1.637 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Bremsegreb går i bund Bremsegreb går i bund

Jeg har haft min 2015 Street Triple med ABS til service, hvor der bl.a. er skiftet bremsevæske og jeg har kørt ca. 300 km siden.
Da jeg skulle ud og køre her til aften gik var forbremsen svampet og kunne klemmes helt ind til håndtaget! Heldigvis opdagede jeg det, inden jeg nåede ud af indkørslen.
Bremsevæsken er fin klar og mellem min. og max. Jeg kan ikke umiddelbart se nogen lækager ved bremseslangerne.
Jeg går ud fra, at det er luft i systemet, men hvordan fan... kan der være luft i systemet nu, hvor bremserne har virket fint de sidste 300 km? Hvis værkstedet ikke havde luftet korrekt ud, ville problemet også have været der for 300 km siden.
Jeg ringer til værkstedet i morgen, men jeg har 175 km dertil, da jeg fik lavet service ifm. at jeg var på ferie i området. Jeg vil derfor se om jeg kan undgå, at den skal dertil igen.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremsegreb går i bund
  • #1   10. aug 2020 Kunne måske være din master cylinder der ikke holder tæt

  • #3   11. aug 2020 Luft ud, inden du laver mere.


  • #4   11. aug 2020 Prøv evt at lade den stå natten over med trukket bremsegreb (en strips gør underværker) så kan de små luftbobler stige op i slangen og ud i bremse vædske reservoiret

  • #5   11. aug 2020 hvis der havde været luft i systemet så havde du også haft den fejl da den havde været til service, tror enten du har en defekt master ellers er der noget helt galt med din kaliber, ville nok som en start hvis du selv vil rode med det prøve at se om du kan låne en kaliber af en venlig sjæl og se om det ikke løser sig

  • #6   11. aug 2020 Jeg havde en strips på natten over som #4 foreslog, men det hjalp intet.
    Jeg ringede til værkstedet og de vil gerne have den tilbage, så de kan kigge på den. De vil først prøve at lufte den ud, men forventer (fordi bremsen fungerede fint de første 300 km.) at fejlen er i masteren som #1 og #4 skriver.
    Cyklen er nu på vej til værkstedet med vejhjælp.
    Jeg giver en update, når der er nyt i sagen.
    Tak for de inputs I er kommet med ??


  • #7   12. aug 2020 Tricket med at sætte strips på og lade den stå med tryk på natten over har jeg set flere gange. Men hvordan/hvorfor skulle det løse problemet? Når der er tryk på, er der jo netop ingen forbindelse til reservoiret, det lille hul er kun åbent, når stemplet i masteren er i hvilestilling. Så luften kan aldrig slippe ud, så længe der er tryk på. Men måske giver trykket den virkning, at luften lettere søger opad og derfor slipper ud, når man løsner grebet ?? Er der nogen, som har en god forklaring smiley

  • #8   12. aug 2020 @vestjyden, det kan du jo have ret i, men selvom der måske er lidt woodoo ind over er der også lidt facts bag. Teorien skulle være som følger
    Med grebet i bund er der maks volume i kredsen og slavecylinderen presses udad, dog ikke med nok kraft til at virkelig bremse pga luften.

    Når den så står stille, falder vædsken til ro og de små bobler der måtte være i samlinger og hulrum finder sammen, og er man heldig søger de også opad pga tyngdekraften. Når man så slipper grebet næste morgen kører slave cylinderen tilbage og pumper vædske og luftbobler op i master reservoiret.

    Om det er den helt rigtige forklaring ved jeg ikke, men det virker nu alligevel (engang imellem) hvis man ikke kan lufte ud på alm vis


Kommentér på:
Bremsegreb går i bund

Annonce