For meget motorolie på ny mc ? For meget motorolie på ny mc ?
Jeg har længe gerne villet have en offroader, det blev så til en ny en
af slagsen, lidt noget andet med en ung Inder, efter at have kørt på gamle Japaner i mange år. Selvfølgelig skulle jeg lige se efter om der nu også var olie nok på den, da jeg kom hjem med den, og det var der, faktisk alt for meget, så jeg tappede en hel liter af, fordi jeg har hørt det ikke er godt for motoren med for meget olie., og nu er den stadigvæk et stykke over maks stregen i kikhullet, som man aflæser ved at stille den på midterfoden efter lige at have varmet den lidt op. Synes ikke om straks at brokke mig til forhandleren, så derfor, er der nogen der ved om der skal være mere olie på de første 1000 km ?
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.708
maj 2016
Følger: 14 Følgere: 21 Emner: 17 Svar: 113
Nu snakker jeg så med forhandleren når jeg skal til 1000 km gratis eftersyn
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 451
Du har sikkert helt styr på om der er korrekt mængde olie på, men får du et motorhavari, kan du være slemt på den, når du har tappen olie af, uden at have givet forhandleren mulighed for at se på den først.
maj 2004
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 192
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.950
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 944
Hvis der er udluftning fra motoren op i luftfilterkassen, er der så ikke risiko for at en del af den overskydende olie er blæst der op?
maj 2016
Følger: 14 Følgere: 21 Emner: 17 Svar: 113
#6 Vil lige tjekke om der er olie i luftfilter, grunden til at jeg straks så efter oliestanden var også at jeg syntes at der kom en mislyd fra motor under acceleration, denne lyd er så forsvundet nu, efter olie aftapning, håber da ikke den har taget skade af det.
For meget motorolie på ny mc ?