gang at åbne tankdækslet.
    Eller måske er der et filter ved benzinhanen (oppe i tanken) der er ved at være tæt?


  • #3   21. mar 2021 Måske er lufthullet i benzindæksel tilstoppet.....

  • Lauge P
    Lauge P Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 23
    #4   21. mar 2021 Sidst det skete åbnede jeg faktisk tank dækslet, virkede hverken trykket og ændrede intet smiley

  • #5   21. mar 2021 Rens benzin filter i tanken

  • Lauge P
    Lauge P Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 23
    #6   21. mar 2021 Oke vil jeg prøve, men burde den ik dø før ?? Tænker bare mærkeligt det først sker efter 45 min

  • Lauge P
    Lauge P Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 23
    #7   21. mar 2021 5#

    Hvad ville du eventuelt rense filteret med?,


  • #8   21. mar 2021 Trykluft.

  • Lauge P
    Lauge P Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 23
    #9   21. mar 2021 Men hvorfor giver den så først op efter længere tur ?


  • #10   21. mar 2021 Var det ikke noget med at de suzukier havde vrøvl med benzinhanen, bl.a når man kørte på motorvej osv. Det kunne testes ved at sætte den på ‘PRIME’. smiley

  • #11   21. mar 2021 Sikkert fordi den tømmer karburatoren samtidig med at de løber lidt til fra tanken.
    Når du så holder pause i 5 minutter, så løber der stadig lidt ned som du så kan fortsætte kørslen på.


  • Lauge P
    Lauge P Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 23
    #12   21. mar 2021 jeg må prøve det, bare underligt det første gang skete 7 min efter en 30 min pause hehe

    så må jeg køre lange ture tæt ved hjem.
    fordi man ønsker heller ikke blive fanget igen. Især når det sker så længe efter.


  • #13   21. mar 2021 Tjek nu hanen først.

  • Lauge P
    Lauge P Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 23
    #14   21. mar 2021 tjek

  • #15   21. mar 2021 Hvis det er tankfilteret, vil det så ikke også vise sig når den sættes på prime?
    Du kan prøve at tage benzin slangen af oppe ved tanken, sætte en anden på og stille benzinhanen på prime. Husk at have en dunk eller noget andet klar, som benzinen kan løbe i. Hvis der kun kommer en ganske lille smule benzin ud, er det filteret den er gal med.
    Kommer der derimod en fin “tyk” stråle benzin ud, er der fin gennemgang i benzinhanen, ihvertfald når den står på prime. Hvis du så sætter det hele rigtig sammen igen og kører en tur, kan du prøve at sætte hanen over på prime når problemet viser sig. Nu skulle der gerne være en forandring til det bedre, ellers ligger problemet et andet sted.


  • #16   21. mar 2021 min gamle GSXF600 ' 89 havde lidt samme problem. Her var det tændspolerne den var gal med....købte "nye" brugte og så var problemet løst


  • Lauge P
    Lauge P Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 23
    #17   21. mar 2021 #15 så enligt bare sætte en slange direkte på tanken åbne og se hvor frit benz kommer ud?

  • #18   21. mar 2021 #17, præcis. Blot som en simpel test af hvor meget der kommer ud.

  • Lauge P
    Lauge P Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 23
    #19   21. mar 2021 nogen måde man kan teste Tænd spoler uden at skulle købe nye. De gav fin gnist dog blev det først tjekket 30 min efter sammenbrud

  • Lauge P
    Lauge P Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 23
    #20   21. mar 2021 #18 oke prøver jeg os lige

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #21   21. mar 2021 Mør/utæt vacumslange til benzinhanen,
    så kan den ikke holde hanen åben nok, så den nærmest kører tør.
    eller defekt membran i hanen.


  • Lauge P
    Lauge P Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 23
    #22   21. mar 2021 21# nogen måde jeg kan teste det på?

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #23   22. mar 2021 Tag den af og kig på den, det er ikke alt der er raket videnskab,
    ser den ok ud, sætter du den på hanen, og suger i den, det skal give et
    lille klok, du kan mærke med munden, der må ikke komme benzin ud af slangen,
    kun ud af benzinslangen, gør der det er den ok.


