Bremsegreb går i bund Bremsegreb går i bund
Jeg har haft min 2015 Street Triple med ABS til service, hvor der bl.a. er skiftet bremsevæske og jeg har kørt ca. 300 km siden.
Da jeg skulle ud og køre her til aften gik var forbremsen svampet og kunne klemmes helt ind til håndtaget! Heldigvis opdagede jeg det, inden jeg nåede ud af indkørslen.
Bremsevæsken er fin klar og mellem min. og max. Jeg kan ikke umiddelbart se nogen lækager ved bremseslangerne.
Jeg går ud fra, at det er luft i systemet, men hvordan fan... kan der være luft i systemet nu, hvor bremserne har virket fint de sidste 300 km? Hvis værkstedet ikke havde luftet korrekt ud, ville problemet også have været der for 300 km siden.
Jeg ringer til værkstedet i morgen, men jeg har 175 km dertil, da jeg fik lavet service ifm. at jeg var på ferie i området. Jeg vil derfor se om jeg kan undgå, at den skal dertil igen.
jul 2016
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 194
apr 2008
Følger: 61 Følgere: 25 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 638
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 64 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.334
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 2 Annoncer: 1 Emner: 2 Svar: 9
Jeg ringede til værkstedet og de vil gerne have den tilbage, så de kan kigge på den. De vil først prøve at lufte den ud, men forventer (fordi bremsen fungerede fint de første 300 km.) at fejlen er i masteren som #1 og #4 skriver.
Cyklen er nu på vej til værkstedet med vejhjælp.
Jeg giver en update, når der er nyt i sagen.
Tak for de inputs I er kommet med ??
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 451
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Med grebet i bund er der maks volume i kredsen og slavecylinderen presses udad, dog ikke med nok kraft til at virkelig bremse pga luften.
Når den så står stille, falder vædsken til ro og de små bobler der måtte være i samlinger og hulrum finder sammen, og er man heldig søger de også opad pga tyngdekraften. Når man så slipper grebet næste morgen kører slave cylinderen tilbage og pumper vædske og luftbobler op i master reservoiret.
Om det er den helt rigtige forklaring ved jeg ikke, men det virker nu alligevel (engang imellem) hvis man ikke kan lufte ud på alm vis
Bremsegreb går i bund