1.942 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Henrik W
Henrik W
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 8

VFR 750 Start Issue VFR 750 Start Issue

hej folkens.

Har denne vfr750 rc36-1 som driller mig lidt.

Når vi prøver og starte den så tørner motoren fint rundt, men det er ikke hver gang den vil starte.

Man kan stå og køre den længe på starteren og rykke i choker og give gas og hvad man ellers kan rykke i, men den vil ikke starte. slipper du så startknappen et øjeblik og trykker igen, så springer den lige i gang og står snorlige i tomgang og tager gassen som den skal.. så kan man slukke den igen og så trykke på startknappen og så vil den bare ikke springe igang igen, før efter et par forsøg.
Der er ikke noget mønster i hvornår den ikke vil starte, det er totalt random.

Vi har skiftet/ prøvet følgende.

-Batteri skiftet

-Ledningsnet fra en kørende maskine monteret, incl alle moduler/relæer osv

- Håndtag og tændingslås skiftet.

- udmålt stator, tændspoler og pickup.

- benzinpumpe skiftet.

- stelkabel skiftet

Vi er løbet lidt tør for ideer til hvad det kan være.. for når den er igang så kører den som en drøm. man kan bare ikke regne med at den vil starte med det samme igen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VFR 750 Start Issue
  • #1   22. aug 2020 Hvordan er det med støttefodskontakt, frigearskontakt og koblingskontakt ?
    Har du tjek på om det er benzin eller tænding der mangler ?

• Henrik W
    Henrik W Tilmeldt:
    aug 2020

#2   22. aug 2020 vi er nok fremme ved at den ikke tænder, for den lugter af benzin når den har tørnet uden at starte.. koblingskontakt har jeg ikke tjekket, sidestøttefod er der ikke, og neutral lampen lyser i cockpittet...

• #3   22. aug 2020 I kunne prøve som en forsøg, at løbe den i gang, nogle gange. For hvis den så springer i gang, er vi jo nok ude i en træt startmotor.

• #4   22. aug 2020 Start med at skifte tændrørene og så lad være med at gi’ gas, når i bruger choker.

• Henrik W
    Henrik W Tilmeldt:
    aug 2020

#5   22. aug 2020 startermotoren fejler ikke noget..

tændrør havde jeg ikke tænkt på, da den går så godt når den er igang smiley

det må jeg prøve i morgen

• Henrik W
    Henrik W Tilmeldt:
    aug 2020

#6   22. aug 2020 https://files.fm/u/ub4wca5b

en lille video af hvordan den opfører sig smiley

• #7   22. aug 2020 Måske periodisk fejl på dødmandsknap?

• #8   23. aug 2020 Har du fået den igang ? Ring lige 61542509 jeg har lige et par fif smiley mvh. Henrik

• Henrik W
    Henrik W Tilmeldt:
    aug 2020

#9   23. aug 2020 Dødmandsknappen er også skiftet fra en fungerende maskine..

Henrik. Jeg er ikke ved maskinen idag, men vil da lige have dig i baghovedet når jeg kører derud igen??

• #10   23. aug 2020 når du tænder og slukker den hele tiden på killswitch knappen, så drukner du den mere og mere, derfor vil den ikke hver gang

• Henrik W
    Henrik W Tilmeldt:
    aug 2020

#11   23. aug 2020 Nu er det også lidt overdrevet bare for at vise det.

Du kan køre ud af lige vej i flere km og så holde ind til siden og slukke den 5 min og så er det 50/50 om den starter..

De 3 andre maskiner i huset drukner nu heller ikke af at man lige prøver og slukke og tænde nogle gange smiley

• #12   23. aug 2020 Prøv lige at checke, om ikke det er din koblingskontakt.

Flere af de gamle Viffere kan også have problemer med dårligt stelforbindelser og ligeledes dårlig tændingslås.

• #13   23. aug 2020 Hvad hvis du slukker den, som de fleste gør, med tændingslås? Hvad gør den så eller gør ikke?

• Henrik W
    Henrik W Tilmeldt:
    aug 2020

#14   23. aug 2020 Tændings lås er også skiftet med en kendt god.

Om det er knap eller nøgle er det samme..

Stel kablet er skiftet til en tykkere model og sat på 2 steder.

Koblingskontakten har jeg ikke været omkring endnu. Er den der sidder i håndtaget du mener? For det giver ingen forskel om man hiver koblingen ind inden man starter smiley

• #15   26. aug 2020 Lyder som om den drukner lidt på videoen, går lidt ujævnt?

• Henrik W
    Henrik W Tilmeldt:
    aug 2020

#16   26. aug 2020 Den går mere jævnt end min anden maskine når den er igang.. :/. Men jeg har fundet en anden karburator og prøver at sætte den på, for ALT andet er prøvet nu..

• Henrik W
    Henrik W Tilmeldt:
    aug 2020

#17   2. sep 2020 Lige en update herfra.

Motoren er erklæret død, da jeg til sidst skildte lortet ad og fandt ud af at cylinder to havde 2 smadrede stempelringe. Dette medførte selvfølgelig lav kompression, den eneste ting jeg ikke havde tænkt på da den jo eller kørte fint når den først var igang..

• #18   8. sep 2020 Kompressionstest er altid godt smiley

Kommentér på:
VFR 750 Start Issue

Annonce