  • Lauge P
    Lauge P Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 23
    #24   23. mar 2021 Så fik jeg tjekket Benz filter i tank ser rent ud og flyder fint

    Ingen umilbart beskadige vakuum eller benzin slanger.

    Ku dog ligne at gummi samlingerne mellem kaburator og motor måske var lidt møre. Hvordan var det nu man testede om de var tætte


  • #25   23. mar 2021 Med dieselstart. Sprøjt lidt rundt ved gummierne mens motoren går i tomgang. Stiger den pludselig i omdr. så er de utætte.

  • #26   23. mar 2021 #24 & #25
    Men utætte gummier giver ikke de symptomer.
    Dine tændrør ser heller ikke ud som om der er problemer i den retning.
    Sidder der et filter på slangen mellem tankhanen og karburator?


  • Lauge P
    Lauge P Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 23
    #27   23. mar 2021 Nej ingen filtre udover det indbygget i tanken

  • Lauge P
    Lauge P Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 23
    #28   23. mar 2021 Mekanikeren foreslog ventiler eller at karburatoren sku renses eller stilles?
    Lyder dette realistisk og hvad tror i en pris på dette ville være

    Han sagde 1200 for kaburator
    2500 for ventiler ? Lyder det vildsomt ?


  • #29   24. mar 2021 Jeg ville stadig kigge på tændspolerne

  • Lauge P
    Lauge P Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 23
    #30   24. mar 2021 29# når ja dem sku jeg os lige måle igennem

  • E. A.
    E. A. Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 6
    #31   24. mar 2021 Bemærk at du skal måle på tændspolen lige efter du oplever det beskrevne motorstop. Defekte tændspoler viser dig typisk når de er "varme" og kan give fine måleresultater når de er kolde smiley

  • #32   25. mar 2021 Hvad er motor temp. Når den går ud?

  • Lauge P
    Lauge P Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 23
    #33   25. mar 2021 Ja jeg har jo ik umilbart nogen måde at måle det / se det på :///

  • #34   25. mar 2021 #32 - GS 500 er luftkølet og har ingen temp. måler.

  • Lauge P
    Lauge P Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 23
    #35   25. mar 2021 34# så svært at sige smiley

    Min første tanke var nemlig at den fik for lidt Benz event sku ha ventiler eller rense kaburator. Og den pga den fik for lidt blev for varm og gik ud.....

    Stemmer bare ikke over ens med at første sammenbrud var kort efter en 30-40 min pause ?? Der burde den da ha kølet noget af


  • Lauge P
    Lauge P Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 23
    #36   25. mar 2021 Skal også siges jeg har haft en del “back fires” eller hvad man siger.

    Den har ik original udstødning, og har fået nyt (MEGET renere luft filter dog er det originalt og samme luft box)

    Tænker i hvertfald den får generelt for lidt Benz ?? Og skal stilles ?


  • #37   25. mar 2021 Får den for lidt benzin, så gør den det nok fra start og ikke bare efter 45 minutters kørsel, hvis fejlen ligger i karburatoren.
    Prøv nu at få tjekket tændspolen først.


  • Lauge P
    Lauge P Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 23
    #38   26. mar 2021 Ja jeg gik lige cyklen igennem igen ( udover at der var byttet om på benzin og reserve slangen ?? var der intet på Benz delene )

    Jeg spottede dog at min luft filter vand dræn slange er plumbetet/ lukket i enden??? Virker mærkeligt da det dræn??

    Og da jeg drejede den så jeg meget lille revne i lukningen som der så da jeg trykkede på den kom imponerende meget vand ud af??

    Jeg kørte rundt i 1,5-2 t uden problemer dog med små stop i mellem.... derfor endu ikke kunne måle på spolerne da jeg ik har ku få den til at dø igen endu


  • #39   27. mar 2021 #38
    Mega træls at den nu ikke vil gå i stå....


  • Lauge P
    Lauge P Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 23
    #40   27. mar 2021 #38 haha ja ved jeg nu ik

Kommentér på:
Mc går ud efter ca. 45 min kørsel

Annonce