1.059 visninger
|
Oprettet:
Honda CB400N 1983 droslet? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en CB400N fra 1983 (står der på reg. att.)
Har købt MC med viden om at der på et tidspunkt er monteret ny motor (nyere motor), som skulle være en motor fra militærets lager.
(Km stand med ny motor 10000-15000km)
Jeg får at vide at disse muligvis er blevet droslet ved militæret.
Min MC kører max. 130 på toppen (ikke at den er skøn at køre meget hurtigere på), men den burde med 43HK kunne rende næsten 160kmt.
En mekaniker fortæller mig at der kan sidde nogle skiver imellem topstykke og karburatorer.
Er der nogen der ved hvordan dette evt. ser ud?
MVH Niels J. E.
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.125
Skulle den droslede motor ikke stamme fra en dansk militær cykel, men være en droslet fra D, kan du på Honda Ds hjemmeside se hvad frislingen er udført med. Søg efter Leistungsumrüstung, linket har også været nævnt herinde tidligere
feb 2021
Følger: 82 Følgere: 90 MC-er: 3 Emner: 17 Svar: 26
Har aftalt at han skal kigge på den her når jeg må køre igen d 15/3 (veteran kørsel )
Er bare nysgerrig for at få lidt viden om dette. Kunne jo være der var andre der havde haft et lignende problem.
Læste at MC far Tyskland har mindre knastaksel, hvilket jo er en anderledes kritisk del at skifte.
MVH Niels
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.125
På eBay og bike-teile.de kunne du i givet fald finde udroslede knastaksler. Find lige løftehøjden i servicehåndbogens tabel med slidmål og ved sælger bekræfte den. En droslet knast har formentlig 1-2 mm lavere løftehøjde.
Knastakslen er næppe så svær at skifte, om nødvendigt...
Honda CB400N 1983 droslet?