1.830 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Svar
2 takts motor 2 takts motor
Jeg har fået renoveret mln gt 550 motor med nye lejer, ny borede cylendre og nye stempler, men syntes stadig stemplerne klapre lidt. Er det normalt?
0 synes godt om
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 812
Når det er sagt, så synes jeg også min gt550 snakkede lidt fra cylindrene selv efter renovering. Det var med modellen med nikasil cylindre.ny nikasil Nye originale stempler og ringe... og krumtap var i tyskland og blive renoveret med alle lejer. Ikke så meget som før renoveringen, men lidt havde den da. Hvis du synes det er for meget så bør du undersøge.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.650
feb 2020
Følger: 14 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 7
apr 2006
Følger: 20 Følgere: 18 MC-er: 7 Emner: 28 Svar: 166
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.476
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
Er cylinder blevet honet inden du montere nye stempler? Der er også en tollerance på Diameter eller skal de bores op til næste overstørelse stempler.
nov 2004
Følger: 5 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 188
feb 2020
Følger: 14 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 7
jul 2013
Følger: 15 Følgere: 114 MC-er: 6 Emner: 29 Svar: 443
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 812
“Inspection and repair”
https://www.oldjapanesebikes.com/mraxl_GT_Resource/manuals/gt550jman/index.php
maj 2015
Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 77
jun 2016
Følger: 2 Svar: 61
Ofte er det også spjældet i karburatoren, der larmer. Har før renoveret en 2-takter, der larmede - nu larmede den bare endnu mere, da man nu rigtig kunne høre spjældet i karburatoren.
Ellers kan det også være krumtappen der har lidt play
feb 2016
Følgere: 1 Svar: 148
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.476
feb 2016
Følgere: 1 Svar: 148
Nej, Karsten, det ved jeg godt nok ikke da.
Men eftersom stemplet vel ikke skifter form, om det er i top- eller bundstilling, kan du så ikke forklare mig, hvordan der kan være toleranceforskel?
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.650
ovaliteten er fordi du har mere gods ved krydspinden , of for det kan udvide sig ved driftstemp så måler stemplerne mindre ved krydspinden i forhold til på tværs af krydspinden (ikke så meget materiale der udvider sig)
feb 2016
Følgere: 1 Svar: 148
Tak for info. Jeg var ikke klar over, at man stadig laver stempler med så store tolerancer.
Og lige for at slå fast: Det har ikke noget med de målinger trådstarter foretager at gøre.
2 takts motor