{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorcykel
  • #1   9. dec 2020 Kardantræk kræver væsentlig mindre vedligeholdelse end kæde. På nogle cykler (BMW m boxermotor) giver kardanen mærkbare reaktioner sideværts ved gasgivning, det forekommer typisk ikke på cykler med vinkeldrev mellem motor og kardan. Ihvertfald ikke på Honda V4 som mine VF S smiley

    Smag og behag, men ikke mindst til længere ture og kørsel i regnvejr foretrækker jeg klart en kardancykel frem for min kæde-ditto smiley


  • #2   9. dec 2020 Måske ville det være smartere med en overskrift som: kardan eller kæde? For at få mere opmærksomhed på spørgsmålet.
    Der er mere justering og vedligehold ved kæde, men udvalget af mc'er med kardan er mere begrænset. En mc med kardan er vel også relativt dyrere.


  • #3   9. dec 2020 Okay mange tak for jeres svar jeg går og kigger på en suzuki intruder 700 ved i om det er en god mc eller skal man holde fingrene væk

  • #4   10. dec 2020 Der er et større effekttab ved kardantræk end kæde, så derfor er det oftest touring, adventure og cruisere der har kardan, hvor i mod racere altid har kæde smiley

  • #5   10. dec 2020 Jeg vil mene de sideværks reaktioner skyldes langsliggende motorkonstruktion end kardan. Det opleves også ved stilstand hvis man gasser lidt op og der kører kardan jo ikke rundt.

    Det er nemt i dagligdagen - kører bare - men dyrt hvis det fejler noget.


  • #6   10. dec 2020 Kardan er stort set uden problemer, hvor imod en kæde kan skabe langt flere problemer og kræver mere vedligehold.
    Begge dele fungerer, så køb den mc du syntes bedst om og lad dig ikke skræmme af nogen af delene.


  • #7   10. dec 2020 Intruder, haft flere også fra ny. Ingen problemer overhovedet! Og effekttab taler man ikke om:)

  • #8   10. dec 2020 Effekttablet kan givetvis være større på et nedslidt, ikke-smurt kædetræk end en velfungerende kardan. Uanset, effekttabet i sig selv er jo ligegyldigt, hvis cyklen har kræfter nok til dit brug -- og hvis benzinøkonomien er mindre væsentlig smiley

  • #9   10. dec 2020 En fordel ved kædetræk er, at det er let at ændre på gearingen, så det passer til éns individuelle behov, ved blot at skifte til større eller mindre tandhjul for og/eller bag. Dette er nok noget nær umuligt ved kardantræk.

  • #10   10. dec 2020 Den fordel er nok så lille, at den næsten ikke er en fordel.
    Jeg vil tro mindst 95 % kører standardgearing og aldrig ændrer på den.


  • #11   10. dec 2020 Ændrede gearingen på min tur-VF1100S med bageste vinkeldrev fra VF750C/S (og CB650/700SC svjh). Kendt og udbredt swap i Honda V4-kredse, Plug and Play.

    Den højere udveksling ifht VF1100-std. gør 2' gear bedre anvendeligt i brede hårnålesving og sving i byer; den evt. lavere tophastighed er ligegyldig. VF1100S løber vist 265km/t ved maks omdr.. i 6' smiley


  • #12   4. feb 2021 Kigger du på Intruder så kigger du måske mest efter choppere,og cruisere, hvor man ofte er lidt optaget af, at den står shiny og lækker. Sådan havde jeg det i hvert fald, da jeg kørte dem. Jeg havde en Kawas...VN en overgang med kæde. Pyh...det svinede i forhold til kardan. Jeg har haft flere kardancykler og aldrig oplevet problemer. Jeg synes det spiller. Skulle jeg købe en performanceracer...så er sagen anderledes men til tur og dagligdag er kardan mit foretrukne. Jeg ville ikke være nervøs for det, men selvfølgelig kan man altid købe uheldigt og trække en nitte.

Kommentér på:
Motorcykel

Annonce